۵ ابزار گوگل در حوزه بازاریابی آنلاین که هرگز تصور نمی کردید وجود داشته باشند!

0

گاهی اوقات بهترین راه برای بهبود SEO و استراتژی بازاریابی آنلاین شما، توسط برخی از ابزارهای گوگل به سادگی در اختیارتان قرار گرفته است. اما متأسفانه، همه ابزارهای گوگل در سطح وسیع تبلیغ نشده اند، و پس از مدتی بسیاری از این ابزارها ممکن است به فراموشی سپرده شوند. با این وجود، مهم است همه گزینه ­های در دسترس را بشناسید تا نسبت به رقبای خود برتری بیابید. از این رو، ابزارهای گوگل همیشه اهمیت دارند.


بیشتر بخوانید: کسب رتبه بالا در سرچ گوگل چه مدت زمان لازم دارد؟


در ادامه این مقاله برخی از ابزارهای گوگل در حوزه بازاریابی آنلاین که کمتر درباره آن ها سخن گفته شده و احتمالا شما با آن ها آشنایی ندارید، اما همچنان می توانند سودمند باشند، معرفی خواهند شد:

Google Ngram Viewer

به نظر می ­رسد این ابزار به عنوان چیزی بیشتر سرگرم کننده، تا سودمند، برای کسب و کارهای کوچک تبلیغ شده است، اما اگر به شیوه صحیح مورد استفاده قرار گیرد می تواند روشی عالی برای جستجوی روندهای کلیدواژه باشد. این ابزار بیشتر از اینکه یک امر سرگرم کننده برای جستجوی کلیدواژه ها باشد، به شما امکان جستجوی کلیدواژه ­ها را در میان میلیون ها کتاب می دهد.

با این حال، شما می توانید برای کلیدواژه های خاص به عنوان بخشی خاص از استراتژی­ بازاریابی آنلاین خود برای کمک به یافتن روندها در طی زمان استفاده کنید. این امر می تواند برای کسب و کارهای کوچک امری مفید باشد. به عنوان مثال، اگر انتظار دارید برگشت به عقب به سمت سبکی وجود داشته باشد که در دهه ۱۹۷۰ محبوب بود، می توانید به سادگی با جستجوی این کلیدواژه ها کار خود را آغاز کنید. به خاطر داشته باشید، که این کلیدواژه ها از کتاب ها به دست می آیند، به همین دلیل ممکن است برخی شرکت ها آن را چندان مفید ندانند.

Google Correlate

Google Correlate به شما اجازه می دهد تا در قالب کلیدواژه های هدفتان تایپ کنید و سپس به فهرست جستجوهایی باز گردید که داده ها در آن از الگویی حاوی این کلیدواژه ها پیروی می کنند. به عبارت دیگر، راهی عالی است تا بررسی نمایید چگونه داده­ ها برای سایر اصطلاحات با کلیدواژه ای که شما در حال تحلیل آن هستید، هم از نظر مکانی و هم زمانی، همبستگی دارند. از این طریق می توانید استراتژی بازاریابی آنلاین خود را بهبود ببخشید.

Google Public Data Explorer

ممکن است قبلا درباره این ابزار شنیده باشید اما احتمالا به خودتان زحمت استفاده یا جستجو درباره آن را نداده باشید. Google Public Data Explorer به شما این امکان را می دهد تا در پایگاه داده سراسر جهان جستجو کرده و سپس گراف هایی ایجاد کنید که این اطلاعات را توضیح می دهند. این ابزار احتمالا مفیدترین ابزار برای سازمان­ های آموزشی، بهداشت و سلامت یا دولتی است.

اگر تجارت بین الملل زیادی انجام می دهید و علاقمند به مباحثی هستید که گزارش های عمومی ارائه می دهند، این ابزار می تواند راهی عالی برای درک مخاطبانتان باشد.

Full Value of Mobile

این ابزار منبعی است که کاملا به ابزارهای تلفن همراه اختصاص یافته است. احتمالا باحال ترین ابزار ماشین حساب موبایل است. این ماشین حساب به شما اجازه می دهد تا به طور دستی، داده ها را بارگذاری و یا AdWords خود را همگام سازی کنید.از این طریق می توانید ببینید دقیقا با داشتن وب سایت موبایل چه میزان پول به دست آورده اید (و خرج می کنید). همچنین می توانید خلاصه ای از داده ها را مشاهده نموده و این ارقام را با سایر داده ها، مقایسه کنید.

Google Keep

این تقریبا ابزاری جدید محسوب می شود که به Google Drive شما متصل خواهد شد و به شما کمک می کند یادداشت­ ها، تصاویر، پیام های صوتی را حفظ کرده و بهتر سازماندهی کنید. این ابزار تمامی ابزارهای شما را به همگام نموده و همانند یک اپلیکیشن عمل می کند، بنابراین استفاده از آن ساده است. البته این ابزار الزاما ابزاری برای مالکان کسب و کارهای کوچک و بازاریابی دیجیتال محسوب نمی شود. با وجود تمامی منابع و پروژه­ های گوگل که در حال رخ دادن است، استفاده از این ابزار گوگل، گزینه ای هوشمندانه است.

البته بسیاری از این ابزارها زمانی که واقعا سعی کنید خودتان از آن ها با داده های خودتان استفاده کنید، قابل درک تر می شوند. با آن ها بازی کنید. درخواهید یافت که استفاده از آن ها بسیار ساده است و می توانند احتمال خلاقیت بسیاری را فراهم آورند.


پیشنهاد نویسنده: راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.