راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها: اهداف خود را تعیین کنید
راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها
در ۲ قسمت قبل، به بررسی نحوه راه اندازی گوگل آنالیتیک و نصب کد پیگری آن پرداختیم. همانطور که مشاهده شد نصب گوگل آنالیتیک بر حسب این که شما از چه پلتفرمی استفاده می کنید، متنوع و متفاوت می باشد.
خب، بعد از این که کد پیگیری خود رادر وب سایت تان نصب کردید، شما نیاز دارید تا تنظیمات کوچک اما بسیار مفیدی را در پروفایل وب سایت خود در گوگل آنالیتیک در جای خاصی قرار دهید. شما می توانید با کلیک بر روی لینک ادمین در قسمت بالایی گوگل آنالیتیک تان، اهداف خود را بر حسب تماشای وب سایت خود تعیین کنید.
اهداف به گوگل آنالیتیک زمانی گفته می شود که چیز با اهمیتی بر روی وب سایت شما اتفاق بیفتد. برای مثال، اگر شما وب سایتی دارید که از طریق آن سرنخ های خود را افزایش می دهید و با آن ها در تماس هستید، شما به ایجاد و یا پیدا کردن قسمت تشکر در پیج خود نیاز دارید تا از بازدیدکنندگان وب سایت تان تشکر کنید و همچنین اطلاعات ارتباطی تان را در انتهای صفحه برای تماس آن ها قرار دهید. و یا اگر شما وب سایتی دارید که در آن به فروش محصول تان می پردازید، شما به یک تشکر نهایی از خرید و هم چنین صفحه فرود برای وارد شدن به صفحه ای که در آن عملیات پرداخت را انجام داده شود، دارید.
بیشتر بخوانید: ۹ نکته در SEO برای کسب رتبه برتر در سرچ گوگل
در گوگل آنالیتیک شما می توانید گزینه یا اهداف جدید را کلیک کنید.
شما گزینه ها و یا آپشن های مرسوم را انتخاب می کنید (مگر این که یکی از این گزینه ها برای وب سایت شما کاربردی تر باشد) و سپس گزینه مرحله بعد را کلیک کنید.
شما می توانید اهداف تان را برای یادآوری خود نام گذاری، مقصد را انتخاب و سپس گزینه مرحله بعد را کلیک کنید.
“از شما متشکرم” و یا تایید URL پیج تان را بعد از.com وب سایت خود در فیلد مقصد قرار می دهید و بالا به پایین را برای “آغاز شود با” تغییر می دهید.
سپس ارزش خود را تایید می کنید و ارزش دلاری خاصی را برای این تبدیل ها (اگر مناسب باشد) وارد می کنید سپس اهداف تعیین شده را برای کامل کردن نصب خود کلیک می کنید.
اگر شما اهداف/ تبدیلات مشابه دیگری دارید، باید آن ها را در وب سایت خود قرار دهید و همین مراحل را دوباره انجام دهید. شما می توانید تا ۲۰ هدف را برای وب سایت خود ایجاد کنید. مطمئن شوید اهداف انتخابی شما برای کسب و کارتان بسیار با اهمیت هستند. این اهداف (برای بیشتر کسب و کار ها) شامل ارسال فرم های سرنخ، لیست ایمیلی ثبت نامی، و تکمیل خرید می باشد.
بیشتر بخوانید: راهنمای کامل استفاده از لینک UTM جهت پیگیری در گوگل آنالیتیک
با توجه به اینکه وبسایت شما در چه زمینه ای فعالیت ممی کند و چه اهدافی دارید، اهداف شما می تواند بسیار متنوع و گسترده باشد.
به یاد داشته باشید که این راحت ترین و آسان ترین پیگیری تبدیل در گوگل آنالیتیک می باشد. شما می توانید قسمت پشتیبانی گوگل آنالیتیک را برای یادگیری هر چه بیشتر در این زمینه مطالعه کنید.
خُب، حال که اهداف که نحوه هدف گذاری در گوگل آنالیتیک آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده است که بخش جستجوی وبسایت خود را راه اندازی کنید.