۶ راه توجیه رییس تان برای سرمایه گذاری در بازاریابی درونگرا
بازاریابی درونگرا آن قدر جذاب و موثر است و شما می دانید اگر به رئیس تان بگویید به شما اجازه می دهد ابزار و منابع لازم را برای سرمایه گذاری در این راه بکار بگیرید.
بالاخره چیزی غیر از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی پیدا شده است که به زودی رو به زوال نمی رود و باعث نمی شود که پیش رئیس تان طوری به نظر برسید که انگار کار خودتان را به خوبی انجام نمی دهید.
اگر شما موظف هستید که برای شرکت تان سرنخ بسازید و کسب و کارتان برای بازاریابی درونگرا آماده است، اگر از تکنیک های بازاریابی درون گرا در شرکت تان به کار نگیرید مدیون آن ها خواهید بود. اما اگر رئیس تان قرون وسطایی باشد و از شما بخواهد که با ابزار های قدیمی به شیوه مدرن بازاریابی کنید تکلیف کار چیست؟
حالا چطور وقتی که رئیس تان کمی لجباز است او را راضی به سرمایه گذاری در بازاریابی درونگرا کنید؟ باید فهمیده و با حوصله عمل کنید. شش نکته ای که در ادامه آورده شده است به بحث در این مورد شما را یاری خواهند کرد:
بیشتر بخوانید: بازاریابی درونگرا چیست؟
۱.پول را به رخ شان بکشید.
به آن ها مدرکی موثق از اینکه بازاریابی درونگرا موفق است نشان دهید. چگونه باید این کار را بکنید اگر حتی یک بار هم آن را امتحان نکرده باشید؟ از موارد مطالعاتی در مورد کسب و کار های مشابه خودتان استفاده کنید.
۲.امتحانش کنید.
اگر دیدن موفقیت دیگران برایتان کافی نیست می توانید آن را امتحان کنید. بدون تمرین و حمایت کافی نمی توانید تا حد ممکن سود کنید اما به این صورت می توانید نتایج را به چشم خودتان ببینید.
تنها دیدن عملکرد خوب شما در شناسایی منابع سرنخ و فراهم سازی امکان برقراری ارتباط با مخاطبان برای راضی کردن رئیس تان کافی خواهد بود.
۳.در مورد رقبایتان اغراق کنید.
قطعا کسی برای پیشرفت شغلی این حرف ها را نخواهد زد. با این حال اگر رقبایتان از بازاریابی درون گرا استفاده می کنند و مخصوصا اگر در استفاده از آن موفق هستند می توانید مطمئن باشید که رئیس تان از این قضیه مطلع است حال یا دلیل موفقیت آن ها را می داند یا خیر…
بیشتر بخوانید:۵ راه ساده برای معرفی بازاریابی درونگرا
۴.تعلیم، تعلیم، تعلیم
برای برخی از مردم ایده بازاریابی درون گرا همچنان خارجی و غریبه به حساب می رود. به همین دلیل خیلی از اوقات پیش از اینکه بتوانید حرفی در این مورد بزنید شما را متوقف می کنند.
البته فهمیدن مفهوم سرنخ سازی آن قدر هم پیچیده نیست، شما به مردم محتوایی ارائه می کنید که آن قدر مفید هستند که آن ها حاضر می شوند اطلاعات تماس شان را با شما به اشتراک بگذارند. اما مفاهیم دیگری نظیر تکنیک های پیشرفته جذب چطور؟ تکنیک هایی نظیر رشد و نمو دادن سرنخ ها. به دنبال پست ها و یا ویدیو های آموزشی بگردید تا به کمک آن ها مفهوم را برای رئیس تان شفاف کنید.
۵.در بخش حمایت از تیم فروش ثبت نام کنید.
مستقیما به آن ها نشان دهید که بازاریابی درون گرا چه منافعی برایشان خواهد داشت. به عنوان مثال بخش بندی کردن ایمیل ها می تواند حفظ و نگه داری مشتری ها را تا ۲۱% افزایش دهد.
۶.به دنبال همکار در بازاریابی درون گرا باشید.
کارمندان شرکت های بازاریابی و آژانس های همکار آموزش دیده اند تا منافع و مزایای بازاریابی درون گرا را به دیگران توضیح دهند. اگر رئیس تان را قانع کنید که به تماسی نیم ساعته با یکی از این افراد راضی شود، شاید دیگر نیازی به زحمات اضافه نباشد.