تکنیک های فروش آنلاین : خلق کمپین ایمیلی (قسمت دوم)
در این سلسله مقالات تصمیم داریم تا شما را با مجموعه تکنیک های فروش آنلاین آشنا نماییم.
در بخش قبل تکنیک های فروش آنلاین با ضرورت استفاده از بازاریابی درون گرا و همچنین به کارگیری ایمیل به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف خود آشنا شدید. حال در این بخش به شما ۵ راهکار جهت افزایش ترافیک سایت از طریق ایمیل را توضیح خواهیم داد.
بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین
۱) عنوان کسل کننده داشتن
حقیقت ناراحت کننده درباره کمپین های ایمیلی این است که اگر کسی آن را نخواند، دیگر مهم ندارد که در ایمیل شما چه چیزی است. پس، اولین کار شما اطمینان از این است که عنوانتان توجه افراد را جلب می کند، تا ببینند درون آن چه هست. به عنوان قانونی سرانگشتی، با نوشتن ۵ عنوان متفاوت برای هر ایمیل آغاز کنید و یک یا دو مورد را که برجسته هستند انتخاب کنید. از دوستان یا خانواده خود بپرسید کدام را دوست دارند. ممکن است از عنوانی که مردم خوششان آمده شگفت زده شوید.
هنگامی که با کمپین های ایمیل راحت تر شدید، می توانید آزمودن عنوانتان بر روی مشتریان را نیز آغاز کنید. این همان چیزی است که ما آزمون A/B می نامیم. اساسا، شما گزینه A را به گروه ۱ و گزینه B را به گروه ۲ می دهید، و بررسی می کنید کدام واکنش بهتری نشان می دهد. در این مورد، گزینه ها عنوان ایمیل شما هستند، و گروه ۱ و ۲ چند نفر از افراد درون فهرست ایمیلتان. بعد از یک دوره زمانی (تقریبا ۱۲-۲۴ ساعت) خدمات ایمیل شما نشان خواهد داد کدام عنوان ترجیح داده شده است. اکنون می توانید ایمیل برنده را برای سایر مشتریانتان ارسال کنید.
هدف ا آزمون A/B اندازه گیری نتایج و استفاده از بهترین کاندید برای اشتراک گذاری است.
۲) مردم از یادگیری متنفر هستند
شوخی کردم، مردم عاشق یادگیری هستن. هدف استفاده از ایمیل برای کسب و کار برقراری ارتباط با مردم و ایجاد رابطه است، و یکی از بهترین راه ها از طریق ارائه چیزی است که آن ها درباره اش نمی دانند. هرچه شخصی سازی بیشتر باشد، بهتر است. بدترین راه برای ایجاد رابطه ارسال ایمیل های رباتیکی است که سعی دارند چیزی را به مردم بفروشند. پس به جای فروش، به افراد نشان دهید شما منبعی هستید که می توانند به آن اعتماد کنند؛ زمانی که آماده خرید محصول یا خدمت مرتبط با شما باشند، شما اولین کسی خواهید بود که به ذهنشان می رسد.
بیشتر بخوانید: ۳ نکته جالب از ایمیل مارکتینگ که مخاطبان هدفتان عاشق آن میشوند!
۳) از خودتان بپرسید: آیا ارزش انتشار را دارد؟
به مردم چیزی بدهید که مایلند بخوانند. ارسال ایمیل فقط به این خاطر که فکر می کنید باید این کار را انجام دهید، کاری بی ثمر است. ماجراجو باشید و از آن لذت ببرید!
محتوای عالی می تواند از آخرین پست وبلاگ بیاید، اندیشه ها درباره آنچه در صنعتتان در حال اتفاق است یا حتی عکسی زیبا و جمله ای جذاب. اگر مقاله ای پیدا کردید که فکر می کنید مشتریتان از آن لذت خواهد برد، می توانید لینکی به آن در ایمیلتان وارد کنید. پیش از اینکه ایمیلی ارسال کنید، مطمئن شوید از آزمون سربلند بیرون می آید.
آزمون چیست؟ سؤال خوبی است. بهترین کار این است از خودتان بپرسید “آیا دوست دارم این را بخوانم؟” بهتر است ایمیل های کمتر با کیفیت بالاتر به جای ایمیل های روزانه یا هفتگی ارسال کنید.
نکته: اگر چه می توانید هر تعداد دوست دارید ایمیل ارسال کنید، ما می گوییم حداقل یک بار در ماه و حداکثر یک بار در هفته این کار را انجام دهید..
۴) هیچوقت فراخوان call to action را وارد نکنید
بی خیال، میدونید داریم شوخی می کنیم. البته که شما خواهان فراخوان CTA هستید. این همان کاری است که می خواهید مشتریانتان با خواندن ایمیل انجام دهند. آیا از آن ها می خواهید به سایت شما بروند؟ محتوا را با دوستی به اشتراک بگذارند؟ برای کتاب الکترونیک رایگانی ثبت نام کنند؟ پیامی برای هدایت افراد به سمت این هدف وارد کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید افراد ویدئوی جدید در وب سایتتان را ببینند، پیامی وارد کنید که آن ها را به آن صفحه خاص می برد.
بیشتر بخوانید: تلفن مارکتینگ یا ایمیل مارکتینگ، کدام برای بازاریابی بهتر است
۵) روابط یک شبه ایجاد می شوند
خب، برای بعضی ها این امر صحت دارد. اما برای اغلب افراد ایجاد رابطه زمان بر است، پس ایمان داشته باشید. اشتباهاتی مرتکب خواهید شد، اشکالی ندارد. تا زمانی که به مسیر خود ادامه دهید و به خاطر داشته باشید همه چیز در حال پیشرفت است، در خلق کمپین های ایمیلی خارق العاده مشکلی نخواهید داشت.
آخرین چیزی که باید در مورد تکنیک های فروش آنلاین بدانید درک چیزی است که باید اندازه گیری کنید. در این صورت است که شما می توانید تلاش هایتان را بهبود بخشیده و نتایج بهتری بدست آورید. آماده باشید تا در گام ۱۱ به تحلیل کسب و کار بپردازیم.