۵ مهارت که اگر جویای کار بازاریابی هستید، باید در رزومه خود داشته باشد.

0

رشته بازاریابی فوق العاده وسیع است و گستره وسیعی از مجموعه مهارت ها را شامل می شود، از SEO و برنامه نویسی گرفته تا طراحی وب سایت و آشنایی با رسانه های اجتماعی. علاوه بر این، بازاریابی برای یک کسب و کار جدید بسیار متفاوت تر از بازاریابی برای شرکت های سنتی و شرکت های بزرگ می باشد. وقتی یک استارت آپ شروع به کار می کند و می خواهد یک بازاریاب را استخدام کند، نسب به یک کسب و کار سنتی،به دنبال مهارت های متفاوت می گردد.

با اضافه شدن یک عضو جدید به یک تیم بازاریابی یک یا دو نفره، در مقایسه با گروه بازاریابی بزرگ ۱۰ یا ۲۰ نفره، نقش این فرد بسیار پر رنگ تر است. با توجه به این که ۹۰ درصد از استارت آپ ها در کارشان با شکست مواجه می شوند، فشار برای پیدا کردن کسی که می تواند چندین مهارت را به طور هم زمان بلد باشد، بسیار زیاد است.


بیشتر بخوانید: راهنمای آموزش بازاریابی


استارت آپ ها معمولا منابع کمتری برای اختصاص دادن به بازاریابی دارا می باشند، و در عین حال طرح بازاریابی یا مارکتینگ پلن نیز می تواند بین موفقیت و شکست کسب و کار تفاوت ایجاد کند. از این جهت، آن ها به دنبال فردی پر انرژی، خلاق و مایل به یادگیری از طریق آزمایش و خطا نیستند. بلکه به دنبال فردی می گردند که می تواند به طور مستقل همه کارها را انجام داده و علاوه بر این ویژگی های شخصیتی، به برخی از مهارت های بازاریابی که مخصوص استارت آپ ها می باشد نیز کمک نماید. در زیر لیستی از پنج مهارت را بیان می کنیم که اگر علاقه مند هستند تا درخواست و رزومه ی خود را برای استارت آپ ها ارسال کنند، بایستی آن ها را بیاموزید.

۱- آگاهی در مورد بهینه سازی موتور جستجو و ایجاد محتوا

اگر شما نویسنده ای هستید که در ایجاد و تولید محتوای مناسب مهارت داشته و همچنین با سئو آشنایی دارد، پس یک گزینه طلایی برای استخدام یک استارت آپ می باشید. کسب و کارهای کوچک نیاز ویژه به ایجاد حضور آنلاین با محتوای مناسب دارند. شما می توانید از طریق وبلاگ نویسی و ایجاد محتوای ویدئویی و همچنین با ایجاد اهداف مناسب SEO و پیگیری میزان پیشرفت خود، نیز می توانید به آن ها کمک کنید. ایجاد محتوا به معنی ارسال مطلب و یا مقاله و یا هر چیزی که باعث ایجاد رابطه با مشتری شود، می باشد. محتوای متداول و با ارزش، به ایجاد و حفظ یک رابطه پایدار با مخاطب کمک می کند. به نظر من در ایجاد محتوا، مهارت نوشتن حتی از داشتن مهارت و دانش در صنعت خاص هم مهم تر است (اما انکار کنم که داشتن هر دو مهارت، یعنی هم نویسندگی و هم داشتن دانش در مورد صنعتی که در مورد آن می نویسید، بسیار ایده آل است).

SEO نیز برای استارت آپ ها بسیار ضروری می باشد. این کار  اما تا حدودی پیچیده بوده و نیاز به صرف زمان زیادی دارد. بنابراین بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک در این زمینه نیاز به کمک دارند. داشتن هرگونه شناخت از استراتژی های SEO برای شما در استارت آپ تان مفید خواهد بود، خبر خوب در این مورد این است که به راحتی می توانید خودتان نیز این مهارت را کسب کنید.


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش SEO


۲- مهارت های برنامه نویسی اساسی و بنیادی

 

اگر با استراتژی های SEO آشنا هستید و تا حدودی مهارت های ابتدایی برنامه نویسی را می دانید، شما یک فرد بسیار ارزشمند برای استارت آپ ها هستید. این دو چیز معمولا دست در دست می شوند و اغلب آن ها در مجموعه مهارت یک صاحب کسب و کار استارت آپی نمی باشند. کد گذاری می تواند به بسیاری از فرآیندهای ساده که برای استارت آپ ها ضروری است، کمک کند. داشتن میزانی دانش از HTML و CSS برای وردپرس، بازاریابی ایمیل، رسانه های اجتماعی و غیره کافی و ارزشمند است (و هر دو این مهارت ها برای یادگیری آسان می باشند.).

میزان بسیار زیادی از منابع آنلاین برای یادگیری برنامه نویسی وجود دارد. نکته این است که برای یادگیری نیاز به زمان است و زمان چیزی می باشد که بسیاری از استارتاپ ها ندارند.

۳- تجربه تجزیه و تحلیل داده ها

اگر یک چیز وجود داشته باشد که استارت آپ ها بدان نیاز دارند، اطلاعات است. هر روز تکنولوژی جدیدی در حال توسعه است که مقدار زیادی داده را سریع تر از همیشه تولید می کند. این بسیار عالی است و شما را قادر می سازد تا تجزیه، تحلیل و استفاده از این داده ها را برای تصمیم گیری های کسب و کار خود به خوبی انجام دهید. استارت آپ ها به یک فرد محوری و کار بلد در زمینه تجزیه و تحلیل داده ها نیاز دارند، زیرا تحلیل این اطلاعات پیچیده و وقت گیر است. تعداد بسیار زیادی از استراتژی های بازاریابی برای استار آپ ها به آزمایش و خطا رسیده است. این استراتژی ها به شما نشان می دهد که چرا باید برای ایجاد و اجرای کمپین های A و یا B خود تست و آزمون بگذارید و آن ها را قبل از اجرا بیازمایید؛ چرا که احتمال شکست وجود دارد.

داده ها و اطلاعات، هسته بازاریابی محتوا هستند. شرکت ها در مورد استفاده از داده ها، از کلیک، تبدیل، کلمات کلیدی و … به منظور پیگیری پیشرفت خود استفاده می کنند، بنابراین به صاحبان کسب و کار نشان می دهید که شما نه تنها می دانید که چگونه داده ها را جمع آوری کنید، بلکه می توانید روند حرکت آن ها را پیشبینی کنید.

۴- بازاریابی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی جایی برای کسب اطلاعات در مورد یک کسب و کار جدید است، بنابراین آگاهی در مورد همه شبکه های اجتماعی ضروری است. بسیاری از استارت آپ ها فردی را برای رسانه های اجتماعی اختصاص نمی دهند، بنابراین این کار بر دوش بازاریاب ها افتاده است. در ذهن داشته باشید، بسیاری از افراد، رسانه های اجتماعی را به عنوان ابزاری وقت گیر می بینند. شما باید با رسانه های مهم مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرم آشنا شوید و بدانید که چگونه یک استراتژی بازاریابی برای هر سایت طراحی کنید.

علاوه بر این، بسیار خوب است که سایت های متمرکز خاصی را برای استارت آپ خود راه اندازی کنید و بدانید هر کدام از آن ها چگونه کار می کنند. تحقیق خود را در زمان درست انجام دهید و بدانید که آیا مخاطبان شما در کدام شبکه اجتماعی حضور فعال دارند؟ اگر آن ها در رسانه های اجتماعی حضور نداشته باشند، آیا می توانید پلتفرمی را پیشنهاد کنید که برای آن ها مناسب باشد؟


بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده تجاری از رسانه های اجتماعی


بهترین روش برای نشان دادن مهارت های رسانه های اجتماعی این است که خودتان را به صورت آنلاین عرضه کنید. بنابراین اگر درباره LinkedIn صحبت می کنید، مطمئن شوید که یک خودتان یک حساب کاربری عالی برای استفاده داشته باشید. اگر شما به دیگران در کسب و کارشان در زمینه رسانه های اجتماعی کمک کرده اید، اطمینان حاصل کنید که همه نکات و استراتژی هایی را که در گذشته برای شما مفید بوده است، به طور کامل برای آن ها بیان کرده اید.

۵- مهارت های طراحی

یک استارت آپ نه تنها نیاز به توسعه و حضور در رسانه های اجتماعی خود دارد، بلکه باید برند خود را به عنوان یک کل، طراحی کند. در این زمان است که داشتن میزانی از مهارت های طراحی می تواند برای شرکت مفید باشد. به احتمال زیاد، آن ها هنوز در طراحی وب سایت خود فعالیت می کنند، و همچنین به کار در مورد طراحی ایمیل و بازاریابی اینترنتی مشغولند، لذا دسترسی به کاربران نکته بسیار با اهمیت و کلیدی می باشد. شما می توانید بهترین ایده کسب و کار را در جهان داشته باشید، اما اگر وبسایت شما کارکرد موفقیت آمیز و خوبی نداشته باشد، هرگز موفق نخواهید شد.

برای یادگیری وردپرس زمان و وقت بگذارید، زیرا این سایت برای بسیاری از استارت آپ ها ترجیح داده شده است. خودتان را با قالب های مختلف آشنا کنید (این همان چیزی است که برخی از برنامه های کاربردی نیز می توانند مفید باشند زیرا حتی بهترین الگوها باید برای هر کسب و کار شخصی سفارشی شوند) و بعضی وب سایت هایی را که می توانید برای نشان دادن دانش خود استفاده کنید، ایجاد کنید. استارت آپ ها به چیزی بیش از عملکرد نیاز دارند؛ آن ها باید به صورت بخشی ببینند و داشتن برخی از پس زمینه ها و مهارت ها در طراحی می تواند به آن ها کمک کند.


پیشنهاد نویسنده: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.