راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی : ساختار یک رپورتاژ اگهی
راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی
همانطور در جلسه قبل (برای مطالعه قسمت قبل اینجا کلیک کنید) خواندیم، کیفیت محتوا قطعا بخش مهمی از طراحی یک متن تبلیغاتی و ترویجی است. اما زمانی که برای نگارش رپورتاژ آگهی موفق متنی را تهیه میکنیم، علاوه بر کیفیت نگارشی متن، ساختار محتوا نیز به همان اندازه اهمیت پیدا میکند. به منظور این که رپورتاژ آگهی شما در چشم خوانندگان متنی معتبر و قابل اعتماد به نظر بیاید، پیشنهاد میکنیم که از ساختاری که در این مقاله به آن میپردازیم استفاده کنید.
ساختار یک رپورتاژ آگهی
خوشبختانه، فرمت استاندارد برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی، پیچیده و سخت نیست، کافی است به سادگی اطلاعات ضروری را مطابق این ساختار وارد کنید:
بیشتر بخوانید: راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک
۱. عنوان:
نوشتن یک عنوان، کوتاه و ساده است. علاوه بر اینکه نباید بیش از ۱۷۰ کاراکتر داشته باشد، بایستی کلید واژه اصلی برای انتشار را نیز باید شامل شود.
۲. خلاصه پاراگراف:
پاراگراف اول باید خلاصه ای از موضوع اصلی انتشار یافته را توضیح دهد؛ از جمله این که چرا اطلاعات ارائه شده مرتبط و قابل توجه است. فراموش نکنید که در نوشتن خلاصه، این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است خواننده شما هرگز ادامه متن را نخواند. پس میتوان گفت خلاصه پاراگراف باید چکیده ای از مهمترین پیام شما باشد که میخواهید به گوش مخاطبانتان برسانید.
۳. موقعیت و تاریخ:
اگر گزارش شما خبری است، بهتر است به این موضوع اشاره کنید که کسب و کار شما کجا بوده و خبر مربوط به چه زمانی است. برای این منظور می توانید به محل دفتر مرکزی کسب و کاری که میخواهید از آن رپورتاژ تهیه کنید اشاره کنید. به طور مثال پابلیکا که اولین پلفرم فعال در حوزه رپورتاژ آگهی می باشد، کاملا هوشمندانه در وبسایت خود اینگونه خود را معرفی کرده است: «دفتر مرکزی پابلیکا که به عنوان اولین پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی در ایران مشغول فعالیت است در سعادتآباد تهران واقع شده است. این مجموعه به منظور پوشش کمپینهای نوروزی پیشنهادات ویژهای را برای اسفند ۹۶ طراحی کرده است»
۴. بدنه اصلی متن:
بدنه اصلی پس از اشاره به محل و زمان انتشار رپورتاژ آگهی میآید. بدنه اصلی رپورتاژ آگهی معمولا شامل دو یا سه پاراگراف است که با یک خط خالی از هم جدا شده اند. هر پاراگراف باید بر روی یک ایده متمرکز باشد و تنها چند جمله داشته باشد. فراموش نکنید که باید پیام خود را با کمترین کلمات ممکن به مخاطب انتقال دهید. به این موضوع فکر نکنید که هزینه یک رپورتاژ را پرداختهاید و باید از حداکثر کلمات ممکن استفاده کنید، هر چقدر متن شما بدون دلیل طولانی شود، بازدهی سرمایه شما و اثرگذاری تبلیغات شما کاهش مییابد.
بیشتر بخوانید: ۱۹+۱ نکته برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک
۵. اطلاعات شرکت:
این قسمت بایستی شامل یک پاراگراف استاندارد بوده که حاوی خلاصه ای از واقعیت کسب و کار یا سازمان است. از بیانیه اطلاعاتی شرکت نیز می توان در هر خبری که منتشر می کنید، استفاده کنید. به طور مثال: «پابلیکا به منظور ارائه بهترین پوشش برای کمپینهای رپورتاژ آگهی به صورت اختصاصی روی پلتفرم مدیریت رپورتاژ متمرکز است. این مجموعه با ارائه شفافیت لازم در قیمتدهی و شیوه همکاری با رسانهها و همچنین پوشش گسترده رسانههای پر بازدید و مرجع ایران، هر آن چیزی که برای مدیریت کمپینهای رپورتاژ مورد نیاز است را در اختیار مدیران تبلیغاتی قرار داده است.»
۶. اطلاعات تماس:
شامل اطلاعاتی در مورد چگونگی تماس خواننده با شخص مناسب برای اطلاعات بیشتر است. بهتر است این بخش شامل نام شخص مناسب به همراه شماره تلفن تماس ایشان باشد. آدرس ایمیل، توییتر، فیس بوک و اطلاعات لینکدین و همچنین URL برای وب سایت سازمان را میتوان در این بخش گنجاند.
اگر رپورتاژ آگهی خود را با هدف تشویق مخاطبان به انجام یک اقدام ویژه مانند خرید در دوره یک جشنواره فروش یا دریافت اطلاعات به منظور ارائه خدمات مشاوره منتشر میکنید، حتما زمان کافی برای طراحی حرفه ای و کارآمد بخش اطلاعات تماس اختصاص دهید.
جلسه سوم: راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی؛ ۵ نکته برای موفقیت
خیلی خوب
با تشکر از وب سایت خوبتون