۱۰ مهارتی که هر متخصص SEO باید داشته باشد
چه بخواهید کسی را استخدام کنید تا کمپین SEO شما را اداره کنید، چه خودتان بخواهید آن را اجرا کنید، مهارت های معینی وجود دارد که کمک می کنند تا فرایند بهینه سازی موتور جستجو راحت تر رخ دهد. این مجموعه مهارت ها برای متخصصان سئو معمولا مهارت هایی گسترده محسوب می شوند، اما به طور نرمال ویژگی های زیربنایی هستند که موجب ارتقاء توان دیجیتال آن ها می شوند. برای کسب درک بهتری از اینکه چگونه فرایند بهینه سازی SEO توسط شما یا ارائه دهنده خدمات SEO، مدیریت می گردند، نگاهی به این ۱۰ مهارت بیاندازید:
بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش SEO
۱- حل مسئله:
هر وب سایتی متفاوت است؛ بنابراین برنامه SEO جهت کسب نتایج مورد نظر نیز متفاوت خواهد بود. در زمان اجرای سئو، تا حد زیادی با حل مسئله سروکار دارید (همانند یافتن مسائل بالقوه در سایت، جستجوی رقابت، یافتن راه هایی برای خروج از بهینگی رقبا به طور استراتژیک). داشتن مهارت شناسایی و حل مسائل هنگامی که با SEO مرتبط باشد، راهی بسیار طولانی در پیش دارد.
۲- اولویت بندی:
سطوح بسیار متفاوتی برای SEO وجود دارد، و یک متخصص باید بدانند چه تغییراتی و به چه ترتیبی در وب سایت اعمال شود تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کند. ترتیبی که شما برنامه SEO خود را اجرا می کنید، می تواند تا حد زیادی به آنچه به عنوان اولویت انتخاب می کنید وابسته باشد. بنابراین، شما می خواهید اطمینان یابید مهم ترین و اساسی ترین وظایف اول از همه انجام می شوند.
۳- جستجو:
راحتی و اعتماد زمانی که بحث مهارت جستجو پیش می آید اهمیت می یابند. اگر بتوانید به درستی و با موفقیت امر جستجو را انجام دهید، آنگاه می توانید برنامه ای اثربخش برای کسب رتبه بندی بالا ایجاد کنید.
۴- تجزیه و تحلیل:
تحلیلگرها در کانون SEO قرار دارند، زیرا هر اقدامی را باید اندازه گیری کرد. به همین دلیل همه متخصصان باید بدانند چونه از تحلیلگرها استفاده کرده، داده ها را خوانده و تفسیر نمایند. هر متخصص سئو بایستی بدانند چگونه از اطلاعات در دسترس برای برنامه ریزی آینده استفاده کنند. سئو به شدت مبتنی بر گزارش است، بنابراین متخصص فاقد توانایی درک نرم افزارهای داده کاوی متفاوت، همواره در رنج خواهد بود.
۵- تصمیم گیری:
شما پیوسته در حال تصمیم گیری به عوان یک متخصص سئو هستید، زیرا امور به طور متناوب در حال تغییر هستند. SEO هرگز پایدار نیست. زمانی که برای اولین بار شروع به خلق استراتژی SEO برای یک شرکت می کنید، شما به سرعت در حال ایجاد مفروضات هستید. شما همیشه آمارهای مورد نیاز برای اتخاذ تصمیمی عالی و مطمئن را در اختیار ندارید، اما باید بدانید چگونه بهترین تصمیم را در رابطه با موقعیت مورد نظر اتخاد نمایید.
بیشتر بخوانید: ۴ دلیل رایج شکست استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو
۶- انعطاف پذیری:
رویکرد SEO باید برای هر وب سایت جدیدی تغییر یابد، زیرا هر وب سایت با وب سایت های دیگر متفاوت است. شما باید قادر باشید تا بین استراتژی های مختلف در هر لحظه جابجا شوید؛ بدون اینکه از سرعتتان کاسته شده و در عین حال انعطاف پذیری لازم برای تنظیم برنامه های وب سایت به شکل مورد نیاز را نیز داشته باشید. SEO استراتژی که برای تمامی موقعیت ها مناسب باشد را در اختیار ندارد.
۷- محتوا:
مهم است که متخصص SEO درک کند چه چیزی محتوای عالی ایجاد می کند. هر چند اغلب متخصصان SEO نویسندگانی را استخدام می کنند، باید ایده ای درباره نوع محتوایی که کلیک دریافت خواهد کرد در ذهن داشته باشند تا بتوانند کار را به نویسنده محول کنند.
۸- کدگذاری:
متخصص سئو باید حداقل با Meta تگ ها و مبانی طراحی وب آشنا باشد. طراحان وب درباره SEO نگران نیستند، زیرا SEO همیشه جذاب نیست. بنابراین کار متخصص سئو کمک کردن به یافتن راهی است تا این دو جنبه از سایت با هم ترکیب شوند.
۹- افراد:
داشتن افرادی ماهر که در زمینه SEO تخصص داشته باشند، به دپارتمان ارتباطات کمک می کند. بسیاری از مراجعه کنندگان و مالکان شرکت ها از متخصص سئو ناراحت می شوند، زیرا زیرا به سادگی نمی توانند درک کنند که SEO چگونه اجرا می شود. به همین دلیل احساس راحتی و اطمینان کار کردن با چنین افرادی مهارتی گرانبها است. شما صرفا نمی خواهید به طور اثربخش ارتباط برقرار کنید، بلکه تنها می خواهید این کار را به نحوی انجام دهید تا بتوانید واقعا افراد را از این که نتایج SEO در حال رخ دادن هستند، مطمئن سازید.
۱۰- تمایل به یادگیری:
سئو و حوزه دیجیتال به طور کلی به طور پیوسته در حال تغییر هستند. به همین دلیل برای کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند، مهم است تا به طور طبیعی تمایل به یادگیری داشته باشند. باور کنید یا نه، این یک مهارت محسوب می شود. برخی افراد صرفا ترجیح می دهند تا یاد بگیرند چگونه شغل خود را انجام دهند، سپس به خانه بروند و کارهای دیگری انجام دهند. برای یک متخصص سئو، کار نمی تواند چیزی باشد که صرفا انجام شود. شما باید این مهارت نایاب شناسایی راه هایی برای یادگیری بیشتر را داشته باشید.
بیشتر بخوانید: راهنمای جامع گوگل آنالیتیک