تکنیک های فروش آنلاین : twitter
در این مجموعه مقالات تصمیم داریم تا شما را با رسانه های اجتماعی آشنا نماییم.
در گام ۷ تکنیک های فروش آنلاین یاد گرفتید چگونه شروع به استفاده از Facebook برای کسب و کارتان کنید. اکنون به سراغ سایر رسانه های اجتماعی که می توانید برای رشد کسب و کارتان استفاده کنید، می رویم: Twitter .
بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین
Twitter درباره چیست؟
Twitter یک کانال رسانه اجتماعی سریع است. مکالمه ای است که هرگز تمام نمی شود و سریع ترین راه برای شنیدن شرایط مشتریانتان، زیرا افراد مرتبا درباره کاری که انجام می دهند توئیت می کنند. شرکت ها از Twitter برای پاسخ به پرسش ها، ترفیع و برقراری ارتباط با مشتریان در رویدادها و نیز اشتراک گذاری اخبار شرکت، پست های اخیر وبلاگ و به روزرسانی های Facebook استفاده می کنند.
هدف اصلی این رسانه اجتماعی ایجاد ارتباط با مردم و تبدیل آن ها به “طرفدار” است. قبل از شروع به استفاده از Twitter برای کسب و کارتان به این گام ها نگاهی بیاندازید تا بیشترین نتیجه را از این رسانه بگیرید:
۸ گام برای استفاده از Twitter برای کسب و کارهای کوچک
۱) با مقدمات شروع کنید
از تصویری خوب از لوگوی شرکتتان به عنوان عکس پروفایل استفاده کنید. شما باید پس زمینه را برای مطابقت با لوگو تغییر دهید. Twitter چندین پس زمینه را برای انتخاب رایگان ارائه می دهد. به خاطر داشته باشید بسیاری از افراد از Twitter بر روی گوشی تلفن همراهشان استفاده می کنند، پس اغلب نام و لوگوی شما را خواهند دید.
بیشتر بخوانید: ۷ راهکار ساده جهت افزایش سرنخ
۲) نامتان را مختصر کنید
هرچه کاراکترها در نام شما بیشتر باشد مشتریان کمتر درباره شما صحبت خواهند کرد. زیرا Twitter به شما اجازه می دهد فقط از ۱۴۰ کاراکتر (و برای برخی از کاربران تا ۲۸۰ کاراکتر) استفاده کنید، پس نام تان را خلاصه کنید.
۳) خودتان را با Bio معرفی کنید
Twitter به شما امکان می دهد اندکی توضیح تحت نام خودتان پست کنید تا چیزی درباره خودتان بگویید. ما شما را ترغیب می کنیم تا آن را بیش از یکسری اطلاعات اساسی شرکت، سرگرم کننده کنید. چرا محصول یا خدمتی خاص که هیچ کس دیگری ارائه نمی دهد را برجسته نکنید، یا اگر فرد شوخ طبعی هستید لطیفه ای تعریف کنید. برقراری تعامل با کسب و کاری کوچکی که حس شوخ طبعی دارد در Twitter ساده تر است.
۴) توئیت ها را مرتبط نگه دارید
توئیت ها می توانند پست های وبلاگ شما، مقاله های جالب، یا هر چیزی که فکر می کنید خارق العاده است باشند. زمانی که چیزی خارق العاده است یعنی ارزش بیان شدن را دارد. تا زمانی که محتوای شما برای فالوورهای شما و مردمی که با آن ها ارتباط دارند خارق العاده باشد، ارزش توئیت شدن را دارد.
۵) لینک هایتان را وارد کنید تا به راحتی بتوان بر آن ها کلیک کرد
از قراردادن لینک ها در آخر توئیت و پر کردن اطرافش با هشتگ ها خودداری کنید. این کار موجب سردرگمی می شود، زیرا افراد بر چیزی اشتباه کلیک می کنند. در عوض، لینک ها را درون Twitter ادغام کنید تا کلیک کردن راحت تر شود.
۶) از هشتگ ها استفاده کنید
هشتگ ها در قالب نماد # آشکار می شوند، و کلمه معمولا درباره بحثی محبوب در Twitter است. هشتگ ها به شما اجازه می دهند تا به گفتگویی ملحق شوید و مورد توجه قرار گیرید. هشتگ ها معمولا در پایان توئیت قرار می گیرند اما می توانند در میانه نیز به کار روند. می توانید هشتگ را در نظر خود ادغام کنید.
بیشتر بخوانید: ۶ استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان
۷) افراد را فالو بک کنید
فالو بک کردن افراد نشان می دهد شما مایل به تعامل با آن ها و برقراری ارتباط هستید. همچنین به آن ها امکان پیام دهی مستقیم به شما در چت خصوصی را می دهد (شما صندوق ورودی خصوصی در حساب Twitter خود دارید، همانند صندوق ورودی ایمیل، که فقط شما و شخصی که با وی در حال چت هستید می تواند آن را بخواند). نیازی نیست همه را فالو کنید، مطمئن شوید افرادی که فالو می کنید با کسب و کار یا مشتریان فعلی/ احتمالی شما مرتبط هستند. شما تلاش دارید تا جامعه ای قوی بسازید نه یک گروه ضعیف.
۸) جایی برای Retweetها و نظرات قرار دهید
Twitter فقط به شما ۱۴۰ کاراکتر برای هر توئیت می دهد، و شما باید فضایی را خالی بگذارید تا دیگران هم بتوانند retweet کرده یا نظر برای توئیت شما بگذارند. این یعنی توئیت های شما باید حداکثر بین ۱۲۰-۱۲۵ کاراکتر باشند، که خود دلیلی دیگر برای کوتاه نمودن نامتان است.
هوشمندانه انتخاب کنید
به خاطر داشته باشید، Twitter کانالی عالی برای همه دلایل ذکر شده در بالا است. ما به شما دیدی کلی از چگونگی آغاز به کار داده ایم. با این حال، یک پلتفورم زمان بر است، زیرا گفتگوها بسیار سریع رخ می دهند. اگر آمادگی ۴-۵ مرتبه توئیت کردن در روز و گوش دادن و پاسخ به مشتریانتان نیستید، توصیه می کنیم برای شروع بر سایر کانال ها همانند Facebook و وبلاگتان متمرکز شوید.
بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین ، گام ۷: Facebook
اکنون شما درکی خوب از چگونگی استفاده از Facebook و Twitter برای کسب و کارتان دارید، و می توانید تصمیم بگیرید کدام کانال برای شما مناسب است.
پیش از اینکه بررسی کنیم چگونه از کمپین های ایمیلی به عنوان یکی از تکنیک های فروش آنلاین استفاده کنید، نگاهی به پلتفورم رسانه های اجتماعی که سرنخ های بیشتری نسبت به Facebook و Twitter با هم ایجاد می کنند، خواهیم انداخت: گام ۹: Pinterest برای کسب و کارهای کوچک