۳۰ آمار مهم که استراتژی ایمیل مارکتینگ شما در سال ۲۰۲۱ را تحت تاثیر خواهد داد.
ایمیل مارکتینگ در سال ۱۹۷۸ توسط گری تورک از کمپانی Digital Equipment Corporation ارائه شد. از آن زمان تاکنون ایمیل مارکتینگ مسیری طولانی را طی کرده است، و امروزه به ابزاری حیاتی در بازاریابی تبدیل گردیده است. حدود ۸۷٪ از بازاریابها از ایمیل مارکتینگ برای انتشار محتوا استفاده میکنند و ۴۹.۵٪ از بازاریابها اعلام کردند که قصد دارند بودجه بازاریابی ایمیلی خود را در سال۲۰۲۱ افزایش دهند. برای برنامهریزی و بهبود هر چه بیشتر استراتژی ایمیل مارکتنیگ، لیستی از ۳۰ آمار جالب در مورد بازاریابی ایمیلی را با هم بررسی خواهیم کرد.
آمار کلی ایمیل مارکتینگ
۱- ۳.۹ میلیارد کاربر ایمیل در جهانی وجود دارد و پیشبینی میشود این تعداد در سال ۲۰۲۴ به ۴.۴۸ میلیارد کاربر برسد.
۲- در سال ۲۰۱۸، هر روز ۲۸۱ میلیارد ایمیل در سراسر جهان ارسال و دریافت میشد. پیش بینی میشود این رقم در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۳۴۷ میلیارد ایمیل روزانه افزایش یابد.
۳- پیامهای هرزنامه (spam) میزان ۵۳.۹۵٪ از ترافیک ایمیلها را در مارس ۲۰۲۰ تشکیل میدادند. البته نرخ هرزنامه ایمیل الکترونیکی همچنان درحال کاهش یافتن است، به عنوان مثال این نرخ در سال ۲۰۱۸ ۵۵٪ بود ، در حالی که در سال ۲۰۱۲ ، ۶۹٪ بوده است.
۴- از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ ، فقط ۸۵٪ از ایمیل های بازاریابی در صندوق ورودی مشتری قرار داشته و ۷٪ توسط فیلترهای هرزنامه تشخیص داده شدهاند. در سال ۲۰۱۸ ، میزان قرارگیری هرزنامه در ایمیلهای تجاری ۹ درصد بود، در حالی که این میزان در سال ۲۰۱۷ به مقدار ۱۴ درصد بوده است.
۵- ۲۸٪ کاربران بیش از یک ایمیل دارند و به طور فعال از آنها استفاده میکنند.
۶- ۲۸% جمیلها ارسالی باز میشود.
آمار رفتاری کاربران در مورد ایمیلهای ارسالی
۷- ۶۱٪ از کل ایمیلها به مدت ۸ ثانیه یا بیشتر خوانده میشوند. تقریباً یک چهارم ۲۳.۵٪ از کل ایمیلها تعامل ۲-۸ ثانیهایدارند و ۱۵٪ از همه پیامها کمتر از ۲ ثانیه توجه خوانندگان برخوردار میشوند.
۸- ۳۸٪ کاربران میخواهند ایمیلها دارای رتبه بندی محصولات باشد و ۳۵٪ دوست دارند پیشنهادهایی را براساس خریدهای قبلی خود مشاهده کنند.
۹- ۲۸٪ از کاربران صندوق ورودی ایمیل خود را بیش از ۱۰ بار در روز و ۴٪ کمتر از یک بار در روز چک میکنند. به طور کلی، ۶۵٪ از کاربران اظهار داشتند که ایمیل خود را بیش از ۳ بار در روز بررسی می کنند.
۱۰- ۶۷٪ از مصرفکنندگان در ازای دریافت کد تخفیف یا یک هدیه حاضر به ثبت آدرس ایمیل خود هستند.
۱۱- ۸۳٪ از کاربران اعلام کردند کانال مورد علاقه خود برای دریافت تبلیغات از طریق ایمیل بوده است.
۱۲- ۷۷٪ از کاربران ناراضایتی از تعداد و محتوا را دلیل اصلی بررسی نکردن ایمیلها اعلام میکنند.
۱۳- ۷۰٪ از کاربران ایمیل خود را در رختخواب و تقریباً بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب بررسی میکنند.
۱۴- از بین مشتریانی که ایمیلهای تجاری دریافت میکنند، اکثراً بدون لغو اشتراک آنها را نادیده میگیرند ، ۳۷٪ منتظر پیشنهاد مناسب هستند و ۲۴٪ میگویند که دوباره قصد خرید از این برند را دارند.
۱۵- میانگین نرخ لغو اشتراک ۰.۹۴٪ در سال ۲۰۲۰ بود.
۱۶- میانگین زمان صرف خواندن ایمیل از ۱۰.۴ ثانیه در ۲۰۱۸ به ۱۳.۴ ثانیه در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.
آمار باز کردن ایمیل
۱۷- به طور متوسط، سرعت باز شدن ایمیلها B2C، به میزان ۲۵٪ و بیشتر از ایمیلهای B2B که ۲۲٪ است. ۴۷٪ از گیرندگان ایمیل فقط بر اساس موضوع ایمیل را باز می کنند ، ۶۹٪ از دریافت کنندگان ایمیل فقط بر اساس موضوع ایمیل را به عنوان هرزنامه گزارش میکنند.
۱۸- ایمیلهای مربوط به دولت با ۲۸.۷۷٪ بالاترین نرخ باز بودن را نشان میدهند.
۱۹- میانگین نرخ باز کردن ایمیل از ۲۱.۸۹٪ در سال ۲۰۱۹ در سال ۲۰۲۰ به ۲۴.۴٪ افزایش یافته است.
آمار موبایل
۲۰- در سال ۲۰۱۹ میزان ۴۱.۹% از ایمیلهای باز شده توسط موبایل بوده است. پس از آن ۳۹.۹% درصد سهم باز کردن تحت وب بوده و فقط ۱۸.۲% از طریق دسکتاپ ایمیلها باز شدهاند.
۲۱- در دسامبر ۲۰۱۸ ، ۴۳% ایمیلهای باز شده از طریق تلفن همراه بوده است. سهم باز مشتریان رایانامه دسک تاپ به ۱۸٪ کاهش یافته بود و ۳۹٪ از موارد باز شده از طریق ایمیل وب بود.
۲۲- برنامه ایمیل آیفون ۲۹٪ از ایمیل باز شده را به خود اختصاص داده است. جیمیل با ۲۸٪ سهم باز در رتبه دوم قرار گرفت است.
آمار نرخ کلیک
۲۳- در مارس و آوریل ۲۰۲۰، نرخ کلیک (CTR) ایمیلهای تبلیغاتی در صنایع غذایی و آشامیدنی از ۱.۶۸٪ به ۲.۷۸٪ افزایش یافته است. مسافرت، مهمان پذیزی و اوقات فراغت با کاهش CTR از ۱.۴۴٪ در مارس به ۱.۳۱٪ در آوریل با کاهش مواجه شده است.
۲۴- ایمیلهای مرتبط با فاکتورها و پرداختها با ۲۵.۷٪ بالاترین CTR را داشتند.
آمار بازاریابی B2B
۲۵- ۲ فناوری برتر سازمانهای B2B که برای کمک به بازاریابی محتوا استفاده میکنند، ابزارهای تجزیه و تحلیل (۸۶٪) و نرم افزار بازاریابی از طریق ایمیل (۸۵٪) هستند.
۲۶- ۸۱٪ از بازاریابان B2B از خبرنامههای ایمیل استفاده میکنند.
۳۷- ایمیل با ورودی ۹۰% ، معیار اصلی بازاریابان B2B برای ردیابی و اندازه گیری عملکرد محتوا است.
۲۸- ۵۳٪ کاربران برای دریافت بیش از حد تبلیغات و ایمیلهای بی ربط از شرکتهای B2B احساس ناراضایتی دارند، ۳۶٪ تمایلی به پاسخدادن به سوالات آنها نیستند و ۳۵٪ میگویند خدمات ارسالی غیر مناسب هستند.
۲۹- ۶۷.۷٪ کاربران از ایمیل برای برقراری ارتباط با سازمانهای B2B استفاده کردهاند، که از ۶۵.۱٪ که در سال ۲۰۱۹ بوده، افزایش یافته است.
آمار بازگشت سرمایه
۳۰- بازگشت سرمایه ( Return On Investment) برای ایمیل مارکتنیگ از ۳۸.۱% در سال ۲۰۱۹ به ۴۱.۱% در سال ۲۰۲۰ رشد داشته است.
کلام آخر
با نرخ تبدیل عالی برای مواردی مانند خبرنامه (۲.۸۰٪)، ایمیلهای پیگیری (۴.۳۰٪) و ایمیل سبد خرید رها شده (۷.۴۰٪) که افزایش چشمگیر از ۵.۹۰٪ در سال ۲۰۱۹ داشته است)، جای تعجب نیست که چرا بازاریابی از طریق ایمیل از اهمیت بالایی برخوردار است.
آیا استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را برای سال ۲۰۲۱ آماده کردهاید؟