تکنیک های فروش آنلاین: نکاتی برای کسب فالوور در twitter
در این مجموعه مقالات تصمیم داریم تا شما را با رسانه های اجتماعی آشنا نماییم.
تبلیغات در توئیتر یکی از دلایل اصلی است که مدیر هر کسب و کار با در هر اندازه ای را برای عوضویت در این شبکه اجتماعی وسوسه می کند. از این رو توئیتر می تواند بخش جدایی ناپذیر هر برنامه ای که برای بازاریابی کسب و کار خود در رسانه های اجتماعی در اختیار دارد، باشد
توئیتر به شما این امکان را می دهد که مرتبا درباره محصول، خدمت، پروژه یا ایده خود صحبت کنید. برای تبلیغ اثربخش کسب و کار خود در توئیتر، باید به نوعی پوستری باشید که افراد برای دنبال کردن انتخاب خواهند کرد، اما این اتفاق تنها در صورتی که فالورهای شما پست های شما را دیده باشند، رخ خواهد داد.
بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین
فقط از این قواعد تبلیغ در توئیتر پیروی کنید:
نکته ۱: نفروشید– صحبت کنید
هدف شما در توئیتر صحبت کردن با افراد است، نه دواندن آن ها. آن ها به محصولات و یا خدمات شما علاقمند خواهند شد، بدون اینکه نیاز باشد آن ها را در برابر چشمشان مرتبا به حرکت درآورید. به ویژه اگر شما از سایر قواعد تبلیغات در رسانه های اجتماعی در توئیتر نیز پیروی کنید.
نکته ۲: بیش از آنکه توئیت کنید، گوش دهید.
مبتدیان باید توجه ویژه ای به این قاعده داشته باشند. در ابتدا حضور در توئیتر همانند حضور در یک مهمانی پر از افراد غریبه است. اولین کاری که باید انجام شود آشنا شدن با آن ها و دریافتن این است که درباره چه چیزی صحبت می کنند. این تنها راهی است که می توانید دریابید چگونه می توانید با آنچه در حال رخ دادن است تناسب یابید و مشارکت خودتان را داشته باشید.
بنابراین اولین گام یاد گرفتن این است که چگونه از توئیتر برای انتخاب افراد جهت فالوو کردن و خواندن توئیت هایشان استفاده کنید. از جستجوی توئیتر استفاده کنید تا ببینید افراد درباره موضوعات خاص مورد علاقه شما چه می گویند.
نکته ۳: مفید باشید.
البته شما باید توئیت هم ارسال کنید!
باید اطمینان یابید که توئیت های شما به عنوان آگهی درک نمی شوند. پست های شما باید به افراد چیزی ارائه دهند، چه اطلاعات چه سرگرمی. و فراموش نکنید شما می توانید به توئیت های سایرین جواب داده به پرسش هایشان پاسخ دهید یا درباره ایده هایشان نظر دهید.
افراد مفید افرادی هستند که دیگران می خواهند با آن ها صحبت کنند. افرادی که شما واقعا با آن ها صحبت می کنید بیشترین دریافت کننده پیام های شما خواهند بود.
نکته ۴: آنچه فالورهای شما می خواهند را به آن ها بدهید
به احتمال زیاد برای شما چندان اهمیتی نخواهد داشت که من در هنگام نوشتن این متن، در حال نوشیدن قهوه باشم یا خیر.
مشکلی نیست- درک می کنم.
شما در حال خواندن این مقاله هستید، زیرا درباره چگونگی استفاده اثربخش از توئیتر اطلاعات می خواهید، نه به این دلیل که تمایل شدیدی به دانستن این امر دارید که در هر لحظه از روز چه کاری انجام می دهم.
توئیتر هم همینطور است.
زمانی که تصمیم به فالوو کردن من در توئیتر می گیرید، می توانید از نام کاربری و اطلاعات شخصی من پی ببرید که من درباره کسب و کارهای کوچک توئیت می کنم. این همان چیزی است که مورد انتظار شما است. پس اگر درباره عالی بودن گروه موسیقی پالت توئیت بنویسم یا درخواست توصیه برای چگونگی دم کردن اسپرسو کنم، شما سردرگم شده یا حتی بدتر آزرده می شوید. اگر بخواهم درباره این موارد حرف بزنم باید حساب توئیتر دیگری ایجاد کنم.
انتظارات فالوورهایتان را به خاطر بسپارید و اطمینان یابید که آن ها را برآورده می کنید.
بیشتر بخوانید: چگونه یک برنامه بازاریابی برای رسانه های اجتماعی خلق کنیم؟
نکته ۵: فقط Feedها را به خوردشان ندهید
ابزارهای گوناگونی وجود دارند که به شما در قرار دادن همزمان مطالب وبسایت خود در سایر رسانه های اجتماعی کمک خواهند کرد. (می توانید با این ابزار ها در مقاله ۱۵ ابزار کنترل شبکه های اجتماعی بیشتر آشنایی پیدا کنید) اما تنها به این امر اکتفا نکنید. توئیتر آب سرد کن مجازی است، نه تابلو اعلانات. باید در آنجا حضور داشته باشید و در گفتگوها مشارکت کنید.
بنابراین از قرار دادن لینک مقالات شما با استفاده از ابزارهای خودکار شبکه های اجتماعی آن ها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی در توئیتر خود استفاده کنید، اما مطمئن شوید که توئیت های دیگران را مطالعه می کنید، به آن ها پاسخ می دهید و از همه مهم تر توئیت های خودتان را ارسال می کنید.
حرف آخر
همانند هر رسانه دیگری هر چه وقت بیشتری صرف توئیتر کنید، پاداش بیشتری نصیبتان می شود. اگر از قواعد پیروی کنید، توئیتر می تواند ابزاری بی نظیر برای کسب و کار کوچک شما باشد.