۲۵ نکته برای ارسال رزومه شغلی
رزومه نویسی و و آماده سازی فایل رزومه کاری همواره جز مواردی است که برای بسیاری از افراد جویای کار، دشوار محسوب می شود. این در حالی است که شما قبل از اینکه به جلسه استخدام خود برسید، بایستی بتوانید روزمه ای خوب و مجاب کننده را برای شرکت ارسال کنید.
در این مقاله آکادمی فروش در یک همکاری مشترک با استارت آپ “باهمتا” و همچنین وبسایت “استخدام” برخی از نکات و ریزه کاری هایی را که برای نوشتن یک رزومه مورد نیاز است را جمع آوری کرده ایم. با توجه به اینکه براساس تحقیقات انجام شده متوسط مدت زمانی که طرف مقابل برای خواندن رزومه شما وقت می گذارد بین ۳۰ تا ۴۰ ثانیه است. به همین دلیل ارزش خواهد داشت حتی اگر چند روز هم وقت صرف نوشتن رزومه خود کنید.
بیشتر بخوانید: سوالات عجیبی که در مصاحبه استخدامی می پرسند
در ادامه ۲۵ نکته برای ارسال رزومه شغلی را در اختیار شما قرار می دهیم تا هر زمان که خواستید رزومه خود را برای شرکتی بفرستید، شانس پذیرش خود را افزایش دهید.
۱- فایل Word نفرستید.
۲- پیوست را فراموش نکنید.
۳- نام فایل رزومه، نام خودتان باشد.
۴- متن ایمیل کلیشهای نباشد.
۵- داخل رزومه، اطلاعات تماس خود را بگذارید.
۶- اگر ایمیل ندارید، رزومه هم نفرستید.
۷- رزومهی خود را به هر جایی نفرستید.
۸- شرکت را بشناسید.
۹- عکس روی رزومه نگذارید.
۱۰- از قالب های آماده استفاده نکنید.
۱۱- هر که هستید را با سربلندی بنویسید.
۱۲- رزومه را امضا نکنید.
۱۳- نخست پیشینه شغلی را بنویسید و در پایان پیشینه آموزشی.
۱۴- از آخرین موقعیت شغلی آغاز کنید.
۱۵- در هر شغلی که داشتید، فقط سِمَت خود را ننویسید بلکه آن چه در آن مدت انجام دادهاید را بنویسید.
۱۶- رزومه را بروز کنید.
۱۷- در زیر رزومه تعهد راستگویی ندهید.
۱۸- به دنبال گرفتن کار به هر قیمتی نباشید.
۱۹- حتما دوره آزمایشی داشته باشید.
۲۰- به دنبال استخدام رسمی نباشید.
۲۱- قالب نوشته بسیار ساده باشد.
۲۲- همیشه به دنبال بهترین جا برای کار و پیشرفت باشید.
۲۳- پیش از پیدا کردن کار جدید، شغل قبلی را ترک نکنید.
۲۴- ایمیل های قبلی را که به شرکتی فرستادهاید، به شرکتهای دیگر فوروارد نکنید.
۲۵- غلط املایی نداشته باشید.
در پایان، برای متن رزومه و ایمیلی که می فرستید، زمان کافی بگذارید و از چند نفر بازخورد بگیرید. این نخستین آشنایی شرکت با شماست و میتواند اثر مهمی در ادامهی راه داشته باشد.
پیشنهاد نویسنده: چگونه در یک مصاحبه شغلی بدرخشید؟