۲۳ راه برای افزایش فروش آنلاین(قسمت دوم)
بخش اول را اینجا بخوانید: ۲۳ راه برای افزایش فروش آنلاین(قسمت اول)
۱۷.روند پرداخت را تسهیل کنید.
طبق گفته های Business Insider حدود ۱۲۰۰ تریلیون ریال کالای آنلاین در چرخ های خرید ناقص تنها در سال گذشته رها شده اند، که ۶۳% آنها به طور بالقوه قابل بازیافت بودند. این آماری شوکه کننده است، و نشان دهنده اهمیت فرایند پرداخت است.
کاهش اصطکاک در فرایند پرداخت می تواند اثر قابل توجهی بر نرخ تبدیل داشته باشد. فقط کافی است استفاده و هدایت بازدیدکنندگان از سایتتان را تا آنجا که ممکن است ساده کنید، حتی باید این فرایند را آنقدر ساده کنید که واقعا آنچه را می فروشید بخرند.
مراحل غیرضروری در فرایند پرداخت را حذف کنید تا بتوانید مانع از دلسردی خریدار شوید. فیلدهای غیرضروری در فرم ها را حذف کنید. برای آنها محدودیت زمانی تعیین نکنید و مجبورشان نکنید مجددا از اول شروع کنند.
۱۶.تا آنجا که ممکن است گزینه های پرداخت بیشتری فراهم کنید
خب، کسب و کار شما کارتهای اعتباری را می پذیرد. کیف پولهای گوگل را چطور؟ یا ApplePay؟ Stripe چطور؟ Wepay؟
مصرف کنندگان بیشتر از هر زمانی حق انتخاب بیشتری در شیوه پرداخت برای کالاها و خدمات دارند، همه افراد مایل به استفاده از American Express نیستند. با پیشنهاد گزینه های پرداخت بیشتر، از جمله جدیدترین خدماتی که به شدت در تلفن های همراه محبوب هستند، پرداخت وجه را برای خریداران راحت تر کنید. مطمئنا، گنجاندن همه این گزینه بهینه سازی سایت و فرایند پرداخت را دشوار می کند، اما این شیوهای عالی برای افزایش فروش آنلاین است، بویژه اگر سایت شما ترافیک تلفن همرا بالایی داشت باشد.
بیشتر بخوانید: ۶ ترفند هیجان انگیز در فروش
۱۵.بر روی تصاویر با کیفیت محصول سرمایه گذاری کنید
شواهد نشان داده است که غذای تزیین شده مزه بهتری نسبت به بشقاب غذای بدون تزیین دارد. با توجه به اهمیت ظاهر در چگونگی درک ما از چیزها (از جمله افراد)، سرمایه گذاری بر روی عکاسی باکیفیت از محصولات اثر مشابهی بر بازدیدکنندگان از سایت شما خواهد داشت.
بدون توجه به اینکه چه چیزی می فروشید، تصاویر با کیفیت بالا از محصولاتتان در سایت قرار دهید- نه عکسهای کوچک و ضعیف که در فضای اتاقتان گرفته اید. همچنین مطمئن شوید طیف وسیعی از تصاویر از تمامی زوایای محصولتان را قرار می دهید. مردم عاشق این هستند که محصولات را پیش از خرید، بویژه آنلاین، بررسی کنند.
۱۴.صفحات فرود Landing Pages ها را بهینه کنید
ما حامی حذف کردن صفحات فرود نیستیم، بلکه طرفدار بهینه نمودن تبلیغات آنلاین جهت هماهنگ شدن با تعداد مصرف کنندگانی است که واقعا صفحه وب را باز کرده و آنلاین خرید می کنند.
کمپین های Call-Only در فیس بوک و AdWords نمونه های خوبی از موقعیتی هستند که در آن حذف کامل صفحات فرود سنتی بسیار منطقی است. اغلب افراد دوست ندارند چندین دقیقه صرف باز کردن صفحات بر روی تلفن همراهشان کنند- آن ها فقط می خواهند با کسب و کار شما در تماس باشند.
با استفاده از آگهی های Call-Only، امکان تماس خریداران با کسب و کار شما راحت تر می شود، یکی از مشکل دارترین مراحل قیف خرید آنلاین کلاسیک را به طور کامل حذف می کنید، و حجم تماس ها با کسب و کارتان را افزایش می دهید.
بیشتر بخوانید: ۵ راه موثر تکنولوژی برای تغییر در فروش
۱۳.پیام ها را در سرتاسر کمپین ها و سایت تان سازگار نگهدارید.
اگر کاربری بر روی آگهی محصول یا خدمتی خاص کلیک می کند، صفحه ای که وارد می شوند باید درباره همان محصول یا خدمت خاص باشد- نه طبقه مربوطه، نه پیشنهادی ویژه برای محصولی دیگر، بلکه همان محصول خاص. مطمئن شوید پیام دهی شما در سرتاسر PPC شما و کمپین های اجتماعی پرداختی و صفحات مربوطه با آنها مرتبط است، تا کلیک بر تبلیغ واقعا به فروش تبدیل شود.
۱۲.به تمامی پرسشها پاسخ دهید و همه اعتراضها را در آگهیتان مشخص کنید
یکی از خطرناکترین دامهایی که میتوان در آن گرفتار شوید این است که در هنگام فروش آنلاین مفروضاتی درباره دانش مشتریان از محصول، خدمت یا حتی بازار شما ایجاد کنید. بسیاری از شرکتها به اشتباه تصور میکنند مشتریانشان درباره آنچه آنها میفروشند بیشتر از آنچه در واقعیت میدانند، اطلاع دارند، که منجر به پرسشهای بیپاسخ یا اعتراضهایی میشود که نمیتوان به آنها پرداخت- هر دو میتوانند به فروش لطمه بزنند.
تمامی پرسشهایی را که میتوانید درباره محصولتان تصور کنید را درنظر بگیرید، و در آگهیتان بر روی صفحات محصول به آنها پاسخ دهید. به همین ترتیب، درباره تمامی اعتراضهایی که مشتری میتواند درباره پیشنهاد شما داشته باشد بیاندیشید و در آگهی خود بر آنها غلبه کنید. شاید به نظر غیرعملی باشد، اما به خاطر داشته باشید، خریداران را با اطلاعات غیرضروری بمباران نمیکنید- به آنها دقیقا همان چیزی را میدهید که برای تصمیمگیری نیاز دارند.
۱۱.تا آنجا که میتوانید رایگان بدهید
مردم عاشق چیزهای رایگان هستند، و هرچه محصول رایگان بیشتری ارائه دهید، به احتمال بیشتری مشتریان به شکل مطلوبتری شما و برندتان را درک خواهند کرد، و این موجب فروش آنلاین بیشتر محصولاتتان میشود.
به پیشنهادهای فعلیتان نگاهی بیاندازید،. آیا چیزی هست که بتوانید رایگان بدهید؟ اگر در کسب و کار نرمافزار هستید، ارائه نمونههای بدون تعهد و رایگان نرمافزارتان ساده است. میتوانید نمونهها، عضویت امتحانی، دو تا به ازای یکی، و سایر محرکهای مبتنی بر پاداش بدهید. رایگان دادن چیزها نه تنها روشی عالی برای بهبود ادراک مردم از کسب و کار شما بلکه راهی خوب برای معرفی محصولات ضروری شما به آنها و ترغیب آنها به خرید بیشتر است.
۱۰.شخصیت های خریدار با جزئیات خلق کنید و هدف قرار دهید
فرض میکنیم که شما از پیش شخصیتهای خریدار را خلق کرده باشید (زیرا اگر چنین نکرده باشید، واقعا در دردسر افتادید)، اما شما را برای خلق شخصیتهای خریدار تفصیلیتر از آنچه در گذشته داشتهاید به چالش میکشیم.
اگر به گزینههای هدفمند دردسترس در تبلیغات فیس بوک نگاه کنید، ممکن است جزئیات جالبی را مشاهده کرده باشید که میتوانید با آنها کاربران فیس بوک را هدف قرار دهید- تبلیغکنندگان میتوانند کاربران را بر مبنای عکسهای خانهیشان، دانشگاهی که از آن مدرک گرفتهاند، و حتی جایی که برنامه سفر بعدیشان برای آنجاست هدف قرار دهند.
واضح است که این درجه از خاص نمودن ممکن است اندکی برای شخصیت خریدار شما زیادی باشد، اما هرچه بهتر مشتریان ایدهآلتان را بشناسید، احتمال بیشتری دارد با دقت به پیامهایی که به طور خاص برای زندگی آنها طراحی شدهاند واکنش نشان دهند.