نگاهی به جایگاه برندهای محبوب خودروسازی جهان در سال ۲۰۱۸

2

برندهای محبوب گاها حتی بیشترین سهم فروش را در بازار به دست نمی آورد، با این حال با خلق تجربه یک واکنش هیجانی در مشتریان خود، به یک رابطه مستحکم و طولانی مدت با مشتری خود دست پیدا کرده و از این طریق مشتری خود را به یک مشتری وفادار تبدیل کرده اند.

یک برند را به هیچ وجه نباید در نام شرکت، محصول تولیدی و یا آرم و لوگوی سازمان خلاصه کرد. برند را می توان نتیجه حسی دانست که یک مشتری نسبت به یک نام بدست می آورد؛ و تمانی این احساسات در شعاری که هر برند با خود به همراه دارد خلاصه می گردد: آمازون با “صمیمی شوید”، کوکاکولا با “شادی را بفروشید” بانک تجارت با “بانک فردا”، عمه لیلا با “طعم خوش خوردنی های خاطره انگیز” و ارمسان با “زیبا، پیشرو، مطمئن”.


بیشتر بخوانید: نگاهی به عملکرد برندهای محبوب جهان


بر اساس گزارش برند فایننس، برند خودروسازی مرسدس بنز با ارزشی بالغ بر ۴۳.۹ میلیارد دلار به عنوان پرارزش ترین برند در بین شرکت های خودروسازی معرفی شده است. این شرکت با رشدی در حدود ۲۴% نسبت به سال ۲۰۱۷ توانست به جایگاه اول دست یابد. این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ مرسدس بنز در جایگاه سوم دنیا در بین برندهای خودروسازی قرار داشت. دلیل اصلی این نرخ رشد را شاید بتوان افزایش ۹.۹% فروش این شرکت و رسیدن به تعداد ۲.۳ میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته دانست.

نگاهی به جایگاه برترین برند های خودروسازی جهان در سال 2018

همانطور که در جدول فوق مشاهده می شود، تویاتو که در سال گذشته در جایگاه اول قرار داشته است، امسال به ۱ پله سقوط به جایگاه دوم نقل مکان کرد. به گزارش برند فاینانس دلیل این تغییر جایگاه تویاتو، تمایل کشورهای مختلف به خرید خودروهای خانگی و تولید کشور خود می باشد.

در این خصوص سخنگوی موسسه برند فاینانس، دیوید هیج، بان کرده است که: بنز به عنوان کسی که اتومبیل را اختراع کرده است، اکنون در نظر دارد تا با یک استراتژی درون سازمانی، به “باز اختراع” اتومبیل در این صنعت بپردازد.


پیشنهاد نویسنده: راهنمای آموزش برندسازی


 

2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    چقدر عکس این مطلب رو دوست دارمممممممممممممم

    1. ناشناس می گوید

      سایپا و پراید مونتاژی شو فراموش کردیم…

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.