۱۴ نکته کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی موفق
رپورتاژ آگهی را می توان نوعی از تبلیغات همسان در نظر گرفت که تنها یک هدف دارد: جلب توجه خواننده و جذب وی به سوی کسب و کار شما. از این رو یک رپورتاژ آگهی موفق با نگارشی که برای خواننده روان و قابل درک است، وی را با محصولات و یا خدمات شما آشنا می کند. در این مرحله وجود یک “فراخوان برای اقدام” یا همان Call to action (CTA) قدم نهایی برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری نهایی است.
ریپورتاژ آگهی می توانند در قالب هر یک از انواع زیر به مخاطبین ارائه گردد:
– یک لیست معرفی محصول و یا خدمت به همراه راهنمای استفاده
– محتوای تصویری در قالب ویدیو و یا اینفوگرافی
– متن خبری نوشته شده
فارق از این که شما کدام یک از موارد فوق را انتخاب کرده و از چه رسانه ای (رادیو، تلوزیون، روزنامه و یا وبسایت) جهت معرفی خود استفاده می کنید، مهم ترین و اساسی ترین نکته، بیان داستان است. بر همین اساس شباهات زیادی بین موارد مورد نیاز برای نگارش یک پشت وبلاگ و نگارش رپورتاژ آگهی وجود دارد.
در ادامه ۱۴ نکته کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی موفق بیان می گردد.
۱- سایر مقالات منتشر شده توسط رسانه مورد نظر
۲- سرمقاله
۳- پاراگراف آغازین
۴- بدنه اصلی مقاله
۵- توجه به مخاطبین
۶- شناسایی هدف اصلی از رپورتاژ آگهی خود
۷- داستان سرایی
۸- توجه به نیاز اصلی مخاطب
۹- ارائه توضیح در مورد مشکل مخاطب
۱۰- معرفی دلایل وجودآورده مشکل
۱۱- ارائه راهکار حل مشکل
۱۲- معرفی ویژگی های برتری محصول و یا خدمت خود
۱۳- یک پایان شکوهمندانه
۱۴- ارائه یک CTA