راهنمای جامع آموزش SEO برای وبسایتهای تجارت الکترونیک(قسمت دوم)
راهنمای جامع آموزش SEO
به ادامه مقاله راهنمای جامع آموزش SEO برای وبسایتهای تجارت الکترونیک(قسمت دوم) در خدمت شما هستم:
B: تحقیقات رقیب
پس از اینکه کارتان با جستجوی کلید واژه تمام شد، نیمی از راه را رفته اید! حال زمان تحقیقات رقیب است. باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
۱.رقبای اصلی شما به سراغ کدام کلید واژه ها می روند؟
فهرستی از کلید واژه هایی که به نظر می رسد رقیبتان برای استراتژی SEO خود استفاده می کنند ایجاد کنید. همچنین، بررسی کنید آیا Domain Authority (DA) بالاتری نسبت به شما دارند؟ آیا صفحات وب آن ها Page Authorities (PA) بالاتری از شما دارند؟
بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش SEO برای وبسایتهای تجارت الکترونیک(قسمت اول)
خوشبختانه، Moz این کار را برای شما واقعاً ساده کرده است. می توانید با نصب نوار ابزار Moz رایگان اطلاعات خود را به دست آورید.
اگر رقبایتان DA یا PA بالاتری نسبت به شما دارند، می تواند ایده خوبی باشد که بر سایر کلید واژه ها تمرکز نمایید، زیرا رقابت در برابر آن ها بسیار مشکل خواهد بود. سعی کنید به سراغ پیروزی های راحت تر بروید، اگر می توانید!
برای تعیین DA یا PA برای هر وب سایت یا صفحه وب کافی است نوار ابزار رایگان Moz را بر روی Chrome یا Firefox نصب نمایید.
۲.لینک هایشان را از کجا میگیرند؟
یک مورد خیلی مهم که باید به خاطر داشته باشید این است که فهرستی از مکان هایی که رقبایتان از آنجا لینک های ورودی شان[۱] را می گیرند تهیه کنید.
برای تهیه این فهرست می توانید از ابزاری همانند Open Site Explorer استفاده کنید.
می توانید لینکی از این وب سایت ها از طریق تماس با وبلاگ نویس، تماس با خبرگزاری یا تنظیم صفحات شرکت خودتان به دست آورید. نگران نباشید: در ادامه اطلاعات بیشتری درباره تماس با وبلاگ نویس و رسانه ارائه میشود.
پیش از تماس با سایت های درون فهرست، هر سایتی را که امتیاز DA پائینی دارد را پاک کنید. دریافت لینک ورودی از سایتی که DA پائینی دارد می تواند به رتبه بندی شما آسیب بزند زیرا گوگل تصور می کند یک سایت بد به شما لینک می دهد زیرا شما یک سایت بد هستید.
بیشتر بخوانید: با SEO از آغاز تا امروز
۳.معماری سایت آنها چگونه است؟
به معماری سایت رقیبتان نگاهی بیاندازید. جهت گیری شان چگونه است؟ چقدر لینک هایشان عمیق میشود؟ فروشگاه های تجارت الکترونیک باید توجه ویژهای به معماری برای موارد زیر داشته باشند:
محصولات محبوب در طبقه ای خاص
محصولات مرتبط
محصولات با بالا ترین امتیاز
محصولاتی که اخیراً مشاهده شده اند
هنگامیکه متوجه شدید چگونه بزرگ ترین شرکت ها در صنعت شما معماری شان را سازماندهی میکنند، می توانید تصمیم بگیرید که آیا مسیر مشابهی را طی کنید، مسیر مشابه را با یکسری تعدیل ها بپیمایید، یا مسیری کاملاً متفاوت را انتخاب کنید.
بر اساس گزارش Moz در سال ۲۰۱۱، “اغلب SEO ها بحث میکنند که صفحاتی که عمیقاً در معماری فرو رفته اند ممکن است به میزان کافی برای قابل روئیت بودن در موتور جستجو لینک دریافت نکند. مطمئناً، با ارتقاء محتوای معماری میتوانید رتبه کلی آن را بهبود بخشید”.
پس اگر رقبای اصلی با معماری navigational عمیق را میبینید، نباید صرفاً به این خاطر که برند های بزرگی هستند آن ها را کپی کنید.
۴.از دیدگاهی استراتژیک، چگونه می توانید وب سایتتان را متمایز نمایید؟
این پرسش با آنچه اکنون درباره معماری سایت گفتیم پیوند دارد. چه میتوانید برای متفاوت کردن سایتتان و بهتر کردن آن نسبت به رقبا انجام دهید؟ آیا میتوانید معماری navigational را بهبود دهید؟ چگونه می توانید سایتتان را اجتماعی تر کنید؟ اگر رقبایتان وبلاگ نداشته باشند شما وبلاگی را اضافه خواهید کرد؟ فهرستی از فعالیت هایی که میتوانید انجام دهید تا مطمئن شوید سایتتان بهتر از سایت رقبا برای مصرف کنندگان است تهیه کنید.
بیشتر بخوانید: ۴ دلیل رایج شکست استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو
بخش ۲: شناسایی مشکلات فعلی
پس از اینکه جستجوی کلیدواژه و تحقیقات رقیب را انجام دادید، زمان آن است تا به مشکلات سایتتان رسیدگی کنید. مهم ترین چیزهایی که در مرحله رسیدگی پیشنهاد می شوند عبارت اند از:
A: به سرعت خطا های سایت را بیابید
پیشنهاد می شود برای یافتن هرگونه خطای وب سایت از Screaming Frog استفاده کنید. Screaming Frog رایگان است و لینک ها، تصاویر، CSS، اسکریپت و appهای وب سایتتان را از دید یک SEO بررسی میکند. سپس، خلاصهای از داده ها شامل خطا ها، تغییر مسیر ها، صفحات تکراری، تگ های عنوان از دست رفته، و غیره برای شما فراهم میکند.
خطا های اصلی که میخواهید به سرعت تصحیح شوند عبارت اند از:
تغییر مسیر هر صفحه ۴۰۴ به محتوای واقعی
تبدیل تغییر مسیرهای ۳۰۲ به تغییر مسیر های ۳۰۱
بهروز رسانی صفحات محتوای تکراری، عنوان های متا، و توصیف های متا.
Screaming Frog به شما در شناسایی خطا های بالا و بسیاری از خطا های دیگر سایت کمک میکند که به بهبود SEO شما و نرخ تبدیل و سود مندی کلی کمک خواهد کرد.
B: سرعت وب سایتتان را تعیین کنید
هنگامیکه به خطا های بزرگ رسیدگی کردید، زمان تمرکز بر روی سرعت وب سایت خواهد بود.
بازدیدکنندگان منتظر بارگذاری شدن وب سایتی کند نمی مانند. مشتریانتان به گوگل باز میگردند تا وب سایتی سریع تر را بیابند که احتمالاً یک رقیب است!
در حقیقت، تحقیقات نشان میدهد که ۴۰% افراد سایتی را که بیش از ۳ ثانیه زمان برای بارگذاری میگیرد ترک میکنند! مشتریانتان را به خاطر سرعت پائین سایتتان از دست ندهید.
به همین دلیل سریع بارگذاری شدن سایتتان به شدت اهمیت دارد. اگر باید سرعت وب سایتتان را بیازمایید، از ابزار رایگان Pingdom استفاده کنید.
اگر بیش از ۳ ثانیه طول میکشد تا وب سایتتان بارگذاری شود، میتوانید با خرید فضای سرور بیشتر، استفاده از CMS متفاوت (بهعنوانمثال، Magento متأسفانه آهسته است، درحالیکه WooCommerce برای سریع بودنش شهرت دارد)، یا کاهش تصاویر و اندازه فایلها سرعت را افزایش دهید.
در مثال بالا، میتوانید ببینید که Mashable زیر ۲ ثانیه بارگذاری می شود!
بیشتر بخوانید: کسب رتبه بالا در سرچ گوگل چه مدت زمان لازم دارد؟
بخش ۳: بهینه سازی درون صفحه
درحالیکه بهینه سازی موتور جستجو برون صفحه (یعنی ساخت لینک) اهمیت دارد، بهینه سازی درون صفحه به همان میزان مهم است. بهینه سازی درون صفحه شامل تمامی فعالیت هایی است که شما درون صفحات وب تان برای کمک به بهتر شدن رتبه سایتتان انجام میدهید.
به بهینه سازی درون صفحه به عنوان میوه ای در دسترس در بازی SEO نگاه کنید. میتوانید آن را کنترل کنید، که خیلی عالی است!
هنگامیکه بحث بهینه سازی درون صفحه میشود، ۸ هدف کلیدی وجود دارد که باید بر آن ها تمرکز کنید:
بهینه سازی کلید واژه
ساختار سایت
لینک دهی درونی
قابلیت کاربرد
نسخه تلفن همراه وب سای
بازنگری های مشتری
ریچ اسنیپت[۲]
یکپارچگی رسانه های اجتماعی
بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش SEO برای وبسایتهای تجارت الکترونیک(قسمت سوم)
[۱] Inbound link
[۲] Rich snippets
سلام و خسته نباشید
بسیار آموزنده
ممنون از شما
از مطالب استفاده کردم ممنون از شما
خیلی ممنون. لطفا اموزش های بیشتری بزاید.
سلام
کارتون خوبه انصافا
سایتتون رو همیشه دنبال میکنم
لطف دارید شما
از مطالب استفاده کردم ممنون از شما
خیلی خوشحالم که کطالب سایت مورد توجهتون قرار گرفته 🙂
سلام دمتون گرم مطلبتون در رابطه با بررسی سایت های رقیب و همچنین معرفی سایت moz واقعا عالی بود و به دردمون خورد ایول به شما
خیلی خوشحالم که مطالب سایت مورد توجه تون بوده 🙂
مطالب مفیدی بود خدا خیرتون بده
ممنون بابت اطلاعات