رسانه های اجتماعی

0

در این مجموعه مقالات تصمیم داریم تا شما را با رسانه های اجتماعی آشنا نماییم.


خب، در مجموعه مقلات تکنیک های فروش آنلاین یاد گرفتید چطور لینک های درونی، ورودی و خروجی بسازید تا کسب و کارتان را رشد دهید. حال زمان پرداختن به مهم ترین نگرانی ها، ترس ها و پرسش های شما است: “چطور از رسانه های اجتماعی به عنوان یکی از تکنیک های فروش آنلاین برای کسب و کارهای کوچک استفاده کنید؟”


بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


بزرگ ترین افسانه های رسانه های اجتماعی

بزرگ ترین افسانه درباره رسانه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک این است که باید همه جا حضور داشته باشید. نیازی نیست در همه جنبه ها موفق عمل کنید، در واقع ما خلاف آن را توصیه می کنیم!

نکته اصلی درک تفاوت پلتفورم های رسانه های اجتماعی یا کانال ها است: “چه کسی در آنجا است، چطور از آن ها استفاده کنید، چند بار گفتگو انجام می شود و سپس تصمیم گیری درباره اینکه کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است؟” به رسانه های اجتماعی مثل وسیله نقلیه نگاه کنید. شما اساسا از یکی استفاده می کنید، مثلا اتوبوس، اما شما رانندگی هم می کنید، پیاده می روید و از ترن هوایی در زمان های مختلف برای موقعیت های متفاوت استفاده می کنید.

تکنیک های فروش آنلاین ، گام 6:رسانه های اجتماعی

چگونه از رسانه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک استفاده کنید

زمانی که موضوع رسانه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک است، موفقیت بوسیله تعداد فالورهای شما اندازه گیری نمی شود، بوسیله عمق روابط شما با مشتریانتان تعیین می شود. به خاطر داشته باشید باید اهدافی برای کمپین خود تعیین کنید، پس باید تصمیم بگیرید آیا موفق می شود. تا زمانی که تمرکز دارید و احساستان را به اشتراک می گذارید، کارتان خوب پیش می رود. بدون توجه به ابزارهایی که استفاده می کنید، ۳ قاعده همیشه اعمال می شود:

۱) داستان خود را تعریف کنید

فالوورهای شما که داستان های منحصر بفردی دارند و می خواهند داستان شما را بشنوند. رسانه اجتماعی روش شما برای برقراری ارتباط با مردم و گفتن این است که چه چیزی شما را خاص می کند. پس دیگر نگران تعداد فالوورهایتان نباشید، و بر “خودتان بودن” تمرکز کنید.

۲) ساده نگهش دارید

شما با مردم صحبت می کنید نه شکسپیر، پس زبانتان را ساده نگه دارید تا قابل درک باشد.

۳) کاری را انجام دهید که برایتان جواب می دهد

اگر از کانال رسانه اجتماعی برای چند ماه استفاده کردید و از آن لذت نبردید، استفاده از آن را متوقف کنید. رسانه های اجتماعی مثل رژیم گرفتن است. بر آن چیزی تمرکز کنید که می توانید در بلند مدت انجام دهید، زیرا هدف برقراری ارتباط با مردم است، و این امر در یک شب رخ نمی دهد.

ابزارهای محبوب رسانه اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

هزاران گزینه برای چگونگی استفاده از کسب و کارهای کوچک وجود دارد. برای اینکه تصمیم بگیرید کدام ابزار برای شما مناسب است، از خودتان بپرسید: چه کسی را می خواهم هدف قرار دهم؟ به چه هدفی می خواهم برسم؟ چقدر زمان می خواهم صرف کنم؟

۱) Facebook

چه کسی در اینجاست: بزرگترین گروه مخاطبان مردان و زنان بین ۱۸-۲۴ سال هستند اما مشتریان خود را با استفاده از Facebook AdWords جستجو کنید تا ببینید به چه کسی می توانید دسترسی پیدا کند، از اینکه چه کسانی از Facebook استفاده میکنند شگفت زده خواهید شد!

چگونه از آن استفاده کنید: Facebook برای اشتراک گذاری اخبار، نقاط عطف شرکت ها، رویدادهای تیمی، تصاویر و وبلاگتان عالی است. این سیستم به شما اجازه می دهد تا با افراد در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید، و از آنجایی که شما محدود به زمان دوام پیامتان نیستید، می توانید وارد جزئیات شوید و با مشتریان خود گفتگو داشته باشید. همچنین روشی عالی برای نشان دادن تمامی اطلاعات درباره شرکتتان در مکانی عمومی به غیر وب سایتتان است، بعلاوه یکی از بزرگ ترین وب سایت های اشتراک گذاری عکس در جهان است، پس عکس های تیم، خدمات و سایر چیزهایی که به ما پشت صحنه شرکت تان را نشان می دهد را پست کنید.

۲) Twitter

چه کسی در اینجاست: طیف وسیعی از افراد ۱۸-۵۰ سال حضور دارند و دارای پایگاه کاربر زنان اندکی بالاتر است (۵۵% خانم).

چگونه از آن استفاده کنید: Twitter سریع ترین راه برای درک تغییرات مشتریانتان است، زیرا افراد مرتبا درباره کاری که انجام می دهند توئیت می کنند. برخی شرکت ها از Twitter برای پاسخ به سؤالات، به اشتراک گذاری ترفیع ها و ارتباط با مشتریان در رویدادها و هم چنین به اشتراک گذاشتن اخبار درباره شرکتشان، پست های اخیر وبلاگ ها و به روزرسانی های Facebook استفاده می کنند.

نکته: Twitter شبکه دشوارتری به دلیل محدودیت های ارتباطی برای ایجاد رابطه با مشتریان بالقوه است، پس مطمئن شوید Twitter را برای هدف درستی انتخاب می کنید. برای بازخورد، به روزرسانی های سریع و پرسش و پاسخ سریع عالی است.

۳) Linkedin

چه کسی در اینجاست: بیش از ۲۰۰ میلیون متخصص از سراسر دنیا

چگونه از آن استفاده کنیم: این شبکه ابزار قدرتمندی برای بازاریابی اینترنتی بوده و این فرصت را برای شما مهیا می سازد تا با مشتریان، شرکا، و همکاران خود ارتباط برقرار کنید.

استفاده اولیه شما از پروفایل لینکدین برای کسب و کارتان یا در ارتباط با فروش باشد. اما اگر شما به دنبال کار هستید، داشتن رزومه شغلی قوی می تواند خیلی کمک کننده باشد. این موضوع وقتی شما برای ارتباط با مشتری می خواهید از لینکدین استفاده کنید فرق می کند.

۴) Pinterest

چه کسی اینجاست: یک مهمانی دخترانه است- ۸۳% خانم های بین ۱۸-۲۴ سال هستند.

چگونه از آن استفاده کنید: Pinterest  شبکه ای بصری است. اگر عاشق تصویر هستید و می خواهید قلب شرکتتان را به اشتراک بگذارید، این جایی عالی برای چنین کاری است! پیام اصلیPinterest  نشان دادن این است که برند شما درباره چه چیزی است. Pinterest بسیار ساده است. فقط باید عکس ها را آپلود کنید و یک گالری بسازید، اما مثل همه چیزهای دیگر، تمرکز و هدف داشته باشید، در غیر اینصورت زمانتان را حداکثر نمی کنید.

۵) Youtube

چه کسی اینجاست: بیش از ۱ میلیارد آدم که به طور متوسط ۳ ساعت در طول ماه در حال مشاهده ویدیوهای این شبکه اجتماعی هستند.

چگونه از آن استفاده کنید: چه مدت زمان است با اینترنت کار می کنید. اگر به تازگی وارد دنیای اینترنت شده اید، آیا از اهمیت ترافیک در رونق کسب و کار خود آگاهی دارید؟ برای کسب و کار شما ترافیک ( حجم بازدیدکنندگان سایت) یک جز جدایی ناپذیر است و چه بهتر برای بدست اوردن این ترافیک مسیری را انتخاب کنیم که هزینه ای نداشته باشد. یوتیوب ابزاری است که می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

۶) Instagram

چه کسی اینجاست: هر کسی که شما حتی فکرش را هم نمی کنید، در این شبکه اجتماعی عضو است.

چگونه از آن استفاده کنید:  بهره بردن از شبکه های اجتماعی تا حد آخرین پتانسیل آن­ ها نیز برای در معرض دید بودن اهمیت دارد. اینستاگرام یکی از پرکاربردترین شبکه ها است که به ساخت مخاطبان بیشتر و فالوور آنلاین کمک می کند. این عامل موجب شده است تا اینستاگرام به ابزاری با بیشترین درگیر برای برندها تبدیل گردد. ارسال تصاویر، آگهی ها و ویدئوهای مرتبط که مخاطبانتان عاشقش خواهند شد صرفا یکی از بخش های این فرمول موفق است.

اعتماد به نفس داشته باشید: کاری را انجام دهید که برایتان جواب می دهد!

اگر دریابید که در یک شبکه اجتماعی نسبت به شبکه های دیگر موفق تر هستید، به آن به چشم موفقیت نگاه کنید. کانالی را پیدا کنید که برای شما نتیجه می دهد و به همان بچسبید.

به خاطر داشته باشید نیازی نیست همه کانال ها را داشته باشید، فقط کاری را انجام دهید که برای کسب و کار شما نتیجه می دهد.

 

پرطرفدارترین رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی: Facebook

رسانه های اجتماعی: ابزارهای تحلیلی Facebook

رسانه های اجتماعی:twitter

رسانه های اجتماعی: آموزش twitter

رسانه های اجتماعی: نکاتی برای کسب فالوور در twitter

رسانه های اجتماعی: آموزش Linkedin

رسانه های اجتماعی: linkedin گامی به سوی فروش حرفه ای

رسانه های اجتماعی: pinterest

رسانه های اجتماعی: Youtube

رسانه های اجتماعی: برندسازی در instagram

رسانه های اجتماعی: اینستاگرام چگونه اینستاگرام شد!

۱۵ نکته برای افزایش مخاطبان رسانه های اجتماعی

آموزش بازاریابی در اینستاگرام

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.