پیگیری دورهای بعد از فروش چیست؟ چرا مهم است؟
فروش پایان کار شما نیست، بلکه نقطه آغازین ارتباط شما با مشتریان است.
یک بار دیگر جمله بالا را با دقت بخوانید و همیشه آن را به خاطر داشته باشید. هنوز که هنوز است بازاریابی دهان به دهان (Word of mouth marketing) بهترین شیوه جذب مشتری در جهان است. به زبان ساده بهترین کانال فروش شما این است که مشتری از شما خرید کند. به همین دلیل شما بعد از فروش هم باید هوای مشتریان خود را با هدف جلب رضایت کامل داشته باشید.
یکی از ایده های منسجم برای این کار، پیگیری دوره ای مشتریان است. دوره ای مشخص را در نظر بگیرید، مثلا ماهی یکبار، یا دو ماه یکبار. در این دوره ها به هر مشتری خود زنگ بزنید و حال او را جویا شوید. از او در مورد محصولتان سوال کنید، برای بهبود محصول پیشنهاد بگیرید و اگر مشکلی دارد به او مشاوره بدهید.
این کار ساده برای شما معجزه خواهد کرد.
با این کار ساده، مشتری همیشه به یاد شما خواهد بود و شما را به دیگران توصیه خواهد کرد.
خریدهای آینده ی خود را از شما انجام خواهد داد. و مهمتر از همه اینکه از شما راضی خواهد بود. با این پیگیری شما، مشتری متوجه می شود شما فقط قصد فروش و ایجاد درآمد نداشته اید و حل مشکل او جزیی از دغدغه های شماست.
بیشتر بخوانید: شاخص های ارزیابی را بشناسید