۴۰ تکنیک مؤثر در دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی در اینترنت
اگر جزو آن دسته افرادی هستید که در حوزه های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنید و یا به نحوی به دنبال تکنیک های بازاریابی در اینترنت برای فروش محصولات خود می گردید، پیشنهاد می کنیم همراه این مقاله باشید. تیم ترجمه آکادمی فروش با مشورت متخصصان بازاریابی آنلاین مقاله ای را برای شما آماده کرده است تا اطلاعات مفید و کاربردی از ۴۰ تکنیک و تاکتیک دیجیتال مارکتینگ، در اختیارتان قرار گیرد؛ با ما همراه باشید:
امروزه رویکرد جدیدی با نام H2H) Human to Human) آغاز شده و از این رو بازاریابان باید تمرکز خود را روی ساخت ارتباطات معناداری با مخاطبان، از طریقی خلاقانه بگذارند. در این مقاله یک لیست از بهترین تاکتیک ها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ جمع آوری شده است. این تکنیک ها در بروزرسانی های مجزا و از طریق همین صفحه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. امیدواریم از این تکنیک ها بهترین استفاده را در کسب و کار خود داشته باشید.
۱.بازاریابی محتوا
۱- استفاده از دکمه های فراخوان (Call to action) و افزایش ۹۰ درصدی آمار کلیک کردن
۲- افزایش ۳۰۰ درصدی ترافیک سایت با استفاده از Editorial Calendar
۳- استفاده از پیوند محتوا و بازنشر مقالات خود در سایر سایت های پربازدید
۴- استفاده از slideshare و دریافت ۲۰ درصد ترافیک بیشتر
۵- رشد ۱۸۵ درصدی فروش با ارائه مطالعات موردی کیفی
۲.بازاریابی جستجو
۶- ایجاد شبکه ای از وب سایت های مشترک (مثل: Google map,Google translate,Google play….)
۷- رتبه بالاتر در سایت های بررسی جهت داشتن (به طور متوسط) ۱۸ درصد افزایش فروش
۸- افزایش قابل توجه نرخ بازگشت سرمایه (ROI) با استفاده ازTrend های ایجاد ترافیک
۹- با استفاده از AMP مزایای بیشتری نسبت به رقبای خود بیابید
۱۰- نوشتن در پلتفرم Medium برای ایجاد آگاهی بین ۶.۲ میلیون بازدید کننده آن
۳.بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
۱۱- ایجاد صفحه فیس بوک سفارشی برای ایجاد مشارکت ۴۰ درصدی طرفداران
۱۲- نوشتن محتوا در Linkedin Pulse و کسب شانس اشتراک گذاری بیش از ۱۹۰۰ بار در ماه
۱۳- استفاده از Reddit برای رشد کسب و کار و تولید ۶.۱۸۸ دلار در طول ۳ ماه
۱۴- مورد هدف قرار دادن جوامع آنلاین و بدست آوردن ۱۰.۰۰۰ بازدید کننده یکتای ماهانه
۱۵- داشتن نفوذ اجتماعی و دریافت رتبه بندی بالاتر
۴.بازاریابی ایمیلی
۱۶- طراحی یک کمپین واکنش سریع اتوماتیک هوشمند و افزایش ۱۶۴ درصدی فروش
۱۷- استفاده از ایمیل شخصی برای افزایش ۱۹ درصدی در فروش
۱۸- کاهش اصطکاک و افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ ثبت نام ایمیل شما
۱۹- استفاده از تقسیم بندی برای افزایش قابلیت تحویل دهی
۲۰- بالا بردن نرخ باز کردن ایمیل با استفاده از موضوعی یک خطی که بتواند باعث کنجکاوی شود
۵.تبلیغات پرداختی (PPC)
۲۱- همکاری با افراد تاثیر گذار روی مخاطبان جهت نوشتن در مورد محصول شما
۲۲- داشتن روش یکپارچه جهت پرداخت بودجه ی تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی
۲۳- افزایش نرخ CTR (نسبت کلیک روی لینک خاص نسبت به کل بازدیدکنندگان)
۲۴- استفاده از روش های احساسی در عنوان تبلیغات و افزایش CTR تا ۶ برابر بیشتر از میانگین
۲۵- ۳۲ درصد بازگشت سرمایه با استفاده از حساب توییتر تبلیغاتی
۶. اتوماسیون بازاریابی
۲۶- تنظیم ایمیل های اتوماتیک با در نظر گرفتن رفتار هر مخاطب و افزایش نرخ باز کردن ایمیل
۲۷- جمع آوری اطلاعات مشتریان در قالب سیستمی شفاف جهت بدست آوردن اعتماد آن ها
۲۸- استفاده از هدف گیری مجدد(Retargeting) و افزایش در نرخ بازگشت سرمایه
۲۹- استفاده از یک سیستم رتبه بندی سرنخ یا مشتریان راغب برای افزایش فروش با هزینه کمتر
۳۰- استفاده از خودکارسازی شبکه های اجتماعی به جهت قرارگیری بیشتر در معرض جوامع
۷. روابط عمومی آنلاین
۳۱- تشویق دوست داران برند برای حمایت شما در مقابل ترول ها
۳۲- دریافت تایید رایگان
۳۳- بدست آوردن رسانه اکتسابی (Earned media) و دریافت ۵ میلیون بازدید در YouTube
۳۴- ایجاد محتوای ویدیویی جذاب برای جلب توجه مشتریان بومی و افزایش نرخ تبدیل تا ۸۰ درصد
۳۵- استفاده از وبینار برای بدست آوردن ۱۶.۳۹۴ مشتری راغب جدید
۱-استفاده از دکمه های فراخوان (Call to action) و افزایش ۹۰ درصدی آمار کلیک کردن
هر بنر تبلیغاتی نیاز به یک دکمه فراخوان دارد. دکمه فراخوان قسمتی از بنر است که در حقیقت کاربر را تشویق میکند که برای کسب اطلاعات بیشتر وارد آدرس سایت (URL) متصل به بنر شود. برای داشتن یک دکمه ی فراخوان متقاعدکننده، شما باید مخاطب خود و محرک های آنها را بشناسید.
یک تاکتیک مؤثر دیجیتال، ایجاد یک دکمه فراخوان تصویری است (در صورتی که وجود داشته باشد)، برای این دکمه از افعال قانع کننده استفاده نمایید (برای جلب نظر بازدیدکنندگان)، به عنوان مثال می توانید به جای “دانلود” از عبارت “کتاب رایگان خود را دریافت نمایید” و یا “همین حالا این کتابچه را دانلود نمایید” استفاده کنید.
ایجاد یک دکمه فراخوان روشی بسیار عالی برای متقاعد کردن بازدیدکننده به انجام کاری است که شما می خواهید؛ بدون اینکه بازدیدکننده آگاهی کافی در مورد موضوع داشته باشد. شما باید این دکمه را در صفحه اصلی، خبرنامه ها و ایمیل ها قرار دهید.
در ادامه شما را با مثال جالبی از دکمه ی فراخوان در صفحه اصلی آشنا می سازیم:
در یکی از پژوهش های انجام شده مشخص گردد استفاده از افعال به صورت اول شخص به جای دوم شخص، میزان کلیک بر روی دکمه فراخوان را تا ۲۴.۹۵% افزایش خواهد داد. (منبع)
۲-افزایش ۳۰۰ درصدی ترافیک سایت با استفاده از Editorial Calendar
هر روز محتواهای جدیدی در فضای اینترنت نمایش داده می شوند. از این رو شما نیز باید هر روز مطلب جدیدی ارائه دهید. سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی، بهینه سازی نرخ تبدیل، روابط با مشتریان، بودجه بازاریابی، تجزیه و تحلیل وب، این ها کلمات کلیدی هستند که همواره در ذهن شما وجود دارند. با این حال، کدام یک از آنها تاکتیکی است که شما باید مورد استفاده قرار دهید؟
برنامه ریزی پست های وبلاگ یک امر اجباری است. اطمینان حاصل کنید که برنامه بازاریابی شما دارای یک برنامه زمان بندی محتوایی (Editorial Calendar) جهت بهبود نتایج است. فرض کنید کلی نوشته را برای یک مدت زمان طولانی، مثلاً دو ماهه می خواهید زمان بندی کنید. Editorial Calendar از یکسری جدول تشکیل شده که درون خانه های این جدول ها که نشان دهنده یک روز از ماه است، اگر نوشته ای برای انتشار در آن زمان وجود داشته باشد، نشان داده می شود. حالا در یک نگاه قادرید روال انتشار نوشته های زمان بندی شده یا حتی نوشته هایی که از قبل در سایت منتشر شده اند را ببینید. حتی از طریق همین صفحه می توانید برای یک تاریخ و ساعت خاصی یک نوشته زمان بندی کنید.
ایجاد یک Editorial Calendar بسیار آسان تر از چیزی است که شما فکر می کنید و برنامه های زیادی می تواند در ساخت آن به شما کمک کند. Meistertask یک برنامه مدیریت وظایف است و شما می توانید برای ساخت یک Editorial Calendar از آن استفاده نمایید.
در عکس زیر یک Editorial Calendar که توسط برنامه Meistertas ساخته شده است را مشاهده می کنید:
علاوه بر آن می توان به برنامه Trello نیز برای ساخت این تقویم ها اشاره نمود:
این برنامه ها از فرایندی استفاده می نمایند که باعث افزایش ۲۹۹ درصدی ترافیک سایت خواهد شد. برای دستیابی به نتایج مشابه کافی است موارد زیر را رعایت نمایید:
- یک هدف گسترده در پشت تقویم خود داشته باشید
- معیارهای قابل اندازه گیری برای هدف خود تعیین نمایید
- عملکرد اولیه خود را در ماه به صورت متوسط توسط معیارهای تعیین شده محاسبه کنید.
- برای هر پست وبلاگ خود که توسط تقویم زمانبندی کردید، اهداف هوشمندانه ای قرار دهید
- تعیین کنید چه تعداد پست برای رسیدن به اهداف ایده آل خود نیاز دارید.
۳-استفاده از پیوند محتوا و بازنشر مقالات خود در سایر سایت های پربازدید
پیوند محتوا، فرایند انتشار مطالب شما در سایت های شخص ثالث است. شما باید مجلات معتبر را شناسایی کنید. ایده ی پشت این روش در واقع تعامل بیشتر با محتوای موجود در سایت شما است. زمانی که شما مقاله خود را در سایتی مانند عصرایران یا چطور منتشر می کنید، با مخاطبان جدیدی رو به رو شده و می توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید.
۴-استفاده از slideshare و دریافت ۲۰ درصد ترافیک بیشتر
slideshare بزرگترین وب سایت بازاریابی برای به اشتراک گذاری سخرانی ها و بیشتر مناسب شرکت های B2B است. Didit (یک آژانس تبلیغاتی در نیویورک) مطالعاتی انجام داده که نشان می دهد slideshare ترافیکی معادل ۵۰۰ درصد بیشتر نسبت به Facebook، Twitter یا YouTube دریافت می کند. (منبع)
نکته ی مهمی که باید در نظر بگیرید این است که slideshare در هر ماه میلیاردها بازدید کننده دارد و روشی مناسب برای برقراری ارتباط با متخصصان مختلف و دریافت اطلاعات مناسب در قالبی دوستانه است.
Ana Hoffman، به عنوان یک وبلاگ نویس در پژوهش خود نشان داد که چگونه از ۰ بازدید به ۲۴۳۰۰۰ بازدید در ۳۰ روز با استفاده از Slideshare دست یافته است.
قسمت جالب این است که شما برای ایجاد یک پرزنت لازم نیست محتوای جدیدی داشته باشید می توانید محتوای قدیمی را در قالب فرم بصری نمایش دهید. ۲۰ درصد بازدیدکنندگان SlideShare به صورت مستقیم از سایت گوگل می آیند. بقیه از شبکه های اجتماعی و نمایش های SlideShare
نکته: همیشه مراقب معیارهای خود در Google analytic باشید تا بتوانید عملکرد خود را در قسمت های مختلف مورد بررسی قرار دهید.
بیشتر بخوانید: راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها
۵-رشد ۱۸۵ درصدی فروش با ارائه مطالعات موردی کیفی
مطالعات موردی تاکتیک های دیجیتال، همانند یک معدن طلا هستند. “مطالعات موردی” توانایی زیادی در افزایش ترافیک، فروش و درآمد دارند، به شرطی که شما نتایج کیفی و ارزشی که محصول شما به ارمغان می آورد را نمایش دهید. موسسه بازاریابی محتوا (Content Marketing Institute) با انجام مطالعه ای مشاهده نمود ۶۳ درصد از بازاریاب های بریتانیا بر این باورند که مطالعات موردی یک تاکتیک مؤثر در بازاریابی دیجیتال هستند. مطالعات موردی در بین ۱۲ تاکتیک در رده پنجم بعد از شبکه های اجتماعی و خبرنامه ها قرار دارد. (منبع)
Neil Patel، یکی از ۱۰ بازاریاب برتر از نظر Forbs، در تحقیقی به بررسی تاثیر استفاده از مطالعات موردی در سایت خود پرداخت و نهایتاً شاهد رشد ۱۸۵ درصدی درآمدش بود.
۶-ایجاد شبکه ای از وب سایت های مشترک (مثل: Google map,Google translate,Google play….)
ذکر نام تجاری در نشریات شناخته شده بسیار مهم است و به سختی به دست می آید. آنها می توانند باعث بالا رفتن رتبه ی شما در موتورهای جستو به شرط استفاده از کلمات کلیدی مناسب شوند و در نتیجه شما می توانید در جهت بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO) پیشرفت کنید. معمولاً استارتآپ ها به دلیل نداشتن بودجه ی لازم برای استخدام یک شخص به صورت تمام وقت، با متخصصان بازاریابی محتوا همکاری لازم را انجام می دهند. ایجاد شبکه ای از وب سایت های مشترک برای مدت زمان کوتاه، می تواند یک روش بازاریابی دیجیتال مؤثر برای شناخت و بالا بردن ترافیک سایت شما باشد. بهتر است نمایه وب سایت شامل: نشریات، وبلاگ ها، انجمن ها، تجارت الکترونیک، سایت های آموزشی و… باشد.
OutreachMama ارائه دهنده بازاریابی وب سایت با کیفیت بالا، برای ثبت نتایج همکاری خود با مؤسسات ناشری مثل Forbs مطالعه ای انجام داد، در کمتر از ۲ ماه آنها ۳۵۰ بک لینک (زمانی که یک صفحه ی اینترنتی به صفحه ی دیگری لینک می دهد ، آن را “بک لینک” می نامند) از مجموع ۱۰۰دامنه دریافت نمودند.
۷-رتبه بالاتر در سایت های بررسی جهت داشتن به طور متوسط ۱۸ درصد افزایش فروش
از هر ۱۰ خریدار، ۹ نفر قبل از تصمیم نهایی برای خرید نگاهی به بررسی های آنلاین محصولات می اندازند. به گفته BrightLocal (شرکتی که ابزار جستجو محلی را برای مشاوران و شرکت ها فراهم کرده و به ایجاد بهترین ابزار محلی مربوط به SEO پرداخته است) ۷۲ درصد مصرف کنندگان بیان کرده اند نقدهای مثبت باعث اعتماد بیشتر آنها به کسب و کار شده است. ۸۸ درصد دیگر بیان کردند که به نقدهای مشتریان بیشتر از توصیه های شخصی اعتماد دارند.
Reevoo از طریق یک مطالعه موردی کشف نمود که بررسی های آنلاین به طور متوسط باعث افزایش ۱۸ درصدی فروش می شوند. در سال ۲۰۱۵، فروش تجارت الکترونیک آمریکا حدود ۳۴۱.۷ میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال ۲۰۱۴، ۱۵ درصد افزایش داشت.
با رشد پیوسته در فروش تجارت الکترونیک، نقدهای مشتریان یکی از عوامل مهم و ابزاری بسیار ضروری برای وب سایت های تجارت الکترونیک به حساب می آید.
۸-افزایش قابل توجه نرخ بازگشت سرمایه (ROI) با استفاده ازTrend های ایجاد ترافیک
استفاده از ابزار Google Trends می تواند مقادیر زیادی داده را برای ایجاد محتوا در اختیار شما قرار دهد؛ علاوه بر آن به شما می گوید که با استفاده از چه روندی می توانید بالاتر از رقبای خود قرار گیرید. خاصیت مهم این ابزار، پیدا کردن اطلاعات واقعی از جستوهای انجام شده توسط مشتریان است.
در ادامه عکس مربوط به Google Trends در رابطه با جستجوی ۳ تعطیلی: کریسمس، هالوین و جشن شکرگذاری را مشاهده می کنید.
شما بایستی کاملا هشیار باشید تا روندهایی که در بازاریابی دیجیتال ممکن است با انها روبرو شوید را شناسایی کنید. بزرگترین روندی که در سال ۲۰۱۷ دنیای بازرایابی را متحول کرد، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و واقعیت افزورده، ویدیوهای لایو در سوشیا مدیاها، تبلیغات مکان محور، اتوماسیون بازاریابی، اینفلوئنسر مارکتینگ و موبایل مارکتینگ بوده است.
در سال ۲۰۱۶، محتواهای ویدیویی بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفت. پژوهشی که Fire brand انجام داد نشان داد روندهای ذکر شده منجر به رشد هر مجموعه ای می گردد. نتایج این پژوهش به این ترتیب بود که ۹۰% از مارکترها افزایش چشمگیری در میزان ROI خود از طریق اجرای کمپین های محتوای ویدیویی مشاهده کرده اند.
۹-با استفاده از AMP مزایای بیشتری نسبت به رقبای خود بیابید
AMP ،پروژه ای تحت نظر گوگل است که هدف آن افزایش سرعت ارائه محتوا با استفاده از کدهای ساده مانند AMP HTML در صفحه ابزارهای کوچک مانند موبایل می باشد؛ از این رو روشی آسان برای ساخت صفحات وب با وزن کم و با محتویات استاتیک (صفحاتی که بسته به رفتار و عملیات کاربر تغییری نمی کنند) است که وجود این تکنولوژی باعث بارگیری سریع تر صفحات در دستگاه های تلفن همراه می شود.
همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، صفحات با ورژن AMP شاهد ۲ درصد کلیک بیشتر نسبت به صفحات دیگر هستند.
به دلیل ارائه سریع تر محتوا، استفاده از این ورژن یک پیشرفت شگفت انگیز برای سایت ها محسوب می شود. این پروژه می تواند تعداد زیادی از ناشران را نجات دهد.
۱۰-نوشتن در پلتفرم Medium برای ایجاد آگاهی بین ۶.۲ میلیون بازدید کننده آن
Medium یک پلتفرم انتشاراتی است که مردم می توانند در آن به اشتراک داستان های مهم و متفاوتی که برای آنها اهمیت دارد پرداخته و داستان های مربوط به دیگر افراد را بخوانند. هر روز انتشارات جدیدی در آن وجود دارد و شما می توانید بیش از ۴۵۰۰۰ بازدید را دریافت نمایید. ناشران در Medium می توانند ۳ نمودار آماری: تعداد دقیقه های مطالعه مطلب، دیدگاه ها و بازدید کنندگان را برای ۳۰ روز مشاهده کنند.
Ali Mese ، بازاریاب GrowthSupply.com، گزارشی آماری برای بهترین مقاله ترافیک ساز خود ساخته است، برای یک مقاله از حدود ۱۰۰۰- ۱۵۰۰ کلمه، ۴ میلیون بازدید صفحه و ۱۴۴. ۹۲۰ دنبال کننده (همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید) دریافت کرده است.
برای مخاطبان جهانی بهتر است مطالب جدید را در ساعت ۰۰:۰۰ روز یک شنبه منتشر کنید، به این دلیل که مردم به دنبال خواندن مطالب جدید در آغاز هفته هستند.
۱۱- ایجاد صفحه فیس بوک سفارشی برای ایجاد مشارکت ۴۰ درصد طرفداران
سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی ضروری است. ایجاد یک صفحه به شما امتیاز ارائه اطلاعات منحصر به فرد به طرفداران، ترویج ثبت نام برای رویدادهای آینده، کشاندن طرفداران به وب سایت شما، ترویج یک برنامه یا مسابقه، ایجاد کتابخانه ی محتوا، ارائه ی نقدهای مشتریان و استفاده از مطالعات موردی را می دهد.
نتایج یک مطالعه با استفاده از ایجاد صفحه ای سفارشی برای تخفیف نشان داد که ۴۲ درصد طرفداران جهت گرفتن تخفیف صفحه را لایک کرده اند.
۱۲- نوشتن محتوای ارزشمند روی Linkedin Pulse و دریافت شانس به اشتراک گذاری بیش از ۱۹۰۰ بار در طی ۳۰ روز
LinkedIn Pulse یک پلتفرم حرفه ای خود انتشار است. در ابتدا هر فردی می تواند بدون دریافت تأییدیه مطلب خود را نوشته و انتشار دهد. LinkedIn Pulse در حال حاضر بیش از ۵۰۰ کارشناس منتخب دارد. به گفته Kapko، این پلتفرم (LinkedIn Pulse) در جایی بین وبلاگ و شبکه های اجتماعی قرار می گیرد. هر هفته بیش از ۵۰.۰۰۰ مقاله توسط ناشران در LinkedIn Pulse منتظر می گردد.
Brian Lang، وبلاگ نویس در Small Business Ideas، مطالعه جالبی روی ۳۰۰ پست برجسته در LinkedIn Pulse انجام داد. بیشتر مقالات راجع به شغل ها (۴۲%)، سپس در مورد کسب و کار (۱۵%)، در مورد بهبود شخصی(۹.۳۳%) ومقالات دیگر (۳۳.۶۷%) که شامل تکنولوژی، فروش و بازاریابی، رویدادهای جاری و بهره وری بودند.
به طور متوسط در LinkedIn Pulse مقالات ۱۸۴۳ بار و فقط ۱۰ درصد مقالات کمتر از ۵۰۰ بار اشتراک گذاشته می شوند. از این به بعد نوشتن مطلب در LinkedIn Pulse باید بخشی از برنامه بازاریابی شما باشد.
۱۳- استفاده از Reddit برای رشد کسب و کار و تولید ۶.۱۸۸ دلار در طول ۳ ماه
Reddit انجمنی است که از سال ۲۰۰۵ تا کنون رشد زیادی داشته است. در این انجمن شما می توانید افراد با علاقه مندی های مشترک را ملاقات نمایید. در Reddit می توانید اخبار را با دسته بندی : داغ، جدید، در حال رشد، بحثب برانگیز، طلایی و تبلیغ دنبال نمایید.
بخش جالب ماجرا این است که شما می توانید نوشته ها را با توجه به صنعت مورد علاقه خود دنبال نمایید. موارد مختلفی وجود دارد که داستان های مختلفی در Reddit مشهور شده اند و رأی بالایی به دست آورده اند. اگر بخواهید می توانید به جای متن، یک لینک قرار داده و از طریق آن لینک مخاطبان را به وب سایت خود هدایت نمایید. Scott Keyes بهترین مثال استفاده از این روش است. او یک خبرنگار و بنیان گذار پروازهای ارزان Scott است و با استفاده از بلیط های ارزان قیمت هواپیما در کمتر از ۲ سال توانسته است جزو کسب و کارهای ۱ میلیون دلاری قرار گیرد. در طول ۳ ماه موفق به دریافت ۶.۱۸۸ دلار فقط با انتشار نوشته ای در Reddit شد. بر اساس گفته های او، توانسته ۱۰۰۰ دنبال کننده دریافت نماید.
۱۴- مورد هدف قرار دادن جوامع آنلاین و بدست آوردن ۱۰.۰۰۰ بازدید کننده منحصر به فرد به صورت ماهانه
جوامع آنلاین راه بسیار مناسبی جهت افزایش حضور آنلاین و همچنین بینش شما است. عضو یک جامعه ی آنلاین بودن مزیت هایی دارد. قرار گرفتن در کنار افرادی با علایق مشابه و تبادل دانش با آن ها راه خوبی برای توسعه خود و شرکتی است که در آن کار می کنید. بهترین جوامع بازاریابی آنلاینی که شما باید در آنها عضو شوید شامل: LinkedIn، Reddit، Quora، Slack، GrowthHackers و Inbound.org هستند. بهترین مثال در استفاده از دو مورد آخر، Grow and Convert است. این شرکت چند سال پیش زمانی که Devesh Khanal و Benji Hyam یکدیگر را ملاقات نمودند، ایجاد شد. از زمانی که آنها سایت خود را تاسیس نمودند، در جوامع آنلاین فعال بودند، Devesh Khanal از یک طرف در GrowthHackers و Benji Hyam از طرف دیگر در Inbound.org.
هدف آنها دریافت ۴۰.۰۰۰ بازدید کننده منحصر به فرد در طول ۱ ماه بود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، آنها به این هدف دست نیافتند ولی توانستند بازدید کنندگان بیشتری نسبت به جستوهای معمولی بدست آورند، که شروع خوبی بود.
۱۵- داشتن نفوذ اجتماعی و دریافت رتبه بندی بالاتر
می دانیم که سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی یک تاکتیک مؤثر در بازاریابی دیجیتال است. Neil Patel ادعا می کند ممکن است ارتباطی بین اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و رتبه بندی وجود داشته باشد. به شکل زیر توجه کنید:
نتیجه افزایش ۱۰۰ دنبال کننده صفحه کسب و کار از Google Plus، بالا رفتن ۱۵ درصدی در رتبه بندی است. فیس بوک باعث افزایش ۶.۹ درصدی رتبه بندی با استفاده از ۷۰ اشتراک گذاری و ۵۰ لایک می شود و نهایتاً ۵۰ توییت باعث رشد ۲.۸۸ درصد خواهد شد.
۱۶- طراحی یک کمپین فعال سازی دوباره اتوماتیک هوشمند و افزایش ۱۶۴ درصدی فروش
هر کسب و کار فرمت خاصی برای خبرنامه های خود فراهم می نماید. اما طراحی قسمتی برای مشتریانی که با سایت ارتباط برقرار می کنند یک روش تضمین شده برای فعال کردن دوباره ی مشترکان غیر فعال است. مشتری ایده آل تمام ایمیل هایش را باز می کند و محصول شما را هر روز می خرد ولی در واقعیت این امر غیر ممکن است.
پلتفرم بازاریابی ایمیلی PostUp برای یکی از مشتریان خود مطالعه موردی را جهت تغییر مشترکین غیر فعال انجام داد. آنها یک کمپین فعال سازی دوباره اتوماتیک ایجاد نموده و باعث افزایش ۱۵۴ درصدی میزان فروش شدند.
Eventful رویکردی جدید برای ایجاد این کمپین ها پیش گرفت و آن هم ارسال ایمیل با محتوایی بر اساس رفتار و انتخاب های قبلی مشتریان بود. در ادامه شما نمونه ای از ایمیل های آنها را مشاهده می فرمایید:
۱۷- استفاده از ایمیل شخصی برای افزایش ۱۹ درصدی در فروش
در طول سال ها مطالعات زیادی انجام شده است که نشان می دهد بازاریابی ایمیلی تاثیرگذارترین تاکتیک بازاریابی دیجیتال برای بهبود استراتژی دیجیتال شما است. ایمیل های شخصی سازی شده کارآمدتر از ایمیل های غیر شخصی است و می توانند نتایج بهتری را نشان دهند. بر اساس تحقیقات، ایمیل های شخصی سازی شده عمیق تر و بر پایه درک بیشتر از رفتار مشتریان و روندهای بازاریابی پایه گذاری شده اند. مهمتر از همه اینکه از شما خواسته می شود تا شخصیت خریدار خود را بشناسید و در نتیجه بتوانید اطلاعات مربوطه را به آنها ارائه دهید.
شما می توانید مقایسه بین تقسیم بندی و شخصی سازی زیر را ببینید:
Dropbox از ایمیل های شخصی سازی شده استفاده می کند. مثال زیر را نگاه کنید:
۱۸- کاهش اصطکاک و افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ ثبت نام ایمیل شما
در بازاریابی، اصطکاک به معنی هر چیزی است که فرایند کاربر را کند می کند. برنامه ریزی ایده آل برای بازاریابی به این صورت است که هیچ اصطکاکی وجود نداشته باشد، اما از آنجایی که این امر کاملاً غیر ممکن است، بهترین راه کاهش اصطکاک به کمترین حالت خود است.
شرکت خبرگذاری Quartz تحقیقی با هدف کاهش میزان اصطکاک در ثبت نام ایمیل انجام داده است. تغییراتی که در فرایند ثبت نام ایجاد کردند شامل: ساده سازی فرایند اشتراک تنها با استفاده از وارد کردن یک ایمیل آدرس و با انتخاب Opt-in دریافت ایمیل را متوقف کنند. ( کاربران قبلا باید روی لینکی که به ایمیل آنها فرستاده می شد کلیک می کردند تا اجازه دریافت ایمیل را به سایت بدهد.) وقتی بازدید کنندگان می خواهند اشتراک پیدا کنند به صفحه ی جدیدی منتقل می شوند.
نتایج کاملاً رضایت بخش بود، نرخ اشتراک روزانه دو برابر شده بود. شما می توانید تصویری از رشد آنها را در زیر مشاهده نمایید:
۱۹- استفاده از تقسیم بندی برای افزایش قابلیت تحویل دهی
اگر شما برای هدف قرار دادن مخاطبان خود تقسیم بندی نداشته باشید، نمی توانید در مورد موضوعات مربوط به آن ها مطلب بنویسید. شما می توانید بر اساس علایق، محل زندگی، بازاریابی تلفن همراه، عبارات کلیدی، شیوه زندگی و سایر عوامل آنها را تقسیم بندی نمایید.
Lyrics کشف کرد که از هر ۱۰ بازاریاب ۴ نفر از این روش استفاده نمودند و نرخ اشتراک بالاتری را تجربه کردند. ۳ نفر توانستند نرخ لغو اشتراک مخاطبان را کاهش دهند و ۳ نفر خدمات تحویل دهی بهتری ارائه داده و درآمد بیشتری دریافت نمودند. در ادامه می توانید نتایج این تحقیق را در قالب نمودار مشاهده کنید:
یکی از تحقیقات دیگری که ارزش عنوان کردن دارد مربوط به کمپین ایمیلی Johnny Cupcakes است. آنها در تکنیک بازاریابی خود از تقسیم بندی بر اساس جنس، علایق مشتریان، برندهایی که ترجیح می دهند و عادات رسانه ای آن ها انجام دادند، علاوه بر آن برای اولین بار کمپینی با ایمیل برای ارائه محصولات به مردان و زنان مختلف اجرا نمودند. در ادامه عکس ایمیلی که برای یک خانم فرستاده شده است را مشاهده می کنید:
پس از تجزیه و تحلیل نتایج، ۱۴۱ درصد افزایش درآمد برای هر کمپین ایجاد شده مشاهده شد. پس اطمینان حاصل نمایید که از تقسیم بندی در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده می کنید.
۲۰- بالا بردن نرخ باز کردن ایمیل با استفاده از موضوعی یک خطی که بتواند باعث کنجکاوی شود
زمانی که شما در مورد بالا بردن نرخ باز کردن ایمیل فکر می کنید، جمله ای که برای موضوع ایمیل استفاده می کنید مهمترین قسمت ایمیل شما قرار می گیرد. دکمه ی فراخوان شما در موضوع باید مرتبط با مخاطبان باشد. قبل از ارسال پیغام به مخاطبان موجود در لیست خود، تصور کنید که پیغام را برای یک نفر می فرستید، کسی که او را می شناسید. در نظر داشته باشید بدون توجه به صنعتی که در آن فعالیت دارید، پیام شما نباید سرد و خشک باشد.
مطالعه ای در Informz نشان می دهد که این موضوع بسیار مهم است. ۳۳ درصد از دریافت کنندگان، ایمیل را بر اساس موضوع آن باز می کنند.
۲۱- همکاری با افراد تاثیر گذار روی مخاطبان جهت نوشتن در مورد محصول شما و افزایش درآمد
برای فعالیت بصورت آنلاین شما باید یک قدم جلوتر از دیگر رقبا باشید و به مردم دسترسی یابید. برای این کار بازاریابی تاثیرگذار می تواند کمک زیادی به شما بکند. شما باید از افراد تاثیرگذار استفاده کنید تا بتوانید کسب و کار خود را ارتقا دهید.
یک کمپین خلاقانه با این روش توسط Neil Patel، مشاور بازاریابی آنلاین، ایجاد شد. او ۵۷.۰۰۰ دلار به مدل های که یک عکس با پیام ” Neil Patel کیست” و هشتگ #WhoisNeilPatel در اینستاگرام خود پست کردند پرداخت نمود و در آخر ۳۳۲.۶۴۰ دلار در طول ۳ ماه کسب نمود.
۲۲- داشتن روش یکپارچه جهت پرداخت بودجه ی تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی
اگرچه ارتقاء پرداختی به عنوان یک تاکتیک بازاریابی توسط کسب و کارهای متعددی مورد استفاده قرار گرفته است ولی همه به صورت دقیق نمی دانند که این روش به چه صورت عمل می کند. داشتن بودجه ی تبلیغاتی زیاد، تضمین کننده موفقیت نیست. کلید اصلی این است که سراغ مخاطبان مناسب بروید و با آنها مشارکت داشته باشید.
در سال ۲۰۱۶، معیارها، بودجه ها و روندهای گزارش شده از Content Marketing Institute (مرکزی پیشرو در آموزش بازاریابی محتوا در سطح جهانی است که در راستای آموزش شرکت ها برای جذب مشتریان و حفظ آنها عمل می کند ) نشان می دهند که ۵۱ درصد بازاریابان B2B اظهار داشته اند تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از روش های مؤثر در تبلیغات پرداختی هستند.
نتایج نشان می دهد که بسیاری از بازاریابان، تبلیغ های پرداختی در شبکه های اجتماعی را از ضرورت های کار خود می دانند. شما باید توجه خود را روی کمپین های پرداختی در شبکه های اجتماعی متمرکز کنید چرا که تلاش شما باعث ایجاد درآمد بالایی خواهد شد. برای ادامه کار، متخصصان دیجیتال باید به دنبال روش های جدید سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی جهت دستیابی به مخاطبان جدید باشند. اگر می خواهید از رقبای خود جلوتر باشید، در تبلیغات تلفن همراه از بازاریابی متحرک استفاده نمایید.به عنوان مثال فیس بوک را در نظر بگیرید. آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که از یک شهر جدید دیدن کنید و همزمان توصیه هایی در رابطه با مکان های دیدنی و رستوران هایی که بتوانید در آنها غذا میل کنید، دریافت نمایید؟ برقراری ارتباط با کاربر در حال حرکت توسط یک برنامه تلفن همراه، راه مناسبی برای تحت تاثیر قرار دادن آنهاست.
۲۳- افزایش نرخ CTR تا ۶۴ درصد در تبلیغات پرداختی با افزودن لینک سایت
نرخ CTR عبارتست از نسبت کاربرانی که روی یک لینک خاص کلیک می کنند به تعداد کل کاربرانی که صفحه، ایمیل یا تبلیغ را مشاهده نمودند. افزودن لینک سایت روشی برای هدایت بازدیدکنندگان به صفحات خاص سایت شما و همچنین هدایت مستقیم از یک تبلیغ پرداختی است. چیزی شبیه به شکل زیر:
PPC Hero مطالعه ای انجام داد که بتواند نتایج اضافه نمودن لینک سایت به تبلیغ پرداختی خود را مشاهده نماید. نتیجه پیشرفت CTR از ۱.۱۶ درصد به ۱.۹ درصد بود. تنها با استفاده از اضافه نمودن لینک، CTR افزایش ۶۴ درصدی را در پی داشت. در ادامه می توانید نتایج را قبل از اضافه نمودن لینک و بعد از اضافه نمودن آن را مشاهده کنید:
علاوه بر آن، مطالعه موردی نشان می دهد قرار دادن لینک سایت در قسمت هایی نرخ کلیک پایین تری را نسبت به زمانی دارند که در عنوان تبلیغ قرار می گیرند ولی با این حال باز هم می توانند باعث افزایش نرخ کلیک روی لینک را به وجود آورند.
Wordstream نسخه رایگان ابزار Adwords Performance Grader به شما ارائه می دهد تا ببینید تبلیغات شما چگونه عمل می کنند. شما می توانید قبل از ایجاد تغییرات در Google Adwords با استفاده از این روش تست انجام دهید و سپس از توصیه هایی که دریافت می نمایید تبلیغات خود را بهبود ببخشید.
۲۴- استفاده از روش های احساسی در عنوان تبلیغات و افزایش CTR تا ۶ برابر بیشتر از میانگین
وقتی که ما از عنوان یک پست وبلاگ، یک روزنامه، یک کتاب، یک تبلیغ PPC یا خبرنامه ها صحبت می کنیم باید بدانیم که این عناوین تاثیرات تعیین کننده ای در کلیک کردن کاربران روی لینک دارد.
انجام طوفان فکری برای ایجاد یک عنوان مناسب، الزامی است.Copyblogger (شرکتی جهت آموزش نحوه انجام بازاریابی محتوا) می گوید به طور متوسط از هر ۱۰ نفر ۸ نفر عنوان و فقط ۲ نفر از ۱۰ نفر دیگر ادامه ی مقاله را می خوانند.
Larry Kim، بنیانگذارWordStream (شرکت بازاریابی آنلاین) ، مشاهده کرد که استفاده از محرک های احساسی منفی در یک تبلیغ PPC می تواند پیامدهای مؤثری را به دنبال داشته باشد. در یک نمونه آگهی با استفاده از شخصیت قهرمان تبهکار جهت ابراز خشم یا انتقام، نرخ CTR به ۶ برابر بیشتر از مقدار میانگین آن رسید.
همچنین اگر شما در آگهی خود از احساس ترس افراد استفاده نمایید، شاهد ۱۲۵ درصد افزایش درخواست های ملاقات و ۱۷۰ درصد افزایش در حجم تماس ها خواهید بود.
۲۵- ۳۲ درصد بازگشت سرمایه با استفاده از حساب توییتر تبلیغاتی
این روزها همه در مورد توییتر اطلاعات دارند. ۳ راه برای ایجاد و راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی در توییتر وجود دارد: روند تبلیغاتی، حساب تبلیغاتی و توییتر تبلیغاتی.
Hubspot، پیش گام در بازاریابی داخلی، به دنبال یافتن راهی مؤثر برای:
- ایجاد آگهی جدید
- مشارکت دنبال کنندگان فعلی
- رشد نرخ فروش
- بهبود نر خ بازگشت سرمایه
است. راه حل آن ها استفاده از حساب تبلیغاتی توییتر و مورد هدف قرار دادن کاربران بازاریابی B2B که به مباحث بازاریابی علاقه داشتند، بود. برای بدست آوردن نتایج بهتر، این کمپین شامل توییت های تبلیغاتی همراه با دکمه های فراخوان خاص مثل دعوتنامه برای یک وبینار یا کتاب های الکترونیکی مجانی هم بود. پس از پایان کمپین ، میزان فروش ۱۵۰% افزایش یافت و در کنار آن نرخ بازگشت سرمایه ۳۲ درصد شد.
بدست آوردن مشتریان جدید با استفاده از تبلیغات توییتری، تکنیکی مؤثر در بازاریابی دیجیتال است.
۲۶- تنظیم ایمیل های اتوماتیک با در نظر گرفتن رفتار هر مخاطب و افزایش نرخ باز کردن ایمیل تا ۷۱ درصد
برای تاثر گذاری بیشتر استفاده از تبلیغات ایمیلی، بازاریابان متوجه شده اند که، باید رفتار مخاطبان وب سایت را دنبال کنند.
بر اساس Unbounce، ایمیل های اتوماتیک توسط رویداد های مختلفی به وجود می آیند از جمله:
- یک کاربر محصولات سبد خرید خود را رها می کند
- یک مشترک غیر فعال می شود
- مشتری محصولی که دوباره نیازمند پر کردن است را خریداری می کند
مثال زیر را ببینید:
ایمیل هایی که از محرک های رفتاری استفاده می کنند نسبت به آنهایی که بدون توجه به این محرک ها ارسال می شوند، ۷۱ درصد نرخ باز شدن بیشتری دارند و ۱۰۲ درصد بیشتر از سایر ایمیل ها روی آنها کلیک خواهد شد. این تکنیک باعث ایجاد ارزش می شود.
۳۹ درصد بازاریابان اظهار داشته اند که این روش موثرترین راه داشتن مشارکت ایمیلی بالاتر است.
۲۷- جمع آوری اطلاعات مشتریان در قالب سیستمی شفاف و منحصر به فرد جهت بدست آوردن اعتماد ۴۴ درصد از مشتریان
در طول سال ها، مطالعات زیادی حاکی از کاهش سطح اعتماد مشتریان نسبت به شرکت ها و برندها هستند.
اعتماد سنج Edelman نشان می دهد که ۴۴ درصد مردم به کسب و کار اعتماد دارند که تقریبا برابر نیمی از مخاطبان است.
زمانی که شما بتوانید نشان دهید داده هایی که جمع آوری کردید، به صورت امنی نگهداری می شود، پیشرفت را مشاهده خواهید نمود.
Informatica دو هزار بزرگسال بریتانیایی را مورد نظرسنجی قرار داد و متوجه شد که تقریباً ۶ نفر از ۱۰ نفر نگران استفاده برند از اطلاعات شخصی آن ها هستند. نتیجه ی جالب دیگری از Informatica نشان می دهد که ۷ نفر از ۹ نفر در مورد اشتراک گذاری اطلاعات خود با برندها کاملاً محتاط هستند.
U.K. online personal styling service سرویس شفاف و منحصر به فردی برای جمع آوری اطلاعات مشتریان دارد که در حال حاضر فقط برای مردها در دسترس است. پس از ورود به سایت، لباس مردانه مورد نظر را انتخاب می نمایید:
آنها از این سیستم برای کمک به طراح شما جهت یافتن بهترین لباس مناسب برای شما استفاده می کنند. مثل اینکه کدام شلوار مناسب شما است؟ یا تا چه حد به دنبال لباس هایی با مدل های جسورانه هستید؟ یا معمولاً چقدر برای لباس خود هزینه می کنید و سوالاتی از این قبیل.
و در آخر از شما خواسته می شود تا آدرس ایمیل خود را برای انجام عملیات بعدی وارد نمایید
۲۸- استفاده از هدف گیری مجدد(Retargeting) و تجربه ی ۴۰۰ درصد افزایش در نرخ بازگشت سرمایه
روش هدف گیری مجدد زمانی استفاده می شود که شما می خواهید یک کاربر را پس از ورود به سایت تبدیل به مشتری نمایید. این فرایند بسیار آسان است، زمانی که کاربر به سایت شما وارد می شود، یک کوکی روی مرورگر او نصب می شود. سپس شما می توانید او را دنبال نموده و تبلیغات خود را در وب سایت هایی که به آن مراجعه می کند نمایش دهید. بر اساس فعالیت و رفتاری که کاربر در وب سایت شما داشته، می توانید تبلیغات نمایشی خاصی را برای او ارسال نمایید.
در ادامه می توانید تاثیرگذارترین هدف گیری های دوباره را مشاهده نمایید:
Niche Hacks با استفاده از پیکسل های هدف گیری دوباره، سعی در بازگرداندن مخاطبان به صفحه ی ایمیل Opt-in (صدور اجازه برای دریافت ایمیل) داشت. با اینکه تبلیغات آنها معمولی بود، صفحه ی اول وب سایت معمولی و تصاویر بسیار ساده داشتند، توانستند ۵۱.۵۴درصد بازدیدکنندگان را تبدیل به مشتری نمایند. به رغم اینکه همه چیز در حد متوسط بود، آنها توانستند تعداد بسیاری از مردم را تبدیل به مشتری خود نمایند.
یک شرکت پوشاک آمریکایی پلتفرم خوبی برای هدف گیری دوباره در فیس بوک استفاده نمود و شاهد ۴۰۰ درصد افزایش نرخ بازگشت سرمایه، افزایش تعداد مشتریان جدید و افزایش درآمد بود.
۲۹- استفاده از یک سیستم رتبه بندی سرنخ یا مشتریان راغب (Lead) و ایجاد ۵۰ درصد فروش بیشتر با نصف هزینه
رتبه بندی مشتریان راغب، روشی است برای امتیازدهی به چشم اندازهای شرکت بر اساس مقیاسی که هرکدام چقدر ارزش برای سازمان به ارمغان می آوردند. رتبه بندی مشتریان راغب می تواند در پلتفرم های اتوماتیک بازاریابی متعددی پیاده سازی شود. هر سازمانی دارای چشم اندازهایی است که اگر شما روشی برای دسته بندی و اولویت بندی آنها نداشته باشید، در واقع تمام آنها را با کیفیت و تاثیرگذاری یکسانی در نظر گرفته اید. نتایج رتبه بندی شما نشان می دهد که کدام چشم انداز دارای اولویت بالاتری برای اجرا است.
کاری که واحد فروش در نظر دارد انجام دهد، بهتر است توسط این روش رتبه بندی شود. در غیر این صورت باعث هدر رفتن پول و فرصت می شود.
مطالعات نشان می دهد شرکت هایی که دارای یک سیستم lead nurturing (ساخت روابط مناسب با مشتریان بالقوه حتی اگر در حال حاضر به دنبال خرید نباشند.) باعث ایجاد ۵۰ درصد فروش بیشتر در ازای ۳۳ درصد هزینه کمتر داشته اند.
مطالعه اثربخشی بازاریابی رغبتی (Lead Marketing) نشان می دهد که ۶۸ درصد بازاریابان موفق اظهار داشته اند رتبه بندی مشتریان راغب، موثرترین راه بدست آوردن درآمد از طریق lead nurturing است.
۳۰- با استفاده از خودکارسازی شبکه های اجتماعی، بیشتر در معرض جوامع قرار گیرید
همانطور که عنوان بیان نمود، خودکار سازی شبکه اجتماعی به معنای استفاده از ابزارهایی جهت خودکار نمودن فرایند بازاریابی شبکه های اجتماعی با فعال نگه داشتن حساب کاربری شما بدون نظارت و انتشار دستی است. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که ۳۱ درصد جمعیت آن(۷.۳۹۵ میلیارد) به عنوان کاربر فعال شبکه های اجتماعی شناخته می شوند. با وجود چنین مخاطبان زیادی، شما نمی توانید تمام شب بیدار بمانید تا مطمئن شوید زمانی که تمام کاربران در حال فعالیت هستند، مطلب شما پست شود. با خودکار سازی این فرآیند کارها را آسان تر پیش ببرید.
یک رویکرد منحصر به فرد در فرایند اتوماسیون در سال ۲۰۱۲ ، زمانی که کمپین اجتماعی باراک اوباما از داشبورد استفاده نمود، اتفاق افتاد. یک پلتفرم ثبت نام آنلاین بود که داوطلبان با ساختن حساب کاربری در آن، از نامزدی باراک اوباما حمایت می کردند. هر کسی با یک آدرس ایمیل می توانست ثبت نام نماید و اخبار، رویدادهای سیاسی و انتخابات را دنبال کند. با استفاده از این پلت فرم، تیم اوباما به جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت های داوطلبان از جمله شماره تلفن آنها و کمک های مالی، پرداخت. پس از آن، برای تیم هدف گیری داوطلبانی که علاقه مند بودند به راحتی انجام شد. نتیجه فرایند اتوماتیک سازی قابل توجه بود، اوباما برنده انتخابات بود.
۳۱- تشویق دوست داران برند برای حمایت شما در مقابل ترول ها
افرادی که به برند خاصی علاقه مند هستند تمایل به حمایت از نام تجاری آن را دارند. مشتریان بسیار راضی و بسیار ارزشمند چرا که بدون هیچ انتظاری باعث ارتقاء نام تجاری شما می شوند.
McKinsey اظهار می کند که درصد تجربیات خرید بر اساس چگونگی احساس مشتری است. در نتیجه ارائه ارزش برای تحقق بخشیدن به نیازهای مشتریان بسیار اهمیت دارد.
در کنار تمام این ها، دوست داران برند شما به همه اعلام می کنند که محصول شما بهترین است و اینگونه در برابر ترول ها (به افرادی گفته میشود که با رفتار مخرب در فضای وب به دنبال جلب نظر کاربران، ایجاد تشنج و بیان مطالب محرک و توهینآمیز هستند.) از شما حمایت می کنند. این روزها مردم در شبکه های اجتماعی بسیار دقیق هستند و یک نظر یا توییت اشتباه، شما را خراب می کند. بعضی از ترول ها ممکن است باعث نابودی زندگی شما شوند و در این مرحله لزوم وجود حامیان مشخص می شود.
OldNavy، یک خرده فروش آمریکایی، دچار ترول شد. این شرکت یک توییت برای فروش با عکس یک زوج از دو نژاد مختلف ارسال کرد و بعد از آن گروهی از نژادپرستان شروع به توییت های منفی درباره ی این برند نمودند. قبل از شروع به پاسخگویی تیم OldNavy، برخی از حامیان این نام تجاری، با ارسال عکس های خودشان با زوج های مشابه عکس توییت شده، به پشتیبانی از برند پرداختند. در زمان های بحرانی، دوست داران برند شما می توانند بیانیه ای قوی صادر نمایند.
۳۲- دریافت تایید رایگان
Millennials (یا Y Generation افرادی که در قرن ۲۱ به دوران جوانی خود رسیده اند.) یک نسل آگاه اجتماعی هستند. با فرض اینکه برند شما مربوط به این گروه است، آنها به یک انگیزه احتیاج دارند و حاضر به پرداخت بیشتر برای این انگیزه هستند. زمانی که شما به آنها انگیزه می دهید باعث می شود احساس بهتری داشته باشند.
TOMS یک برند کفش، کمپینی بر اساس یک انگیزه ایجاد نمود که تایید ستاره ها و افراد مشهور را همراه خود داشت. آن ها با مفهوم جدیدی با عنوان “یک روز بدون کفش” را ایجاد نمودند، به این معنی که برای هر جفت کفشی که خریده شود، یک جفت کفش به کودکی نیازمند داده می شود. مردم در سراسر جهان یک کمپین دهان به دهان ایجاد نموده و حتی تمام روز بدون کفش راه رفتند.
Charlize Theron، به شدت از این انگیزه حمایت نمود و در کنار او افراد مشهوری از جمله بازیگران سریال های معروف نیز از این کمپین حمایت کردند.
۳۳- بدست آوردن رسانه اکتسابی (Earned media) و دریافت ۵ میلیون بازدید در YouTube
رسانه اکتسابی شامل تمام تبلیغاتی است که هزینه ای برای آنها پرداخت نمی شود و توسط شخص ثالثی انجام می شود. رسانه اکتسابی زمانی اتفاق می افتد که مردم همه جا در مورد برند شما صحبت می کنند. زمانی که شما خلاقانه و هوشمندانه عمل می کنید یا در فرایندهای بازاریابی واقعی شرکت می کنید و یا رویدادهای تاثیرگذاری ایجاد می نمایید، رسانه اکتسابی اتفاق می افتد.
Avon ، یک تاکتیک بازاریابی که باعث ایجاد رسانه اکتسابی زیادی می شد، را استفاده نمود. “زیبا انتخاب نمایید” بیش از ۵ میلیون بازدید در YouTube و یک میلیون ورود در گوگل داشت.
این تبلیغ تعداد زیادی رسانه ی اکتسابی بدست آورد.
Ad Age (یک برند اجتماعی جهانی که تحلیل ها، اطلاعات و خبرهای مربوط به بازاریابی را منتشر می کند.)، این کمپین را بهترین کمپین تبلیغاتی قرن ۲۱ معرفی نمود. مردم شروع به صحبت در مورد آن در Buzzfeed کرده و شعار آنها” همه زیبا نیستند و این کاملاً عادی است.” بود.
Nancy Etcoff، روانشناس و Dr. Tara Cousineau، متخصص اعتماد به نفس، با همراهی برند Dove، مجموعه ای با نام “Mindful me” ایجاد کردند تا به زنان کمک کند افکار و احساسات خود را مدیریت کرده و به این تفکر برسند که زیبا هستند.
یک پیام قدرتمند برای مخاطبان خود ارسال نمایید و رسانه اکتسابی ایجاد کنید.
۳۴- ایجاد محتوای ویدیویی جذاب برای جلب توجه مشتریان بومی و افزایش نرخ تبدیل تا ۸۰ درصد
در چند سال اخیر محتوای ویدیویی توجهات زیادی را به خود جلب نموده است. تقریباً یک میلیارد کاربر بازدید کننده ماهیانه در YouTube و ۳۰۰ میلیون در Vimeo و همچنین ۱۰۰ میلیون در Dailymotion و نیز ۴۵ میلیون در LiveLeak و ۴۲ میلیون در Vine وجود دارند که تعداد زیادی بازدید کننده است! بخش ویدیوهای اجتماعی را فراموش نکنیم، ۱۰۰ میلیون ساعت ویدیو روی فیس بوک مشاهده می شود و ۸۲ درصد از کاربران توییتر محتوای ویدیویی روی آن را تماشا می کنند. در سال ۲۰۱۳، اینستاگرام علاوه بر عکس، اجازه اشتراک گذاری ویدیو را به کاربران خود داد و در ۲۴ ساعت اول، ۵ میلیون ویدیو به اشتراک گذاشته شد. استفاده از ویدیو در اینستاگرام تا ۴۰ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.
طبق گفته ی Hyperfine Media ، نود درصد کاربران اظهار داشته اند که ویدیو های مربوط به محصولات در فرایند تصمیم گیری به آنها کمک می کند و همچنین ۴۰ درصد از مشتریان آنلاین به تبلیغات ویدیویی اعتماد دارند که در شکل می توانید مشاهده کنید.
مطالعات اخیر نشان می دهد که وجود یک ویدیو در صفحه اصلی می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل تا ۸۰ درصد شود. ۹۶ درصد شرکت های B2B از فیلم در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده می کنند و ۷۳ درصد اظهار داشته اند نرخ بازگشت سرمایه آنها افزایش یافته است.
۳۵- استفاده از وبینار برای بدست آوردن ۱۶.۳۹۴ مشتری راغب جدید
وبینارها برای انتقال محتوای مفید به خوانندگان و ایجاد مشارکت در آنها بسیار مفید است. عملاً شما می توانید ارائه ای داشته باشید و سپس با خوانندگان خود صحبت کنید و نقطه نظراتشان را دریافت نمایید. برای دریافت اطلاعات داغ، درک هوشمندانه و اینکه در مورد چه موضوعاتی می توانید در وبلاگ بحث کنید، وبینار یک راه عالی است. شما نیاز به یک میکروفن، یک کامپیوتر یا لپ تاپ نیاز دارید و سپس از یک سرویس مثل AnyMeeting یا GoToWebinar برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده نمایید.
وبینارها از تکنیک های موثر بازاریابی دیجیتال هستند، KISSmetrics با استفاده از ۷۷ وبینار توانست ۵۱۸.۳۹۹ بازدید کننده و ۱۶.۳۹۴ مشتری راغب بدست آورد.
Neil Patel، بنیانگذار KISSmetrics، تخمین زده است که این وبینارها ۱.۶۳۸.۰۰۰ دلار درآمد داشته است
سلام
کاملا مشخص است که این مقاله کاملا ترجمه است که البته ایرادی هم ندارد ولی بهتر بود کمی در نگارش و ترجمه کمی بومی سازی هم میکردید (هم در ویراستاری و هم در مثالهای عملی )