شغل های پولساز دیجیتال مارکتینگ در ایران کدام اند؟
حوزه های پولساز دیجیتال مارکتینگ را میشناسید؟ قصد ورود به این حوزه را دارید اما نمیدانید باید کدام فیلد کاری دیجیتال مارکتینگ را برای ورود انتخاب کنید؟ در این مقاله ما درباره این شغلهای به شدت پولساز و پردرآمد صحبت میکنیم و به شما از هر کدام اطلاعاتی می دهیم. اگر قصد ورود به حوزه بازاریابی دیجیتال را دارید حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا در مسیر تصمیم گیری به شما کمک کنیم.
مختصری از دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال)
بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ دقیقا نقطه مقابل بازاریابی سنتی است. این روش بازاریابی بر پایه اینترنت و قابلیتهای آن پدیده آمده و طرفداران بسیاری هم طی این چندسال در دنیا و مخصوصا در ایران پیدا کرده است. دوری از دیجیتال مارکتینگ و عمل به همان روشهای سنتی در دنیای امروز در نهایت برای هر کسبوکاری شکست به همراه دارد.
دیجیتال مارکتینگ از ابزارهای مختلفی بر پایه اینترنت بهره میبرد. به همین دلیل است که همه کسب و کارهای سنتی ناچار هستند به سراغ بازاریابی دیجیتال بروند. باتوجه به رونق این شغل در ایران و نیاز کسب و کارها و در ادامه تقاضای بالا برای این نوع بازاریابی، هزینه برای دیجیتال مارکتینگ هم بالا رفته است. در ادامه این مقاله میخواهیم پردرآمدترین شغل های دیجیتال مارکتینگ را برای شما توضیح دهیم.
· مدیر دیجیتال مارکتینگ
موفقیت در هر پروژه گروهی، نیاز به یک مدیر خوب دارد. اما چه کسی باید این تیم خوب را مدیریت کند؟ بله، درست حدس زدید. مدیر دیجیتال مارکتینگ یا Digital marketing manager
وظیفه مدیر دیجیتال مارکتینگ برنامه ریزی و کنترل تیم بازاریابی دیجیتال در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده پروژه است. توانایی تجزیه و تحلیل از مهارتهای مهم یک مدیر بازاریابی دیجیتال است و تدوین استراتژی درست نیز باید جز مهارت های او باشد. این شغل نیازمند تمرکز و مهارت زیادی است، به همین دلیل هم جزو شغلهای پولساز دیجیتال مارکتینگ است. مدیر بازاریابی دیجیتال برای افراد باهوش، خلاق و دارای ویژگیهای مدیریتی مناسب است. پس اگر چنین ویژگیهایی در خود سراغ دارید، شغل مناسبی برای شماست.
حدودی درآمدی : ۱۵ میلیون الی ۳۵ میلیون تومان (ماهانه)
· کارشناس شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام امروزه تبدیل به عضوی جدا نشدنی از زندگی ما شده و کمتر کسی است که در روز ساعتی را برای شبکه های اجتماعی صرف نکند. حالا این شبکه ها تا این حد به محبوبیت رسیدهاند، پس چرا از آنها برای بازاریابی و فروش استفاده نکنیم؟
کار کارشناس شبکه های اجتماعی، شناخت دقیق شبکه و استفاده از آن برای مقاصد کسب و کار است. یک کارشناس خوب سوشال مدیا باید تمام پتانسیلهای یک بستر را به خوبی بشناسد تا بتواند از ظرفیتهای آن به درستی استفاده کند. از پیشنیازهای این شغل نیز آشنایی با مهارت تولید محتوا و تدوین استراتژی برای خلق محتوا در شبکه های اجتماعی است.
حدودی درآمدی : ۱۰ میلیون الی ۲۰ میلیون تومان (ماهانه)
· متخصص سئو
سئو یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی دیجیتال است. موتورهای جستوجو بخش بزرگی از دنیای اینترنت را تشکیل میدهند و ما هم برای بازاریابی از آنها بهره میبریم. بنابراین، باید هر محتوایی که برای موتورهای جستوجو تولید میشود، زیر چکش بهینه سازی و عملیات سئو SEO قرار بگیرد. بهینهسازی کار اصلی متخصص سئو است.
سئو نه تنها در ایران بلکه در دنیا نیز از حوزه های پردرآمد محسوب می شود، به شرطیکه مهارت و تجربه لازم در زمینه سئو چاشنی کار باشد. سئو بدون حداقل تجربه ۵ ساله، شاید درآمد چندانی برای کارشناس یا متخصص آن به همراه نداشته باشد ولی با شناخته شدن در این حوزه می توان درآمدهای بالایی را تجربه کرد.
حدودی درآمدی : ۱۰ میلیون الی ۱۰۰ میلیون تومان (ماهانه)
· نویسنده محتوا
هر چقدر از نیاز برای نویسنده تولیدمحتوا بگوییم کم است! بازار کار نویسنده های محتوا به عنوان موتور تولید محتوا به قدری داغ است که شاید یک نویسنده محتوا بتواند به راحتی چندین پروژه را همزمان مدیریت کند. برای نویسندگی محتوا احتیاج به قلمی خوب، کمی خلاقیت، داستانپردازی و قصهگویی و آشنایی به قواعد و دستور نگارشی زبان فارسی است. این شغل برای افرادی که همیشه قلم رقصانی داشتهاند اما نوشته هایشان تنها به انتشار شعله کبریت رسیده پیشنهاد خوبی است.
برای تولید محتوا نیز شما باید با اصول سئو محتوا آشنا باشید و همچنین شناخت دقیقی از مخاطب داشته باشید. این کار کمک میکند تا مقاله هایی کاربرپسند بنویسید و خواننده از خواندن مطلب شما لذت ببرد.
حدودی درآمدی : ۷ میلیون الی ۲۵ میلیون تومان (ماهانه)
· تحلیلگر داده
اطلاعات در دنیای بازاریابی مثل طلا هستند. طلایی که هر کسی ارزش آن را نمیداند و به خوبی هم بلد نیست از آن استفاده کند. اگر یک کارشناس تحلیگر داده حرفهای باشید، اهمیت داده و اطلاعات را به خوبی میدانید. تحلیلگر داده با شناخت، تفکیک و دستهبندی دادهها از یکدیگر آنها را برای بازاریابی آماده می کند. استراتژی فروش بر اساس دادههایی که این کارشناس تحلیل کرده، پیاده خواهد شد.
وجود این شغل برای ایجاد کمپین های بازاریابی که این روزها خیلی هم پرطرفدار است، ضروری است. تحلیلگر داده را میتوان جز کمیاب ترین شغل های حوزه دیجیتال مارکتینگ دانست.
حدودی درآمدی : ۶ میلیون الی ۲۰ میلیون تومان (ماهانه)
سخن آخر
اگر قصد ورود به هر کدام از این مشاغل پولساز حوزه دیجیتال مارکتینگ را دارید حتما به شکل کامل درباره آنها تحقیق کنید و اطلاعات کافی را بدست بیاورید. اگر قبل از ورود به هر کدام از آنها اطلاعات کافی داشته باشید حتما موفق خواهید بود.