تکنیک های فروش آنلاین : ایجاد وبلاگ برای مشتریان آنلاین
در این سلسله مقالات تصمیم داریم تا شما را با مجموعه تکنیک های فروش آنلاین آشنا نماییم.
حال که یاد گرفتیم چگونه جستجوی کلیدواژه برای کسب و کارهای کوچک را انجام دهیم، زمان آغاز وبلاگ نویسی است! داشتن وبلاگ یعنی به اشتراک گذاری احساسات، پس درباره چیزهای جالب مرتبط با کسب و کارتان بنویسید. به خاطر داشته باشید، مسئله فروش نیست، بر ایده هایی تمرکز کنید که با صنعتتان مرتبط هستند و درباره چیزهایی بیاندیشید که خوانندگان با دوستان خود به اشتراک می گذارند.
بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین
وبلاگ نویسی مثل نفس کشیدن است
وبلاگ نویسی یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید؛ راهی عالی برای به اشتراک گذاری تخصص و ایجاد دنباله ای از طرفداران است، بعلاوه یکی از بهترین تکنیک های جذب مشتری آنلاین دارای صلاحیت است.
وبلاگتان را بر کلیدواژه ها متمرکز کنید
معمولا بزرگترین چالش انتخاب موضوع است، اما نیازی نیست چنین باشد. پست هایتان را بر کلیدواژه هایی متمرکز کنید که می خواهید رتبه دهید و مشکل حل خواهد شد.
ایده های پست وبلاگ
فراتر از کسب و کارتان رفته و درباره صنعت و وضعیت کلی امور صحبت کنید. به عنوان مثال، اگر مالک سالن یوگا هستید، درباره چیزهایی بنویسید که مورد علاقه خوانندگان شما است: می توانید درباره بهترین انواع تشک یوگا، انواع مختلف ایستادن برای رها نمودن درد، یا فنون تنفسی که می توان در خانه انجام داد، بنویسید. همچنین می توانید درباره سلامت و تغذیه صحبت کنید.
اساسا، وبلاگ کسب و کار آگهی فروش نیست، پس اگرچه قراردادهایی که در این ماه انجام داده اید و داستان هایی که درباره مدرسان یوگای شما هست را ذکر می کنید ، این تمرکز اصلی شما نخواهد بود، اگر باشد خیلی زود خوانندگان خسته خواهند شد.
بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین ، گام ۱: برای کسب و کارتان وبلاگ بسازید
وارد کانال وبلاگ نویسی شوید
وباگ نویسی کسب و کار همانند یادگرفتن نوازندگی پیانو است. هرچه بیشتر تمرین کنید، اجرای بهتری خواهید داشت. به طور ایده آل شما می خواهید حداقل دوبار در هفته پست بگذارید. اگر نمی توانید هر هفته دو ساعت وقت بگذارید.
به یاد داشته باشید بخش نظرات را چک کنید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید. می توایند وبلاگتان را تنظیم کنید تا هر بار فردی ایمیلی ارسال می کند، پیامی نشان داده شود. بعلاوه، می توانید درباره موضوعات داغ مطلب بگذارید (با در نظر گرفتن اینکه قبلا اهداف رتبه دهی کلیدواژه های خود برای ماه را محقق کرده اید.)
نکته: ممکن است قرار گرفتن در ریتم وبلاگ نویسی برایتان دشوار باشد. به ما اعتماد کنید، وبلاگ نویسی یکی از مهم ترین کارهای است که می توانید برای رشد کسب و کار خود انجام دهید!
پست هایتان را بصری کنید
زمانی که پستتان را نوشتید، با اضافه نمودن تصاویر و فرمت دهی به محتوا آن را جذاب تر کنید.
۶ روش برای بصری نمودن پست های وبلاگ کسب و کار
۱- استفاده از تصاویر
تصاویر روشی عالی برای جلب توجه افراد و ترغیب آن ها برای کلیک کردن بر روی لینک و خواندن تمام مقاله است. بعلاوه همه ما این نقل قول قدیمی را می دانیم: یک تصویر ارزش ۱۰۰۰ کلمه را دارد!
Flickr بخشی برای عکس های رایگان دارد که می توانید استفاده کنید. Zemanta (یک WordPress Plug-in) به شما اجازه خواهد داد تا عکس ها را مستقیما به وبلاگ خود اضافه کنید. همچنین می توانید خودتان آپلود را انجام دهید.
۲- بهینه سازی عنوان
مطمئن شوید کلیدواژه هایی که بر آن ها متمرکز شده اید در عنوان قرار دارند. سپس همانند کمپین های ایمیلی، عنوان خود را جذاب کنید تا افراد مایل به خواندن آن شوند. به عنوان مثال، کدام به نظر جالب تر است؟ “۶ گام برای انجام بهتر SEO” یا “۶ دلیل برای اینکه چرا SEO مثل دبیرستان است؟”
۳- تیتر اضافه کنید
در سرتاسر پست های وبلاگتان تیترهایی اضافه کنید، همانند کاری که ما اینجا انجام دادیم. این کار به افراد کمک می کند وبلاگ شما را اسکن کرده و بر آنچه می خواهند یاد بگیرند متمرکز شوند. همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را درک کرده و جهتیابی کنند.
نکته: کلیدواژه ها را در تیترها قرار دهید تا به بهینه سازی موتور جستجو کمک کند، اما در این کار زیاده روی نکنید.
۴- متن را تکه تکه کنید
به جای نوشتن یک متن طولانی، از پاراگراف ها و فهرست ها برای مطالعه راحت تر پست تان استفاده کنید.
۵- کلمات خاص را برجسته کنید
عبارت ها را جهت تأکید بر آنچه بهینه نموده اید برجسته نمایید، علاوه براین به هدایت موتورهای جستجو کمک می کند. مطمئن نیستید چه چیزی را برجسته کنید؟ نگاهی به آنچه در این پست برجسته کردیم بیاندازید.
۶- دکمه های کسب و کار را اضافه کنید
دکمه های رسانه های اجتماعی، کار با اشتراک گذاری پست هایتان را برای افراد ساده تر می سازد. می توانید دکمه های رسانه های اجتماعی را از طریق Social media button WordPress Plug-in اضافه کنید.
برخی از روش هایی که ذکر کردیم به موتورهای جستجو کمک می کند تا وبلاگ شما را درک کنند، که برای رتبه دهی آن اهمیت دارد. چند نکته دیگر وجود دارد که می توانید برای بهبود رتبه بندی وبلاگ خود استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین ، گام ۲: پیدا شدن با استفاده از SEO
روش برای بهینه سازی وبلاگ کسب و کارتان برای موتورهای جستجو
۱- ساختار URL
اغلب نرم افزار های وبلاگ نویسی به شما امکان تغییر url را می دهند. مطمئن شوید هیچ رقم یا نمادی در URL وجود ندارد تا یادگیری درباره وبلاگتان را برای موتورهای جستجو ساده تر کند.
۲- تصاویر
گوگل باهوش است، اما در درک اینکه عکس شما تصویری عالی از سالن جدید یوگای شما در تهران است نابغه نیست. پس با نام گذاری مناسب تصاویرتان به گوگل کمک کنید.
۳از عنوان + متا تگ ها استفاده کنید
تگ های عنوان تیتر صفحه شما هستند که در نتیجه جستجو نشان داده می شوند.
متا تگ ها شرح خلاصه ای زیر عنوان هستند.
Yaost SEO Plug-in به شما در بهینه سازی این کمک می کنند:
درست مثل تیترها و عناوین معمولی، مطمئن شوید کلیدواژه ها را در عنوان و متا تگ ها قرار می دهید.
پیشنهاد نویسنده: راهنمای جامع SEO برای تازه کارها
پیشنهاد نویسنده: راهنمای نهایی SEO برای وبسایتهای تجارت الکترونیک
حال می دانید چگونه، درباره چه چیزی و چند مرتبه وبلاگ بنویسید. زمان آن رسیده است که به سراغ گام ۵ مجموعه تکنیک های فروش آنلاین ، ماجراهای لینک سازی بروید.
سلام. ببخشید یه ابهامی واسم پیش اومده. وقتی میگید وبلاگ منظور اینه که یه بخشی جدا از سایت که مثلا با آدرس blog.sitename.ir از سایت اصلی جدا شده باشه یا اینکه اگر تو همون سایت اصلی که یه محصولی رو واسه فروش گذاشتم یه سری مقالات هم مرتبط با موضوع فعالیت سایت بزارم برای موتورهای جستجو همون حکم وبلاگ رو داره؟
اینکه وبلاگ تو یک زیردامنه مستقل باشه یا تو خود سایت، خیلی فرقی نمی کنه مهم اینه که شما مطالب خوب بدین