در این پست به پاسخ این سؤال پرداخته می شود “CRM چه مشکلاتی از کسب و کار را حل می کند؟” و تمامی کارکردهای آن روشن می شود.
الف) وظایف روزانه
۱. پایگاه داده سازماندهی نشده
کسب و کارهای سازماندهی نشده سودآوری ندارند!
اولین و اصلی ترین شیوه کمک CRM به کسب و کار شما از طریق سازماندهی تمامی داده های شما بر روی یک پلتفورم است؛ چه واحد فروش، بازاریابی و چه پشتیبانی مشتری باشد.
بیشتر بخوانید:نرم افزار CRM چگونه باعث ارتقای سطح فروش شما می شود؟
۲. به روزرسانی آدرس
روزهای به روزرسانی دستی گذشته است
CRM به طور خودکار تمامی مخاطبان شما را در هر زمانی که به آن ها نیاز داشته باشید ذخیره و بازیابی می کند.
۳. برنامه ریزی رویداد
چه کسی دیگر وقت انجام دستی این کار را دارد؟
خیلی ساده درون CRM آن را زمانه بندی کنید. اجازه دهید مشتریان و کارکنان شما، با راه اندازی پیگیری های خودکار، درباره آن بدانند.
۴. ارتباطات با مشتری
می تواند از این هم مهم تر باشد؟
خیر! برقراری ارتباط تنها چیزی که در عصر رقابت شدید کاملا حیاتی است، و باید از طریق ارتباطات مشتری اثربخش محقق گردد. در حقیقت، حفظ مشتری فعلی ۶-۷ مرتبه نسبت به کسب مشتری جدید ارزان تر است. با داشتن یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری اثربخش می توانید با مشتری تماس بگیرید، پیام بفرستید یا ایمیل ارسال کنید بدون اینکه بین پنجره ها جابجا شوید.
بیشتر بخوانید:چرا سرمایه گذاری بر روی نرم افزار CRM سودآور است؟ (بررسی آماری)
۵. فهرست کارهایی که باید انجام شود
حافظه ضعیفی دارید؟ اجازه دهید CRM به شما خدمت کند!
دیگر هیچ وظیفه مهمی را از دست نخواهید داد! صندوق ورودی ایمیل شما مکانی مناسب برای پیگیری وظایفتان نیست. CRM به شما فهرست و نمایه ای دقیق از تمامی وظایفی که باید انجام دهید نشان خواهد داد و حتی به شما زمان جلسات را یادآوری خواهد کرد.
۶. مستندسازی فعالیت ها
مستندسازی کاری خسته کننده است؛ بیایید با آن روبرو شویم!
هیچ کس دیگر خواهان مستندسازی دستی نیست. نه تنها این کار خسته کننده و یکنواخت است، بلکه به شدت زیان آور است. نیروی کار شما می تواند زمان مشابه را صرف فروش یا ارائه خدمات به مشتریان کند. CRM اولویت های شما را تعیین خواهد کرد.
۷. مدیریت داده
پشتیبانی داده انجام دهید!
CRM مرتبا از داده های شما، اغلب بر روی Cloud، نسخه پشتیبان تهیه می کند، تا هر زمانی که بخواهید به آن ها دسترسی داشته باشید. پیش از این، اگر هارد دیسک یا نرم افزار شما خراب می شد، کسب و کار شما ضربه شدیدی می خورد. تمامی داده های شما و تا حدی کسب و کار شما نیز از بین می رفت.
بیشتر بخوانید:۹ مزیت اصلی نرم افزار CRM
ب) بازاریابی و فروش
۸. بازاریابی
راه حلی برای موانع بازاریابی دیجیتال شما!
با استفاده از CRM، می توانید، با فراهم نمودن پیامی سازگار در تمامی نقاط بازاریابی، همه تجارب مشتری را شخصی سازی کنید. چگونه این کار انجام می شود؟ با استفاده از CRM در کنار خودکارسازی بازاریابی، می توانید دیدی یکتا از هر مشتری به همراه اطلاعاتی که از نقاط ارتباط با مشتری بدست آمده خلق کنید.
۹. اشتراک محتوا
همه آن را از CRM خود بدانید!
Seth Godin می گوید: بازاریابی محتوا تنها شکل بازاریابی است که باقی مانده است. هنگامی که از هرگونه پلتفورم طرف سومی استفاده می کنید تا محتوایتان را منتشر کنید، می توانید بررسی کنید کدام محتوا در چه زمانی به بستن قرارداد کمک کرده است. و در ادامه، می توانید از این اطلاعات برای اصلاح بازاریابی محتوای خود استفاده کنید.
علاوه بر این، CRM می تواند با وب سایت شما یکپارچه شود و به یک سیستم مدیریت محتوای کامل تبدیل شود.
۱۰. بازاریابی کمپین ایمیل
چرا به طور مجزا اینکار را انجام دهید؟ با CRM یکپارچه اش کنید
بازاریابی ایمیلی همچنان بالاترین ROI را به عنوان ابزار بازاریابی برای تلاش های B2B دارد. در واقع حدود ۱۶۰۰۰۰۰ ریال به ازای هر ریال هزینه باز می گرداند.
بیشتر بخوانید: ۳۰ مشکل کسب و کار که CRM حل می کند (قسمت دوم)