۱۰ فرمان بازاریابی پورسانتی
راهنمای آموزش بازاریابی پورسانتی
بازاریابی پورسانتی یا همان بازاریابی همکاری در فروش می تواند یک منبع درآمد برای هر وبسایتی باشد، البته برای به حداکثر رساندن درآمدتان از این راه نیاز دارید خوانندگان بیشتری برای سایتتان داشته باشید. بر خلاف تبلیغات سنتی گذشته که با یک کلیک توسط بازدیدکننده سایت شما روی آگهی، پرداخت به شما صورت می گرفت، امروزه باید بازدید کننده در نتیجه بازدید از تبلیغات در سایت شما، اقدام به انجام کار خاصی کند تا به شما پرداخت صورت گیرد؛ حال این اقدام خاص می تواند تنها ثبت نام در خبرنامه سایت آگهی کننده (سایت مبدا) و یا انجام یک خرید موفق باشد. پس تا زمانی که شما بازدیدکنندگان سایتتان را مجبور به انجام یکسری اقدامات خاص نکنید، به شما وجهی داده نخواهد شد.
با توجه به این موضوع، در اینجا ۱۰ راهکار برای کسب موفقیت در بازاریابی پورسانتی بیان خواهیم کرد:
۱- مخاطب خود را بشناسید
بهترین راه برای موفقیت در برنامه بازاریابی پورسانتی اینست که محصولات، خدمات و پیشنهاداتی مطابق با نیازبازدید کنندگان سایتتان ارائه دهید. در نظر داشته باشید که چرا انها به سایت شما امده اند؟ برای چه به لیست ایمیل های شما پیوسته اند؟ یا برای چه شما را در رسانه های اجتماعی دنبال میکنند؟آیا انچه که شما در سایتتان یا رسانه اجتماعی ارائه میدهید همان چیزی است که مخاطبان شما دنبال آن هستند؟ مطمئن شوید محصولات معرف یا محصولات افیلیتی که شما تبلیغشان را میکنید راه حلی هستند برای مشکلات بازدیدکنندگان شما.
اگر مطالب شماراجع به ورزش است هیچ وقت تبلیغ تیونر پرینتر را صرفا به این دلیل که دارندگان پرینتر زیاد هستند و درآمد خوبی دارد، در صفحه خود قرار ندهید زیرا افرادی که به صفحه شما مراجعه میکنند تا اطلاعاتی و تفسیری راجع به تیم های ورزشی مورد علاقه شان بخوانند
اصلا در آن لحظه به پرینتر و وسایل جانبی آن فکر نمی کنند. پس احتمالا آگهی هایی که به خوانندگان شما مربوط است بیشتر مورد بازدید قرارخواهد گرفت. یک راه جالب برای اینکه تبلیغ شمابه منظور بازاریابی پورسانتی دیده شود: شما می توانید راجع به آن محصول یا خدمات مرتبط که مورد علاقه مخاطبان شما هم احتملا هست، آموزشی در صفحه تان قرار دهید در این حالت ارزش محتوایی صفحه تان را هم بالاتر برده اید.
بیششتر بخوانید: تاریخچه بازاریابی پورسانتی
۲- قابل اعتماد باشید
مخاطبان وخوانندگان صفحه شما زرنگ هستند. اگر بازدید کنندگان صفح شما حس کنند شما محصولی را تبلیغ می کنید که خودتان به آن اعتقادی ندارید یا اگر فکر کنند شما بدنبال کسب منافع از طریق آنها ، با درج تبلیغات زیاد در صفحهتان هستید، آنها حتما صفحه شما را ترک خواهند کرد و دیگر بر نمیگردند.
بازدیدکنندگانی که بازگو کننده صفحه شما هستند یا نقل قول صفحه شما را جای دیگری میبرند حجم ترافیک یا بازدید از صفحه شما را تعیین میکنند. این ها همان کسانی هستند که لینک بک ( در صفحه خودشان ارجاع به صفحه شما) میدهند و راجع به صفحه شما با افراد زیادی صحبت میکنند و انجا را بعنوان صفحه ای با محتوای ارزشمند پیشنهاد خواهند کرد. اگر خوانندگان صفحه شما فکرکنند شما با انها صادق نبوده اید یا اگر احساس کنند هدف شما از مطالب ومعرفی محصولات و خدمات صرفا کسب سود برای خودتان بوده است دیگر آنچه را که شما در صفحه تان میگذارید نخواهند خواند.
اگر شما محصول بی کیفیتی را تبلیغ کنید مخاطبان شما اعتماد خود را نسبت به شما از دست خواهند داد و شما فروش و سود خود را ازدست خواهید داد. پس با توجه به این مسئله شما باید اولویت اولتان ایجاد ارزش یا افزودن ارزش به مخاطبان وب سایتتان و اعضای لیست ایمیلتان باشد. تنها محصولاتی را تبلیغ کنید که به محتوای صفحه شما مرتبط اند و برای مخاطبان شما مفید هستند و میتوانند به انها کمک کنند. اگر این کاررا انجام دهید در طولانی مدت و با تکرار فروش پول زیادی بدست خواهید آورد.
۳- مفید باشید
به تبلیغات در صفحه تان (بعنوان بازاریابی معرف یا پورسانتی ) بعنوان یک منبع اطلاعاتی که تکمیل کننده مطالب شما در سایت است نگاه کنید. محتوای تبلیغاتتان را برای مخاطب ارزشمند کنید یعنی طوری طراحی کنید که حاوی اطلاعات مفید و آموزنده باشد.
فکر نکنید اگر یک لیست از کتاب هایی که خودتان علاقه دارید تهیه کنید و در صفحه تان قراردهید مخاطبان روی آن کلیک خواهند کرد ( چون شما آن کتاب ها را دوست داشته اید) و شما به پول خود میرسید. نه، بلکه باید کمی وقت بگذارید و تحقیقات جامعی راجع به کتابی که میخواهید تبلیغش را بکنید انجام دهید و با جزئیات در صفحه خود قرار دهید و این مطلب را با تبلیغ معرف یا پورسانتی مد نظر لینک کنید حال مخاطب شما با مطالعه مطلب مورد نظر اگر تمایل به کتاب و موضوع آن داشت روی آن کلیک خواهد کرد.
حتی بهتر است اگر شما مطالعه موردی داشتید یا نظر شخصی دارید راجع به کتابی یک پست در صفحه تان بگذارید و تجربه خودتان را بنویسید و لینک کتاب مورد نظر را اعلام کنید. این چیزی است که تبلیغات پورسانتنی باید باشد. اگر شما مطلبی مفید برای توصیه کتابی در صفحه تان گذاشتید و مخاطبان شما با خواندن آن مطلب تشویق شدند و روی لینک ان برای خرید کلیک کردند شما یک بازاریابی معتبر در زمینه فروش (بازاریابی) پورسانتی انجام داده اید. اما اگر شما فقط لینک محصول را بدون هیج دلیلی و محتوای ارزشمندی در صفحه تان قرار دهید مخاطبان شما بدون هیچ عکس العمل خاصی نسبت به آن صفحه را ترک خواهند کرد.
این ایده را بخاطر بسپارید که: همیشه محتوای مفیدی را برای مخاطب خود فراهم کنید تا ارزش افزوده ای در تجربه بازدید از صفحه شما برای او به ارمغان بیاید، مطمئن باشید فعل خرید در ادامه اتفاق خواهد افتاد.
۴- با مخاطبان خود راجع به تبلیغات پورسانتی شفاف سازی کنید
همیشه بیان کنید که شما تبلیغات پورسانتی انجام میدهید خوانندگان شما صداقتتان را تحسین خواهند کرد و احساس خوبی خواهند داشت بطوریکه به شما در کسب درآمد کمک خواهند کرد . خوانندگان شما به اندازه کافی باهوش هستند اگر احساس کنند با انها صادق نبوده اید از لینک شما برای خرید استقاده نخواهند کرد و برای اینکه شما پورسانت خود را نگیرید مستقیما خود به سراغ فروشنده میروند، حتی اگر قیمت شما با فروشنده یکی باشد، این اقدام عجیب اما حقیقت است.
صادق بودن و شفاف سازی برای داشتن خوانندگان وفادار ضروری است ( این یک قانون است). انها میدانند که کسب و کار شما وابسته به وجود انهاست پس انها را خوشحال و مشتاق کنید تا از شما حمایت کنند.پس در بعضی مواقع نه تنها برای خوانندگان مطالب صفحه تان شفاف سازی می کنید بلکه حتی، چون از لینک معرفی که شما قرار داده اید استفاده کرده اند پاداشی برای انها در نظر خواهید گرفت. این یک تکنیک بسیار قدرتمند است که میزان فروش پورسانتی شما را افزایش میدهد و بهترین راه برای پیشی گرفتن از رقبایتان در زمینه بازاریابی پورسانتی است.
بیشتر بخوانید: کسب درآمد ساده از طریق اینترنت
۵- محصولاتی را که می خواهید برای آن ها تبلیغات کنید به دقت انتخاب کنید
وقت بگذارید و گزینه های مختلفی که برای تبلیغات پورسانتی وجود دارند را بررسی کنید. موردی را انتخاب کنید که مورد نیاز خوانندگان صفحه شماست. سعی کنید هر چند وقت یک بار متن تبلیغاتتان و گرافیک آن ها را تغییر دهید. به این ترتیت می توانید متوجه شوی کدام مورد اثربخشی بیشتری داشته است. شاید این مسئله زمانبر باشد تا شما به بهترین فرمول در مورد سبک تبلیغاتتان برسید، حتی ممکن است به این نتیجه برسید که باید بطور دائم و چرخشی تبلیغات را تعویض و آپدیت کرده تا جلب توجه کنند.
در بعضی موارد خود تولیدکنندگان محصول تعدادی تبلیغات در اختیار شما قرار خواهند داد که بهتر است در زمان های مختلف از همه آن ها استفاده کرده تا ببینید کدام یک از آن ها بهتر جواب خواهد داد. یکی از موارد دیگری که باید به آن توجه کنید پرداختن به محصوات دیجیتالی بجای محصولات فیزیکی است. به دو دلیل محصولات دیجیتالی ارجحیت دارند اول اینکه آن ها نرخ تبدیل بالاتری دارند زیرا مشتریان می توانند بلافاصله بعد از خرید به آن دسترسی داشته باشند. و دلیل دوم اینکه معمولا درصد کمیسیون بیشتری را به شما پیشنهاد خواهند داد. یعنی شما از فروش محصولات دیجیتال سود بیشتر خواهید برد.
۶- برنامه های مختلف را امتحان کنید
اگر برنامه خاصی را در جهت تبلیغات خود استفاده کردید و جواب نگرفتید سراغ برنامه ای دیگر بروید. محصولات، خدمات و ساختارهای پرداخت متفاوت در رابطه با برنامه های بازاریابی پورسانتی وجود دارد. می توانید به سراغ فروشندگانی بروید که بازار بهتری دارند. برخی از برنامه های تبلیغی درآمدی مادام العمر را به وجود خواهند اورد و برخی دیگر محدود هستند. در برخی از برنامه ها شما آزادی عمل خواهید داشت برای طرح و گرافیک و رنگ تبلیغ مورد نظر، که با این وجود برای هماهنگ کردن آن ها با تم سایتتان راحت تر خواهید بود. گاهی شما می توانید به جای استفاده از شبکه های تبلیغات پورسانتی بزرگ، مستقیما سراغ خود منابع بروید. تست کردن تبلیغات و برنامه های مختلف را در دستور کار خود قرار دهید، مطمئن باشید حتما سود خواهید کرد. با تست کردن برنامه های مختلف خواهید دید که کدام یک از آن ها مناسب نبوده و کدام یک مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و فروش شما افزایش یافته است. هم چنین به طور مداوم دنبال محصولات جدید و خدمات جدید برای تست و افزودن به سبد محصولات خود باشید.
بیشتر بخوانید: از کالاهای دیجیتالی غافل نشوید
۷- مفاهیمی را بنویسید که تا مدت ها ارزشمند باشند
مطالبی که شما در گذشته نوشته اید هنوز می تواند ارزشمند باشد هرچند دیگر در صفحه اول دیده نشوند. اگر محتوابه گونه ای نوشته شود که بعد از گذر زمان ارزش خود را از دست ندهد، می توانید از مزایای بلند مدت نوشته هایتان بهره مند شوید.اگر بازدیدکنندگان صفحه شما به طور اتفاقی مطالب قدیمی شما را ببینند و دریابند که مطالبی خارج از رده است ممکن است صفحه شما را ترک کنند.
درست است که اطلاعات هر روز آپدیت و محتوای صفحات مختلف بروز می شوند، شما می توانید مطالب سایت خود را با گذاشتن لینک مقالات جدید در آنجا آپدیت کنید. به این ترتیب مطالب سایت شما همیشه ارزشمند خواهد بود. می توانید بخش “مطالب اخیر” ، ” مطالبی که بیشترین بازدید را داشته” یا ” مطالب مرتبط” را در سایت خود قرار دهید. هرچند چه نوشتن مطالب جدید و بروز بسیار سودمند است، اما استراتژی که باید بر آن تمرگز داشت نوشتن مطالب “بی خزان” یا مطالبی که هیچ وقت کهنه نمی شوند است؛ مطالبی که بعد از گذر زمان هنوز ارزشمندند. با این روش شما می توانید برای مدت زمان طولانی برای یک مطلب قدیمی بازدید کننده داشته باشید. از این طریق می توانید محصولات و تبلیغاتی را در رابطه با آن ها در داخل صفحه آپدیت کنید و بگذارید.
۸- صبور باشید
درآمد حاصل از بازاریابی پورسانتی با گذشت زمان رشد کرده و افزایش خواهد یافت. به یاد داشته باشید بعضی از برنامه های بازاریابی پورسانتی، درآمد مادام العمر (طولانی مدت) خواهند داشت. اگر شما یک بازدیدکننده را جهت خرید محصولی به شرکتی یا سایتی معرفی کنید، حتی اگر دوباره به صفحه شما برنگردد، با هر بار خرید او شما می توانید از آن حریدار کسب درآمد کنید. همچنین تا وقتی که شما در صفحه قدیمیتان لینک ارجاع را به صورت فعال داشته باشید ممکن است هنوز برای شما پول ساز باشد.
اگر شما تبلیغاتتان را روی محصولاتی قرار دهید که مثلا هر ماه خرید آن تکرار می شود، انگاه با یک بار معرفی خریدار و تکرار خرید توسط آن شما درآمد ثابت ماهیانه خواهید داشت. مانند چیزی که در بالا ذکر شد. مثلا اگر شما محصول یا خدماتی را تبلیغ کنید که به ازاری هر خریدار که ارجاع میدهید ۱۰ هزار تومان بگیرید و اگر در ماه ۱۰۰ نفر را ارجاع دهید، پس آن ماه یک میلیون تومان خواهید داشت. حال با فرض اینکه همین خریدها هر ماه توسط مشتریانی که شما ارجاع دادید تکرار بشه در عرض یکسال شما ۱۲ میلیون تومان درآمد کسب خواهید کرد.
البته همانطور که در بالا گفته شد گاهی شاید مجبور شوید کالاها و خدمات مختلفی را امتحان کنید تا بهترین گزینه را که با مخاطب شما هماهنگ هست، پیدا کنید. برنامه های تبلیغات کلیکی یک برنامه کوتاه مدت کسب درآمد زیاد نیست، بلکه نوعی درآمد حاشیه ای هست که می توانید از وبلاگتان به دست بیاورید. همانطور که تلاش می کنید محتوای بیشتری را به وبلاگتان اضافه کنید، سعی کنید محصولات بیشتری را معرفی، تبلیغ و بازدید کنندگان سایتتان را افزایش دهید. لیست ایمیل خود جهت بارایابی را ایجاد کنید، کم کم بازاریابی کلیکی شما رشد خواهد کرد و برای شما پولساز خواهد شد.
بیشتر بخوانید: بازاریابی ایمیلی چیست؟
۹- بروز باشید
سعی کنید برنامه های بازاریابی کلیکی که استفاده می کنید بروز بودده و از واحد های تبلیغات (ADD UNITS)، تبلیغ کننده ها و ابزارهای تبلیغی جدید استفاده کنید. از این طریق در مخاطبین خود انگیزه ایجاد کرده و نظر آن ها را جلب خواهید کرد. اگر نسبت به وضع موجود خود رضایت داشته باشید، از مد افتاده و قدیمی می شوید.
برای چک کردن و زیر نظر داشتن فرصت های جدید تنبلی نکنید. مثلا اگر موضوعی راجع به رژیم غذایی در صفحه تان داشتید که الان از رده خارج شده یا طرفدار ندارد می توانید حذفش کنید یا بروز رسانی کنید. دائم به دنبال سرچ راجع به محصولات و خدماتی باشید که مفید و مرتبط با مخاطبان شما است. هرچه محصولات بیشتری معرفی کنید و هرچه این محصولات برای ذائقه مخاطبان شما مناسب تر باشد پول بیشتری بدست خواهید اورد.
۱۰- اولین اولویت را به محتوایتان بدهید
با اهیت تر از همه موارد ذکر شده، محتوایی است که در سایتتان استفاده می کنید. محتوای مطالب به نوعی فوندانسیون کار شما یا به عنوان خون حیات بخشی است که در سایت شما جریان دارد. اگر مطالبتان مفید و ارزشمند نباشد خوانندگان به سایت شما نخواهند آمد. شما به دنبال محتوای خوب برای وبسایت خود باشید مطمئنا درآمدساز خواهد بود. اگر یک بار از محتوای سایتتان غافل شوید و بخاطر کسب پول بیشتر توجه خود را روی بازاریابی کلیکی بگذارید، بدون شک خوانندگان خود را از دست خواهید داد اگر این اتفاق بیفتد شما فرصت کسب درآمد از هر نوع از تبلیغاتتان CPC (هزینه هر کیلیک COST OF PER CLICK) CPM (COST PER THOUSANDS، هزینه هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغ )، یا درآمد تبلیغات از نوع ارجاعی، را از دست خواهید داد.
پیشنهاد نویسنده: آموزش تکنیک های فروش آنلاین
سلام
عالی بود
شما هم می توانید بازاریابی پورسانتی خود را آغاز کنید
https://didarcrm.ir/affilation/default.loco?r=65939670