همان طور که در سه مقاله قبلی که در مورد امکانات و قیمت های نرم افزارهای CRM خارجی بیان کردم، یکی از بهترین راه ها برای کسب شناخت کافی نسبت به نرم افزارهای CRM ایرانی، آشنایی با نسخه های خارجی این دسته از نرم افزارها و انجام مقایسه با نسخه های داخلی است. در همین راستا تصمیم گرفتم در این چهارمین مقاله نیز تا حدی بیشتر به بررسی ویژگی ها و امکاناتی نسخه های خارجی CRM در اختیار شما قرار می دهند و مبلغی که در قبال آن از شما می گیرند، بیشتر توضیح بدهم.
بیشتر بخوانید: راهنمای خرید CRM
تعیین قیمت دقیق یک نرم افزار CRM به خصوص در مورد نسخه های خارجیف کاری بسیار دشوار است. گذشته از اینکه بسیاری از نرم افزارهای CRM خارجی با توجه با بازگشت مجدد تحریم ها، در اختیار کسب و کارهای ایرانی قرار نمی دهند، تغییرات روزانه قیمت دلار نیز این فرایند را سخت تر کرده است. به همین علت در این مقاله و بر خلاف روند ۳ مقاله قبل، قیمت های ارائه شده به دلار است.
ذکر این نکته نیز لازم است که قیمت های ارائه شده تا حدودی عمومی بوده و شامل امکانات ویژه ای که علاوه بر نسخه اصلی در اختیار کاربر قرار می گیرد، نمی شود. هرچند ممکن است توضیحات ارائه شده جامع و کامل نباشد، با این حال می تواند این یک ذهنیت اولیه و کلی در قیمت نرم افزار CRM خارجی را به شما بدهد.
هزینه خرید CRM، تنها یک سطح از شش سطح هزینه های CRM است که در این مقاله آن را برای شما شناسایی کرده ایم. اگر شما دارای یک کسب و کار متوسط یا یک شرکت هستید، لازم است تا با ۵ سطح دیگر هزینه های CRM نیز تا حدودی آشنا شوید. بزودی و در مقالات بعدی در مورد این ۵ سطح بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.
Salesforce
Salesforce طرح ساده قیمت گذاری برای هر کاربر را برای همه نسخه های خود فراهم می کند. در زیر قیمت فروش Cloud Sales ارائه شده است. حداقل دوره اشتراک یک سال است.
مایکروسافت داینامیک ۳۶۵
برای مایکروسافت دینامیک ۳۶۵، قیمت برنامه های کاربردی برای نسخه سازمانی در زیر امده است. راهنمای صدور مجوز سازمانی مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ را می توان در اینجا دانلود کرد. راهنمای صدور مجوز کسب و کار مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ را نیز در اینجا می توانید دانلود کنید.
این نکته را باید یاداور شد هزینه مربوط به هر کارشناس فروش که بخواهد به اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشد ۱۰ دلار در ماه و در صورتی که کارشناس شما دسترسی اضافه نمودن اطلاعات و ویرایش آن ها را داشته باشد، ۲۰ دلار در ماه خواهد بود.
اوراکل CX
قیمت oracle sales cloud به شرح زیر است (نسخه premium اخیرا اضافه شده است.)
اوراکل دارای قیمت های جداگانه ای برای سرویس Cloud، Cloud Marketing، CPQ Cloud و سایر اجزای Oracle CX Cloud Suite می باشد. مقایسه کامل بین نسخه ها در اینجا می توانید ببینید.
بیشتر بخوانید: مقایسه قیمت نرم افزار CRM شناخته شده در دنیا
SugarCRM
SugarCRM دارای سه گزینه مختلف برای پرداخت می باشد. که همه آنها به وضوح قیمت گذاری شده اند. در اطلاح نحوه قیمت گذاری SugarCRM به صورت PurePriceبوده، که به معنی “بدون هزینه پنهان و ارتقاء اجباری” است.
SugarCRM دارای حداقل یک سال اشتراک بوده و همچنین حداقل ۱۰ کاربر را در نسخه خود در نظر می گیرد.
zoho
Zoho یکی از معدود نرم افزارهای CRM حارجی است که یک نسخه رایگان را در وب سایت خود در اختیار مشتری قرار می دهد. (البته، در دنیای نرم افزارهای crm، هیچ چیز واقعا رایگان نیست.)
هزینه مربوط به اشتراک Zoho به صورت ماهیانه است. علاوه بر موارد فوق، Zoho بسته هایی مانند Zoho CRM Plus را نیز ارائه می دهد. این بسته نرم افزاری شامل ۱۰ برنامه و هزینه ۵۰ دلار برای هر کاربر در هر ماه می باشد.
ProsperWorks
ProsperWorks یک سیستم CRM سازگار با G Suite است. در حالی که ProsperWorks روش پرداخت ماهانه را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد، با این حال یک تخفیف ۲۰٪ برای پرداخت سالانه وجود دارد. این جدول قیمت سالانه را نشان می دهد.
Apptivo
Apptivo یک نسخه رایگان (محدود به سه کاربر) را به نام Starter ارائه می دهد. نسخه های سالیانه این نرم افزار عبارتند از:
Sap
SAP در قیمت گذاری برای CRM تا حدودی مبهم عمل کرده است. این ابهام ممکن است به این دلیل باشد که آنها CRM را به طور مستقل ارائه نمی دهند. هنگام محاسبه هزینه CRM برای SAP، به یاد داشته باشید که همچنین باید هزینه های مربوط به ERP آن ها را، برای هر ماژولی که برای عملکرد اضافی نیاز دارید، بپردازید. قیمت SAP براساس سطح دسترسی به هر کاربر تعیین می شود. سه سطح بالا عبارتند از:
همچنین لازم به ذکر است که SAP نیاز به حداقل ۱۵ اشتراک کاربر دارد.
بیشتر بخوانید: چگونه یک نرم افزار CRM به شما کمک می کند؟ (ویدیو)
در انتها نیز باید مجددا این نکته را یاداور شد که قیمت های عنوان شده در این مقاله مربوط به سال ۲۰۱۷ بوده و ممکن است هر کدام از موارد عنوان شده در بالا توسط شرکت ارائه دهنده، افزایش یابند. برای اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از این نرم افزارها، بهترین راه، مراجعه به سایت آن ها و مشاهده دقیق قیمت ها با توجه به ماژول هایی است که کسب و کار شما به آن ها نیاز دارد.
در مورد قیمتهایی که برای نرم افزار crm مایکروسافت اشاره کردید، به دلیل اینکه ما در ایران پارتنر نداریم، بهتر بود که قیمت شرکتهای مختلفی که در زمینه استقرار و پیاده سازی این نرم افزار کار می کنند رو می آوردید.