رسانه های اجتماعی، بازاریابی در اینستاگرام : چند تکنیک برای بهتر دیده شدن

0

رسانه های اجتماعی؛ بازاریابی در اینستاگرام


 تا اینجای کار ما آنچه را که شما نیاز دارید تا یک حساب کاربری اینستاگرام ثبت کنید و همچنین انواع مختلف تصاویر در اینستاگرام را بررسی کرده ایم. خُب، حالا اجازه دهید برخی نکات را برای موفقیت بیاموزیم. بر خلاف دیگر سیستم عامل های اجتماعی، طرح پروفایل ساده اینستاگرام، شما را مجبور به تمرکز بر محتوا می کند. در حالی که این برای تعامل عالی است، به این معناست که نمی توان محتوای متوسط ​​را مخفی کرد. در نتیجه، مهم است که از تصاویر با وضوح بالا در اینستاگرام خود استفاده کنید. برای اکثر تصاویر باید ۱۰۸۰ پیکسلدر ۱۰۸۰ پیکسل باشد؛ یک مربع. این سایت همچنین برای عکس های منظره یا عکس ها با نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱ اجازه می دهد، اما بیننده ها باید بر روی تصویر کوچک عکس کلیک کرده تا عکس کامل را مشاهده کنند. در یک فید، تصویر به یک مربع بریده می شود. شما همچنین می توانید عکس های پرتره ای که دارای نسبت تصویر ۴:۵ هستند را نیز ارسال کنید.


بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین : برندسازی در instagram


نحوه گرفتن یک عکس خوب با گوشی هوشمند شما

خوب، شما ممکن است فکر کنید “چگونه شما می توانید یک عکس کامل و با کیفیت بالا با یک گوشی سطح بالا بگیرید؟” هیچ نگرانی وجود ندارد! فناوری دوربین گوشی تا حد زیادی پیشرفته شده است که در حال حاضر دوربین ها با ارزش های هزاران دلار رقابت می کنند. شما دیگر نباید یک عکاس حرفه ای باشید تا عکس هایی مانند یک عکس حرفه ای بگیرید. شما می توانید عکس های خوبی را بگیرید که مخاطبان شما دوست خواهند داشت، با استفاده از یک ابزار که در دست دارید. در اینجا چند نکته برای افزایش فالورها و اشتغال در اینستاگرام وجود دارد:

۱- قانون یک سوم را دنبال کنید

آیا امیدوار هستید ترکیب عکس خود را بهبود بخشید؟ خطوط دوربین خود را روشن کنید. هنگام ساختن عکس خود، باید هدف خود را در تقاطع یک مجموعه از خطوط عمودی و افقی قرار دهید. این تکنیک، که به عنوان قانون یک سوم شناخته می شود، توسط نقاشان و تصویرگران محبوبیت یافته است، اما برای عکس ها نیز کاربرد دارد. با قرار دادن موضوع خود خارج از مرکز، یک عدم تعادل جزئی ایجاد می شود که چشمان بیننده را جذب می کند.

۲- تمرکز بر یک موضوع واحد

گاهی اوقات گفته می شود که کار عکاسی برای ایجاد سادگی از هرج و مرج است. پس زمینه شلوغ با چندین موضوع در فریم، از تمرکز عکس شما منحرف می شود و حتی می تواند مخاطبان شما را نیز گمراه کند. در عوض، سعی کنید بر روی یک موضوع واحد در هر عکس تمرکز کنید و چیزهایی که باعث حواس پرتی هستند را با برداشتن (کات کردن) یا پیدا کردن یک پس زمینه تمیز پیدا کنید که عوامل اضافی در آنجا نباشند.

۳- از فضای منفی استفاده کنید

فضای منفی فضای خالی در اطراف موضوع شماست. به فضای خالی در اطراف موضوع خود اجازه دهید تا توجه ببیننده را به موضوع متمرکز کرده و از آن که عکس شما شلوغ جلوه کند، دوری نمایید.


بیشتر بخوانید: بازارپردازی دیداری تکنیک بی نظیر جلب توجه مشتری


۴- به چشم اندازهای جالب نگاه کنید

مردم عادت دارند برای دیدن جهان از چشم های شان استفاده کنند. برای ایجاد عکس های جالب و تازه، عکاسان جغرافیایی، معمولا عکس هایی را از دیدگاه های مختلف برای شکستن یکنواختی استفاده می کنند. سعی کنید از بالا عکس برداری کنید تا از یک نمای دید پرنده یا از پایین برای گرفتن دید کرم. زوایای مختلف را برای یافتن دیدگاه های جدید در مناظر مشترک، آزمایش کنید.

۵- تقارن

چشم انسان به طور طبیعی به شکل و اشیا متقارن جذب می شود. برای تصاویر متقارن، گاهی اوقات بهتر است که قانون یک سوم را شکستن و صحنه را در کادر خود متمرکز کنید تا یک تطابق کامل در هر طرف باشد. خطوط پیشرو (راهنما) یکی دیگر از فرم های خاصی از تقارن است که چشم را به سمت عکس می کشد.

۶- الگوها

درست مثل تقارن، مردم نیز به الگوها (تکرار شونده ها) عادت کرده اند. گاهی اوقات یک الگو می تواند دست ساز انسان باشد، مانند یک طبقه کاشی، در حالی که گاهی اوقات می تواند طبیعی باشد، مانند گلبرگ های گل و یا انگور روی دیوار. برای ایجاد چیزهای بسیار جالب، الگو را از موضوع خود تفکیک کنید.

۷- استفاده از نور طبیعی

نور الکتریکی ایجاد سایه های خشن و برجسته می کند که می تواند ناحیه تاریک و نور ناخواسته را در عکس های شما ایجاد کند. سعی کنید از نور طبیعی نرم در هر کجا که امکان دارد استفاده کنید تا از رخ دادن این حالت جلوگیری کنید. سعی کنید عکس ها را در کنار یک پنجره که نور منتشر شده خارج از منزل را در یک اتاق قرار می دهد، بیابید. برای عکس های فضای باز، نیم ساعت قبل از و بعد از غروب خورشید و طلوع آفتاب اغلب نور قابل توجهی(خیلی خوب) را ارائه می دهد، زیرا خورشید در افق پایین است.


بیشتر بخوانید: عرضه محصول به تنهایی اشتباه است، شما باید برند خود را عرضه کنید


افزودن فیلتر و ویرایش عکس ها

حتما تاکنون از خود پرسیده اید که چرا بعضی از عکس ها خیلی خوب هستند؟ احتمالا این شانس را داشته تا ویرایش زیادی روی ان انجام شود. ویرایش عکس ها تنها چند دقیقه طول می کشد، اما می تواند تاثیر زیادی بر کیفیت عکس های شما داشته باشد. با کمک ابزار و فیلترهای ساخته شده در اینستاگرام، ویرایش عکس ها ساده است. حتما این نکات را دنبال کنید تا نهار خانگی خود را مانند یک شاهکار آشپزی نشان دهید. خوشبختانه، می توانید طی چندین مرحله ساده، مانند یک حرفه ای ویرایش کنید.

اول، با یک عکس عالی شروع کنید. اگر عکس شما از ترکیب یا روشنایی ضعیف برخوردار است، از برنامه های غیر از اینستاگرام نیز می توانید برای ویرایش استفادده کنید. Snapseed یک برنامه ویرایش عالی رایگان بوده که به شما اجازه می دهد تا اثرات HDR و کانتراست عکس را با انتخاب مناطق خاصی از عکس برای تنظیم روشنایی، کانتراست و اشباع اعمال کنید. VSCO نیز یک برنامه ویرایش کاربردی دیگر بوده که با فیلترهای متعدد طراحی شده است.

هنگامی که عکس ویرایش شده خود را در اینستاگرام آپلود می کنید، این پلت فرم به طور خودکار عکس شما را به یک مربع تقسیم می کند. برای تغییر آن به عرض اصلی، نماد «گسترش» را فشار دهید (دو فلش رو به جلو). سعی کنید فیلترهای اینستاگرام را اضافه کنید؛ اما خیلی زیاده روی نکنید. هر فیلتر اینستاگرم ویژگی خاص خود را دارد که می تواند به شدت یک عکس را تغییر دهد.

اکنون بایستی شدت نور عکس خود را تنظیم کنید. تنظیم شدن نور می تواند تصویر شما را پر جنب و جوش کرده و جزئیات را به نمایش بگذارد. برای انجام این کار، نماد خورشید را در فشار دهید و سطح را تنظیم کنید. هر گونه تغییر نهایی را با استفاده از ابزار ویرایش اینستاگرام انجام دهید. دکمه «ویرایش» را فشار دهید تا تنظیم تراز عکس، روشنایی، کنتراست، ساختار و موارد دیگر خود را تنظیم کنید. برای تکمیل جزئیات نهایی و انتشار، روی «بعدی» کلیک کنید.

فیلم ها

اینستاگرام علاوه بر عکس، به شما امکان آپلود فیلم ها تا ۶۰ ثانیه را نیز می دهد. Splice یک ابزار ویرایش محبوب رایگان از سازندگان GoPro است که به شما اجازه می دهد کلیپ های چندگانه را برش داده و تغییراتی را در آن ایجاد، عناوین و حتی موسیقی اضافه کنید.

نکته: هنگام ویرایش ویدیوی خود، به یاد داشته باشید که ویدیوهای اینستاگرام در ابتدای  پخش بدون صدا هستند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که فیلم های شما برای فهمیده شدن نیاز به صدا ندارند. و یا به طریقی، تماشاگر خود را آگاه سازید تا صدای فیلم را روشن کند.


بیشتر بخوانید: توجه به یک واکنش مغزی در فرایند فروش


بومرنگ ها / GIF ها

هنگامی که شما صفحه را در فضای اینستاگرام به سمت راست بکشید تا عکس بگیرید، می توانید بین دوربین عادی، برنامه زنده گذاشتن، بومرنگ و حالت دست آزاد تغییر وضعیت دهید. بومرنگ و GIF به شما اجازه می دهد یک چرخش فریبنده در ویدیو سنتی با اضافه کردن حرکت تکراری (حلقه) ایجاد کنید. یک پست بومرنگ عکس هایی را پشت سرهم می گذارد و سپس آن ها را به یک ویدیوی کوتاه کاملا حلقه تبدیل می کند که چندین و چند بار پخش می شود. این نوع پست ها برای هر چیزی با حرکات تکراری مانند پریدن (و یا موقعی که میزنید قدش) عالی است.

Hyperlapse

آیا ویدیویی طولانی دارید که در اینستاگرام یک پست عالی ایجاد می کند؟! هایپرلپس را بررسی کنید. هایپرلپس یک برنامه جداگانه از اینستاگرام است که به شما اجازه می دهد تا فیلم های طولانی را به محتوای کوتاه تر و جذاب تبدیل کنید. این نرم افزار همچنین اجازه می دهد یک ویدیو، با مرور زمان سریع، تنها با چند اشاره انگشت ایجاد شود.

برای ایجاد فیلم هیپر لپس خود، با نصب برنامه هایپرلپس در دستگاه تلفن همراه خود، شروع کنید. در صورت درخواست، به آن اجازه دهید به دوربین شما دسترسی پیدا کند. برای شروع ضبط یک مرتبه دایره بزنید و سپس متوقف کنید. هنگامی که ضبط انجام می شود، می توانید سرعت پخش بین ۱X تا ۱۲X را انتخاب کنید. ویدیوی نهایی هایپرلپس را در حافظه موبایل خود ذخیره کرده و سپس آن را در حساب کاربری اینستاگرام خود ذخیره کنید.

داستان ها

استوری اینستاگرام این قابلیت را به کاربران می دهد تا با فرکانس بالاتر و بدون ارسال اطلاعات اضافی، تصاویر خود را ارسال کنند. داستان ها یا استوری ها، برای محتوای پشت صحنه عالی هستند و معمولا از تصاویر و فیلم هایی که جلای کمتری دارند استفاده می کنند. همانند استوری های Snapchat، داستان یا استوری در اینستاگرام شما پس از ۲۴ ساعت از بین می رود. (برای آشنایی بیستر با قابلیت های استوری اینستاگرام، اینجا کلیک کنید)

به یاد داشته باشید که معتبر باشید. در حالی که پروفایل شما باید عکس های جذاب داشته باشد، داستان ها یا استوری های شما می توانند کمی خام تر یا ساده تر باشند. با استفاده از این ویژگی به پشت صحنه نگاه کنید از استوری ها برای نمایش نام تجاری و یا فرهنگ شرکت خود استفاده کنید. استوری ها همچنین ابزار مفید برای نمایش رویدادهای زنده که در آن شرکت کرده اید، می باشد.


قسمت چهارم آموزش بازاریابی در اینستاگرام: استوری یا داستان را از یاد نبرید.


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.