راهنمای خرید نرم افزار CRM
در ادامه مقالات “راهنمای خرید نرم افزار CRM ” در این مقاله به سراغ آمارهایی در ارتباط با رشد نرم افزار CRM در جهان و ایران می رویم. آمارها می توانند تصویر روشنی را برای ما به نمایش بگذارند و گرایش بازار را در سال های آتی برای ما مشخص کنند. از طرف دیگر چون ایران دنباله رو تکنولوژی در جهان اول است، اصولا اتفاقاتی که در دنیا می افتد با چند سال تاخیر به همان شکل و اندازه در ایران نیز رخ می دهد: آمازون در دنیا دیجی کالا در ایران، اوبر در دنیا اسنپ در ایران، گروپن در دنیا نت برگ در ایران و …. مثال هایی هستند که نشان می دهند که کپی اتفاقات افتاده در حوزه تکنولوژی در دنیا بعد از چند سال تاخیر با همان کیفیت و کمیت در ایران رخ می دهد. نرم افزارهای CRM نیز از این قاعده مستثنا نیستند.
درآمد شرکت های فروش CRM در سال های اخیر نشان این مدعا است: رشد نزدیک به ۳ برابر در عرض ۷ سال (منبع)
این آمارها به شما کمک خواهد کرد که انتخاب درستی برای خرید CRM خود داشته باشید. مشخص شدن ترندهای جهانی به شما می گوید که چگونه راهکار درست تری را برای شرکت خود انتخاب کنید.
در ادامه من به برخی از آمارهایی که به تصمیم سازی شما می تواند کمک کند خواهم پرداخت:
بیشتر بخوانید: آمارهایی باورنکردنی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری
رشد چشم گیری نرم افزار CRM ابری
در سال ۲۰۰۸ تنها ۱۲ درصد کسب و کارها از نرم افزارهای ابری برای CRM و ۸۸ درصد از نرم افزارهای یک بار خرید استفاده می کردند. این در حالی است که امروز ۸۷ درصد از نرم افزارهای ابری استفاده می کنند! (منبع)
کسب و کارها به چه هدفی روی CRM سرمایه گذاری می کنند؟
نموار زیر نشان می دهد که کسب و کارها با چه هدفی به سراغ نرم افزار crm می روند. همانطور که مشاهده می شود، پشتیبانی از مشتریان قبلی و مکانیزه کرده فرایندهای بازاریابی جزء دلیل های اصلی ترین دلایل استفاده از CRM می باشد. (منبع)
بازگشت سرمایه نرم افزار CRM معال ۸.۷۱ می باشد
تحقیقات انجام شده در زمینه نرخ بازگشت سرمایه نرم افزار CRM نشان می دهد که به ازای هر ۱۰۰۰ تومان سرمایه گذاری در حوزه CRM شما می توانید ۸.۷۱۰ تومان سود در مجموعه خود ایجاد کنید. این نرخ بازگشت سرمایه نشان می دهد که نرم افزار CRM هزینه نیست، بلکه ابزاری است که کمک می کند سود کسب و کار شما افزایش پیدا کند.
چه ویژگی های در نرم افزار CRM مهم است؟
سوال اصلی این است که چه ویژگی های از دید کاربران در نرم افزارهای CRM مهم می باشد؟ تحقیقات انجام شده نشان می دهد که راحتی استفاده، مدیریت زمان و گزارشات روشن از وضعیت کسب و کار بیشترین خواسته کاربران می باشد.
بیشتر بخوانید: ۳۰ مشکل کسب و کار که CRM حل می کند
درآمد هر کارمند فروش ۴۱ درصد افزایش پیدا می کند
نرم افزار CRM قرار است توسط کارمندان فروش استفاده شو، پس نوید خوبی به شما می دهیم: استفاده درست از این ابزار می تواند درآمد هر کارمند فروش را تا ۴۱ درصد افزایش دهد. (منبع)
خرید مجدد مشتریان تا ۲۷ درصد افزایش پیدا می کند
آیا می دانستید ۱ درصد افزایش فروش مجدد به مشتریان ارزش کسب و کار شما را بین ۳ تا ۷ درصد افزایش می دهد. نرم افزار CRM کمک خواهد کرد که فروش مجدد به مشتریان خود را تا بیش از ۲۷ درصد افزایش پیدا کند. (منبع)
آمارهای ارائه شده موارد زیر را به صورت واضح مشخص می کنند
– اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود و افزایش سودآوری آن هستید، استفاده از نرم افزار CRM یک الزام است.
– رقبای شما به زودی به سمت CRM خواهند رفت، پس بهتر است شما پیش رو باشید.
– انتخاب درست، یک نرم افزار ابری می باشد.
– این ابزار هزینه نیست، بلکه یک سرمایه گذاری سودآور است.
– مهمترین ویژگی مدنظر شما در انتخاب یک ابزار CRM باید سادگی استفاده از آن باشد.
پیشنهاد نویسنده: ۴۰ آمار دیوانه کننده در مورد دپارتمان فروش