۱۵ نکته برای افزایش مخاطبان رسانه های اجتماعی

0

در این مجموعه مقالات تصمیم داریم تا شما را با رسانه های اجتماعی آشنا نماییم.


مهم نیست در کدام مرحله از کسب و کار خود قرار دارید، بی شک شما مایل هستید تا مخاطبان رسانه اجتماعی خود را افزایش دهید. هر چه بتوانید به تعداد افراد بیشتری در رسانه های اجتماعی دست یابید، چه به طور ارگانیک و چه از طریق تبلیغات، فروش مداوم بهتری خواهید داشت.

در اینجا ۱۵ نکته برای رشد مخاطبان کسب و کار شما بر روی چند شبکه اجتماعی برتر ارائه شده است:

۱- خلق پروفایل­ ها و صفحات اجتماعی قوی

نقطه شروع برای رشد مخاطب در رسانه های اجتماعی داشتن پروفایل­ ها و صفحات قوی برای حساب کاربری شما است. این امر نیازمند گنجاندن تصاویر برندگذاری شده و عکس های پروفایل و همچنین پر نمودن تمامی جزئیات درباره خودتان است. در توئیتر، این کاری ساده است، ۲۸۰ کاراکتر بیوگرافی، لینک وب سایت و مکان. فیس بوک از شما توضیحی مختصر، لینک وب سایت، آدرس و شماره تلفن می خواهد. به طور خلاصه، تا آنجایی که می توانید فیلدهای بیشتری را برای پروفایل اجتماعی خود پر کنید.

سپس، یک سری به روز رسانی ها (پنج تا ده مورد) را پیش از شروع جستجو برای ایجاد مخاطب به اشتراک بگذارید. این کار به افرادی که از شبکه اجتماعی شما دیدن می کنند، دلیلی برای فالوو کردن شما خواهد داد.

۲- محتوای با کیفیت به اشتراک بگذارید

حتی پیش از اینکه کسب و کار شما کامل گردد، ایجاد مخاطب را بر روی اغلب شبکه ها به وسیله به اشتراک گذاری محتوا با مخاطبان هدفتان که از آن ها لذت خواهند برد، آغاز کنید. به عنوان مثال اگر استارت آپی برای ابزار بازاریابی فیس بوک دارید، محتوایی درباره فیس بوک به اشتراک بگذارید. این امر می تواند محتوای وبلاگ، پادکست، ویدئو، ارائه ها، اینفوگرافی و غیره باشد که توسط شما با دیگران خلق شده اند.


بیشتر بخوانید: نگاهی بر پرطرفدارترین رسانه های اجتماعی


۳- از ویژگی دوست یابی استفاده کنید

اغلب رسانه ها راهی برای مرتبط نمودن شما با افرادی که می شناسید، دارند. توئیتر به شما اجازه می دهد تا مخاطبان ایمیل را جستجو کنید، فیس بوک امکان جستجوی مخاطبان ایمیل و استفاده از جستجوی پیشرفته افراد را می دهد. اینستاگرام شما را به دوستان فیس بوکتان بر روی اینستاگرام هدایت می کند. لینکدین به شما این اجازه را می دهد تا مخاطبان ایمیل خود را جستجو کنید و همکلاسی های فعلی و قبلی و همکاران را بر اساس اطلاعات پروفایلتان پیشنهاد می دهد.

۴- لینک هایی به حساب های اجتماعی برتر خود بر روی وب سایتتان اضافه کنید.

شما می توانید این کار را با اضافه نمودن آیکون های مربع شکل کوچک رسانه های اجتماعی بر روی سرتیتر، پانوشت و Sidebar وب سایتتان انجام دهید. همچنین می توانید کلیدهای رسمی برای هر شبکه بر روی وب سایت خود اضافه نمایید. می توانید دارایی های رسمی برند، کلیدها، بجت ها و ویجت ها را برای فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام و لینکدین بیابید.

۵- لینک حساب های کاربری خود را به امضای ایمیلی خود اضافه کنید

مطمئن شوید همه افرادی که با شما از طریق ایمیل ارتباط برقرار می کنند، از طریق لینک هایی که شما به حساب های کاربری برتر خود در امضای ایمیلتان اضافه نموده اید، درباره استارت آپ شما اطلاع دارند. شما می توانید این کار را با استفاده از آیکون های مربع شکل کوچک رسانه های اجتماعی یا لینک های متنی استاندارد انجام دهید. همچنین می توانید از خدماتی همچون WiseStamp برای خلق امضاهای حرفه ای با لینک های اجتماعی خود استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: ۱۵ ابزار کنترل رسانه های اجتماعی


۶- حساب های کاربری خود را با هم ارتقاء دهید.

الان یک حساب با مخاطبان زیاد دارید؟ از اعضای آن بخواهید تا با شما بر روی حساب های دیگر نیز ارتباط برقرار کنند. این کار به سادگی ارسال توئیتی به فالورهایتان در توئیتر و پرسیدن این سؤال است که آیا در پینترست عضو هستند یا خیر؟ و اگر عضو هستند باید شما را در آنجا نیز فالوو کنند.

همچنین در پی فرصت هایی برای لینک کردن یک حساب اجتماعی به حسابی دیگر باشید. به عنوان مثال پینترست به شما اجازه خواهد تا به توئیتر و فیس بوک لینک بزنید. Woobox، تولیدکننده نرم افزار در فیس بوک، برنامه هایی دارد که به شما اجازه می دهد تا تب هایی را به صفحه فیس بوک خود برای توئیتر، اینستاگرام، و پینترست به طور رایگان ایجاد کنید.

۷- مخاطبان هدف خود در توئیتر را فالوو کنید و با آن­ ها مشارکت داشته باشید.

توئیتر به شما این امکان را می دهد تا بیش از ۵۰۰۰ نفر را فالوو کنید. می توانید بیشتر در پی افرادی باشید که شروع به فالوو شما کرده اند. زمانی که افراد را در توئیتر فالوو می کنید شروع کنید به چت کردن به آن ها.

از جستجوی توئیتر برای یافتن افرادی استفاده کنید که با مخاطبان هدف شما مطابقت دارند. توئیتر کلیدواژه ها را در بیوگرافی افراد و نیز توئیت های آن ها جستجو خواهد کرد. هنگامی که توئیتی از طرف کسی را دیدید که می توانید به آن پاسخ دهید، این کار را انجام دهید. اگر افراد از پاسخ شما خوششان بیاید، ممکن است شما را فالوو کنند.

۸- از تبلیغات توئیتر استفاده کنید.

اگر بودجه تبلیغات در اختیار دارید، تبلیغات توئیتر را امتحان کنید. توئیتر حساب شما را برای اعضای مخاطب هدف شما تبلیغ می کند تا آن ها به فالوو نمودن شما ترغیب شوند.

۹- از صفحه فیس بوک خود برای لایک کردن صفحات دیگران استفاده کنید.

اگر بر نماد فلش پائین کشیدن در کنار عکس خود در سمت راست بالای داشبورد فیس بوک خود کلیک کنید، گزینه استفاده از فیس بوک به عنوان صفحه تان را با انتخاب آن از فهرست در اختیار خواهید داشت. این کار به شما اجازه می دهد تا سایر صفحات فیس بوک را همانند صفحه خود لایک کنید و در آن ها نظر بگذارید. صفحاتی را بیابید که مخاطبان هدف تان در آن ها مشارکت دارند و با آن ها با صفحه خود ارتباط برقرار کنید.


بیشتر بخوانید: راهنمای ساخت حساب کاربری تجاری در اینستاگرام


۱۰- پروفایل خود را برای فالوورها باز کنید.

فیس بوک و اینستاگرام تنظیماتی دارند که شما را قادر می سازند به دیگران اجازه دهید پروفایل شخصی شما را فالوو کنند. در فیس بوک هر به روزرسانی عمومی که به اشتراک می گذارید، با فالورهایتان در فید خبری بدون اینکه نیاز باشد درخواست دوستی آن ها را بپذیرید به اشتراک گذاشته خواهد شد. این کار به شما کمک خواهد کرد مخاطبان خود را افزایش دهید در حالی که مسائل خصوصی شما خصوصی باقی خواهد ماند.

۱۱- در گروه های فیس بوک مشارکت داشته باشید.

یک راه دیگر برای استفاده از پروفایل شخصی در فیس بوک مشارکت در گروه های مرتبط با بازار گوشه شما است. گروه هایی را بیابید که مخاطبان هدف شما به آن ها علاقمند خواهند بود. به آن ها ملحق شده و مشارکت در بحث ها را آغاز کنید.

۱۲- دیگران را در اینستاگرام دنبال کنید.

همانند توئیتر، هنگامی که شما دیگران را بر روی اینستاگرام فالوو می کنید، آن ها متوجه خواهند شد. می توانید مخاطبان هدف خود را با جستجوی هشتگ هایی که احتمالا در زمان ارسال پستی بر روی اینستاگرام استفاده می کنند، بیابید. سپس آن ها را فالوو کنید و با آن ها با نظر دادن درباره تصاویر و ویدئوهایشان در فید خبری آمیخته شوید.

۱۳- از هشتگ های بر روی اینستاگرام استفاده کنید.

هنگامی که عکس یا ویدئویی را به اشتراک می گذارید، اطمینان یابید از هشتگ ها در کپشن خود استفاده می کنید. هشتگ ها توسط کاربران اینستاگرام برای یافتن محتوای بصری درباره موضوعی خاص استفاده می شود. همانطور که افراد به تصاویر و ویدئوهای شما از طریق جریان هشتگ ها دسترسی می یابند، قادر خواهند بود تا بر روی دکمه کنار نام شما کلیک کرده و شما را فالوو کنند.

۱۴- در گروه های لینکدین مشارکت کنید.

گروه های لینکدین برای مشارکت با سایر اعضای فعال لینکدین عالی هستند. مشارکت در بحث ها و ارائه پاسخ های ارزشمند موجب می شود افراد تمایل یابند با شما ارتباط برقرار کنند.

۱۵- در پست های لینکدین نظر بگذارید.

لینکدین به اعضا اجازه می دهد تا وبلاگ ها را پست کنند و برخی از این اعضا هزاران فالوور دارند. افرادی در بازار گوشه خود بیابید که فالوورهای زیادی دارند، آخرین پست هایشان را دنبال کنید و با مخاطبان هدف خود در نظرات این پست ها مشارکت یابید.


پیشنهاد نویسنده: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.