کتابچه الکترونیک ، مشکلات و راه حل ها (قسمت اول)
شاید برای شما هم پیش آمده است که روزهای بسیاری صرف نوشتن کتابچه الکترونیک خود نموده باشید. برای نوشتن یک نسخه بی وقفه تلاش کرده، موارد مختلف را برای طراحی آن به کار می گیرید، آن را در وب سایت خود می گذارید و در آخر دریغ از یک کلیک! هیچکس کتابچه الکترونیک شما دانلود نمی کند! شنیده بودید که کتابچه الکترونیک یکی از بهترین شکل های بازاریابی محتوا است، پس مشکل کجاست؟
اگر دارید از کتابچه های الکترونیک برای جذب مشتری جدید استفاده می کنید اما هنوز نتیجه ای را که منتطرش بودید مشاهده نمی کنید، شاید یکیاز اشتباهات ابتدایی زیر را مرتکب شده اید:
بیشتر بخوانید: توصیه هایی ساده برای کاتالوگ شما
مخاطب خود را تعیین نکرده اید
بدون شک، این یک اصل قدیمی بازاریابی است. اگر ندانید که مخاطبان کارهای شما چه کسانی هستند، پس چگونه می خواهید یک کتاب برایشان بنویسید؟!
راه حل: لیستی از خریداران بالقوه فراهم کنید
زمان آن فرارسیده است که تحقیقات بازاری خود را انجام دهید و قبل از اینکه شانس فروش کتاب های الکنرونیک بعدی خود را از بین ببرید، لیستی از خریداران بالقوه تهیه کنید. این لیست، جزئیات تمام چیزهایی را که باید درمورد مشتریان ایده آل خود بدانید در دسترستان قرار داده و موارد زیر را در بر می گیرند:
جمعیت شناسی
ایرادها
اهداف و چالش ها
سرگرمی ها و علایق شخصی
کلمات کلیدی
به محض اینکه این اطلاعات را داشته باشید، می توانید آسان تر و منظم تر محتواهای هدفمند ارائه کنید. می توانید برای کتابچه الکترونیک خود موضوع مناسبی انتخاب کنید و می دانید چگونه به زبان آن ها کتاب را بنویسید.
بیشتر بخوانید: سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید
موضوع کتاب ارزشمند نبوده است
اگر سوالاتی که در کتابچه الکترونیک شما هستند را بتوان به سادگی با یک جستجو در گوگل پاسخ داد، در آن صورت چرا کسی باید مایل باشد که کتاب شما را دانلود کند؟
آیا تمام فایده ی کتاب الکترونیک شما این است که موجب شود افراد آدرس ای میلشان را به شما بدهند؟! مشکل اینجاست که شما هم در رقابت با هر بازاریاب حرفه ای هستید که به دنبال جزئیات مشتریان هستند. پس چه دلیلی وجود دارد که آنها این اطلاعات را قبل از بقیه در اختیار شما بگذارند؟
راه حل: مشکلشان را حل کنید
قطعا دلیلی برای موجودیت کسب و کار شما وجود دارد و آن دلیل این است که شما راه حلی برای مشکلی که مشتری ها با آن روبرو می شوند دارید.
با درست کردن یک کتاب الکترونیکی که تضمین می کند به آنها چگونگی حل کردن همان مشکلات را آموزش بدهد، شما در واقع منبع با ارزشی را به آنها ارائه می دهید که فرصت را برای دانلود آن از دست نمی دهند.
کتاب شما نبایستی سعی نماید چیزی را به زور به مردم بفروشد، بلکه به آن ها قول حل مشکل آن ها را می دهد (مسئله ای که با توجه به تغییرات الگوریتمی اخیر گوگل، به طرز باور نکردنی حائز اهمیت است).
در هنگام تصمیم گیری برای موضوع کتاب الکترونیک مطمئن شوید که خصوصیات زیر را دارد:
هدفمند برای مخاطبان و فعالیت سایت
کاربردی و فرهنگی
شامل کلمات کلیدی باشد که برای مشتری احتمالی حائز اهمیت است
فواید کتاب را به وضوح منتقل کند
پیشنهاد نویسنده: کتابچه الکترونیک ، مشکلات و راه حل ها (قسمت دوم)