به این دو آمار در ارتباط با دپارتمان های فروش توجه کنید: شما هم احتمالا مثل من شوک زده خواهید شد:
۱) بیش از ۴۴ درصد از کارمندان فروش بعد از اولین پیگیری سرنخ را رها می کنند
۲) بالغ بر ۸۰ درصد فروش حداقل، نیاز به ۵ پیگیری دارد!
به عبارت دیگر ۴۴ درصد کارمندان فروش یک پنجم تلاش لازم که منجر به فروش می شود را انجام می دهند!
بیشتر بخوانید: این ۶ اشتباه را در فروش B2B انجام دهید، تضمین می کنم که به شکست دست خواهید یافت
خوب به این ۴۰ آمار زیر توجه کنید، هیجان انگیز هستند!
۱- ۴۴ درصد از کارمندان فروش بعد از اولین پیگیری سرنخ را رها می کنند.
۲- به طور متوسط هر کارمند فروش برای تماس با سرنخ ۲ بار بیشتر تلاش نمی کند.
۳- ۸۸ درصد فروش حداقل نیاز به ۵ پیگیری دارد!
۴- ۳۵ تا ۵۰ درصد فروش ها نصیب شرکتی می شود که اولین تماس با او گرفته شده است.
۵- اگر شما یک سرنخی که از طریق وب سایت به شما وصل شده است را در ۵ دقیقه پیگیری کنید احتمال خرید آن تا ۹ برابر افزایش پیدا می کند.
۶- ۶۳ درصد افرادی که از شرکت شما اطلاعات می گیرند حداقل تا ۳ ماه آینده از شما خرید نخواهند کرد، حتی ۲۰ درصد آنها ممکن است خریدشان یک سال طول بکشد.
۷- سرنخ های پرورش یافته (مثلا با ارسال ایمیل های محتوایی یا برگزارس جلسه) احتمال خریدشان از سایر سرنخ ها ۲۰ درصد بیشتر است.
۹- سرنخ های پرورش یافته (مثلا با ارسال ایمیل های محتوایی یا برگزارس جلسه) مبلغ خریدشان ۴۷ درصد بیشتر از سایر سرنخ ها است.
۹- شرکت هایی که مدیریت فرصت ها در آن مکانیزه می شود در ۶ تا ۹ ماه، درآمد آنها تا ۱۰ درصد افزایش پیدا می کند.
۱۰- شرکت هایی که از فرایندهای اتوماتیک (مثل پاسخ های خودکار) برای پرورش سرنخ ها استفاده می کنند، سرنخ های با کیفیت آنها تا ۴۵۱ درصد رشد می کند.
بیشتر بخوانید: موفقیت در فروش ، ساده تر از همیشه
۱۱- ۶۵ درصد کسب وکارها اصلا مفهوم پرورش سرنخ را نمی دانند!
۱۲- بعد از یک جلسه معرفی ۶۳ درصد افراد شرکت کننده، در جلسه داستان های گفته شده را به خاطر می سپرند اما فقط ۵ درصد آنها آمارها گفته شده را در خاطر خواهند داشت.
۱۳- تصاویر ۶۰.۰۰۰ بار از متون سریع تر پردازش می شوند (پس در مستندات خود از تصاویر به جای متون استفاده کنید)
۱۴- ۷۰ درصد افراد برای حل مشکل تصمیم به خرید می گیرند، این در حالی است که فقط ۳۰ درصد آنها برای کسب ارزش جدید تصمیم خرید می گیرند.
۱۵- بهترین زمان برای ارسال ایمیل در طول روز ساعت ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر است.
۱۶- اول هفته بیشترین میزان باز شدن ایمیل ها را خواهند داشت.
۱۷- ایمیل های مرتبط ۱۸ برابر بیشتر از ایمیل های بالک درآمد ایجاد می کنند.
۱۸- هر نفر در روز بیش از ۱۰۰ ایمیل دریافت می کند، فقط ۲۳ درصد آنها را باز می کند و فقط روی ۲ درصد آنها کلیک می کند، پس سعی کنید جذاب تر باشید.
۱۹- ۴۰ درصد ایمیل از طریق تلفن همراه باز می شوند.
۲۰- فقط ۲ درصد از تماس های تلفنی (با هدف بازاریابی) منجر به جلسه می شود.
۲۱- در سال ۲۰۰۷ به طور متوسط ۳.۶۸ تماس سرد منجر به دسترسی به سرنخ می شد، اما اکنون این عدد به ۸ رسیده است!
۲۲- ایمیل مارکتیگ ۲ برابر بیشتر از تماس های تلفنی برای بازاریابی به شما جواب می دهد.
۲۳- بهترین زمان ها در طول روز برای تماس های تلفنی بازاریابی ساعت های ۴ تا ۵ بعد از ظهر و ۸ تا ۱۰ صبح می باشد. بدترین زمان نیز بین ساعت ۱۱ تا ۲ بعد از ظهر می باشد.
۲۴- با افزایش ۵ درصدی تکرار خرید مشتری، سود شما ۲۵ تا ۹۵ درصد افزایش می دهد.
۲۵- ۹۱ درصد از مشتریان می گویند که از طرف چه کسی معرفی شده اند، در حالیکه فقط ۱۱ درصد از کارمندان فروش می پرسند که چه کسی آنها را معرفی کرده است.
بیشتر بخوانید: قانون طلایی استفاده از سکوت به عنوان یک سلاح در فروش
۲۶- در هر سال شما ۱۴ درصد از مشتریان خود را از دست می دهید.
۲۷- مشتریان معرفی شده با احتمال ۴ برابر بیشتر خرید می کنند.
۲۸- ۶۵ درصد مشتریان از طریق معرفی به سراغ شما می آیند.
۲۹- مشتریان معرفی شده ۱۳.۲ درصد بیشتر از سایر مشتریان از شما خرید می کنند.
۳۰- ۷۶ درصد از بازاریابان محتوا، فراموش می کنند که محتوای آنها باید به فروش کمک کند.
۳۱- شرکتی که یک وب سایت با ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ صفحه دارد، ۶ برابر بیشتر از شرکتی که یک وب سایت با ۵۰ تا ۱۰۰ صفحه دارد تولید سرنخ می کند.
۳۲- ۸۶ درصد خریداران B2B محتوای مرتبط را از طریق موبایل می بینند.
۳۳- پیشبینی می شود در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۵ درصد مشتریان بدون دخالت نیروی انسانی خرید خواهند کرد.
۳۴- وقتی هماهنگی بین تیم های فروش و مارکتینگ وجود داشته باشد، شما با احتمال ۶۷ درصد بیشتر فروش های موفق خواهید داشت.
۳۵- فقط ۴۴ درصد شرکت ها از سیستم ارزش گذاری سرنخ ها برای پیگیری فروش استفاده می کنند.
۳۶- برگشت سرمایه ایمیل مارکتیگ ۴۰ برابر می باشد و این بیشترین برگشت سرمایه در بین ابزارهای آنلاین مارکتینگ است.
۳۷- استفاده از CRM احتمال تبدیل سرنخ به مشتری را تا ۳۰۰ درصد افزایش می دهد.
۳۸- ۹۰ درصد شرکت ها برای دریافت ایمیل مشتریان در هنگام ورود به وب سایت آنها برنامه ای ندارند.
۳۹- اغلب شرکت ها برآورد درستی روی اثرگذاری منابع مختلف تبلیغاتی خود ندارند.
۴۰- اگر محصول شما توسط مشتریان شما به دیگران توصیه شود، فروش شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.
پیشنهاد نویسنده: از کلاهبرداری به سمت کمک رسانی: پیش بینی بینش مشتریان از طریق Big Data ها
سلام
وقت بخیر
با تشکر از مطالب مفیدتون؛ لطفاً در مورد پرسنل برندینگ هم اگر ممکنه مطلب بزارید.
ممنون
سلام
روزتون بخیر باشه
حتما. بخش برندیگ رو به تازگی شروع کردم، سعی میکنم مطلب مرتبط در این زمینه رو بیشتر بذارم توی سایت
بهتون پیشنهاد می کنم مجموعه درسنامه های “راهنمای آموزش برندسازی” رو که دوست بسیار خوبم، آقای محمدی، به صورت هفتگی توی سایت می نویسن حتما بخونید.