اهمیت وجود برند برای هر کسب و کار
اگر بخواهم برند را به ساده ترین شکل ممکن معرفی کنم، می توانم بگویم برند شما، نقش آب و نان کسب و کار شما را دارد. اصلا اهمیت ندارد که کسب و کار در چه سطحی است و یا اینکه حتی مدیریت کسب و کار به برندیگ تا چه حد اعتقاد داشته باشد، نیاز به وجود یک برند برای توسعه و فروش هر چه بیشتر محصولات یا خدمات، غیر قابل انکار است.
در صورتی که شما به عنوان مدیر کسب و کار خود، به هر دلیلی برندی را برای شرکت خود انتخاب نکرده و آن را ترویج ندهید، تاریخچه شرکت خود را نادیده گرفته اید. اگر یک کسب و کار برندی نداشته باشد، ناشناخته خواهد ماند، نخواهد توانست با مخاطب خود ارتباط برقرار کند و نخواهید توانست به یک منبع معتبر برای مشتریان خود تبدیل شوید.
بیشتر بخوانید: ۷ عامل که برندتان را در بین رقبا برجسته می کند
وجود یک برند ۴ ارمغان را برای شما به همراه خواهد داشت:
۱- کسب و کار شما را قابل شناسایی و تشخیص خواهد کرد.
۲- برای شما و کسب و کارتان شهرت را به همراه می آورد.
۳- به ایجاد ارتباط با مشتریان و مخاطبان شما کمک می کند.
۴- شما را به یک منبع معتبر و قابل استناد در دیدگاه مشتریان تان تبدیل می کند.
اگر هنوز در اینکه وجود یک برند برای شما و آینده کسب و کار ها چه تاثیر مثبتی می تواند داشته باشد، شک دارید، اینفوگرافی زیر را نیز مطالعه کنید. مطمئن باشید نظرتان نسبت به برند و برندینگ تغییر خواهد کرد.
پیشنهاد نویسنده: راهنمای آموزش برندسازی