۶ نکته برای فروش سریع محصولات در فروشگاه‌های آنلاین

0

فروش در فروشگاه‌های آنلاین یک علم دقیق نیست، اما چند روش وجود دارد که فروشندگان می‌توانند برای سرعت بخشیدن به روند کار انجام دهند. زمان تبدیل کردن محصولات به پول است، بنابراین هر کاری که فروشنده می‌تواند برای تشویق مشتریان برای خرید سریعتر انجام دهد یک مزیت به حساب می‌آید‌.

در ادامه ۶ نکته مهم برای فروش هر چه سریع‌تر محصولات در فروشگاه‌های آنلاین را بررسی می‌کینم.

خریداران را وادار به پرسیدن سوالات زیاد نکنید.

6 نکته برای فروش سریع محصولات در فروشگاه‌های آنلاین

بهتر است که پیشاپیش فکر کنید و آنچه را که خریدار از شما می خواهند، پیش بینی نمایئد.اگر خریدار مجبور به پرسیدن سوال شود، ممکن است چند اتفاق بیفتد:

۱- خریدار ممکن است وقت برای پرسیدن سوال و مطلع شدن از جزئیات بیشتر صرف نکند و ممکن است به سراغ کالای فروشنده بعدی برود.

۲- ممکن است خریدار برای شما پیام ارسال کرده و سوالات خود را مطرح کند، اما همچنان که منتظر پاسخ‌دهی شماست به دنبال مورد مشابه دیگری باشد .در این روند می‌توانید فروش خود را از دست بدهید.

۳- ممکن است در صورتی که مشتریان از شما سوال کنند و شما دسترسی به پاسخ‌دهی سریع نداشته باشیدو نتوانید پاسخ مناسب دهید. در نتیجه فروش خود را از دست خواهید داد.

پیش‌بینی هر گونه سوال خریدار یا هرگونه جزئیات خرید مهم است.

 از بهترین ویژگی پیشنهاد استفاده کنید.

یکی از راه های فروش سریع اقلام ، قبول پیشنهادات خریداران است برخی از خریداران حتی روی قیمت مورد نظر شما کلیک نخواهند کرد، مگر اینکه از ویژگی بهترین پیشنهاد برخوردار باشد، بنابراین با درج نکردن آن، شما خریداران زیادی را از دست می‌دهید. با عدم تمایل به مذاکره در  مورد قیمت، فرصت‌ها فروش  را از دست می‌دهید. مثلا در فرهنگ ما چانه زدن یکی از اصل‌های مهم در خرید است، بنابراین بخشی از قیمت خود را برای چانه‌زدن مشتری در نظر بگیرید.

از ویژگی کمترین قیمت استفاده نکنید.

بعضی از فروشگاه‌های آنلاین این قابلیت را دارند که مشتریان می‌توانند قیمت مورد نظر خود را پیشنهاد بدهند. از طرفی فروشندگان می‌تواند بازه قیمتی که مورد نظر خودشان است را مشخص کنند و  درخواست قیمت‌های بالاتر یا پایین‌تر آن بازه را دریافت نکنند. در نتیجه هیچ پیشنهادی در زیر آن آستانه حتی یک ریال کمتر از آن به فروشنده اطلاع داده نمی شود. به عنوان مثال، اگر کالایی به قیمت ۱۰۰ هزار تومان داشته باشید و اگر خریدار پیشنهادی ۶۹ هزار تومانی را ارائه دهید، کمترین قیمت خود را  ۷۰هزار تومان تعیین کنید، آن پیشنهاد را نمی بینید و نمی توانید آن را بپذیرید.

دقت کنید خریدارن همیشه عجله دارند.

6 نکته برای فروش سریع محصولات در فروشگاه‌های آنلاین

از دکمه‌هایی مانند “الان خرید کن”، ” فرصت خرید رو از دست نده” و… استفاده کنید. همیشه سعی کنید مشتریان را به ساده‌ترین روش ممکن به سمت خرید کالا سوق دهید. مشتریان از اینکه محبور به صبر کردن  در مورد کالاها متنفر هستند وترجیح می‌‌دهند که به سراغ فروشنده‌ای  بروند که کالا به سرعت عرضه می‌کند و آن را ارسال می‌نماید.

بسیاری از گزینه های پرداخت آنلاین را ارائه دهید بیشتر فروشندگان از درگاه‌های پرداخت آنلاین استفاده می‌کنند. در نظر داشته باشید امنیت این درگاه‌ها برای مشتریان بسیار مهم است زیرا آن‌ها از کارت‌های اعتباری خود استفاده می‌کنند. پرداخت در محل گزینه مناسبی برای جلب اعتماد مشتریان است اما اگر در اول راه کسب‌وکار خود هستید این کار می‌تواند کمی مشکل باشد.

عکس‌های واضح از محصول داشته باشید.

بسیار مهم است که خریدار دقیقاً آنچه را که خریداری می کند ببیند تا سوئتفاهمی ایجاد نشود. به ازای هر محصول ۶-۸ عکس بگیرید تا خریدار بتواند همه طرف کالا ، جزئیات کالا و دقیقاً آنچه را که خریداری می‌کند مشاهده کند.

همچنین، یکی از عکس‌ها به عنوان عکس شاخص تعیین می‌شود و به عنوان عکسی که خریدار هنگام جستجوی محصول مشاهده می‌کند، نشان داده می‌شود. آن را با دقت و کیفیت بیشتری تهیه کنید. تا مشتریان را به سرعت جذب کند.

هدف این است که یک عکس برجسته داشته باشید تا وقتی خریداران کالای شما را در مقایسه با سایر کالاهای فروشنده‌های دیگر مشاهده می‌کنند، از نظر رقابتی، عکس شما از دیگران برتر باشد و خریدار محصول شما را انتخاب کند. اگر با دوربین (یا تلفن هوشمند) مهارت دارید‌، نیازی به استخدام متخصص نیست.

حساب معتبر داشته باشید.

به عنوان مثال دیجی‌کالا با ارائه ” مارکت‌پلیس” خود توانسته به فروشندگان این امکان را بدهد که محصولات خود را به سادگی به فروش برسانند. پس می‌توانید با داشتن حساب کاربری معتبر در آن به صورت آنلاین فروش کنید.

مشتریان به فروشندگانی که به صورت مستمر در  فروشگاه‌های آنلاین حضور دارند بیشتر اعتماد می‌کنند. از طرفی شما با هر فروش از مشتریان امتیاز می‌گیرید. کسب امتیاز بالا از مشتریان نیز باعث اعتماد آن فروشگاه‌ آنلاین به کسب‌وکار شما نیز می‌شود و خدمات گسترده‌تری به نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

در بیشتر فروشگاه‌های آنلاین امکان امتیاز دادن و ثبت نظرات مثبت، منفی وجود دارد. خریداران می‌توانند بخش‌های خاصی را که فروشنده در آن‌ها خوب کار نمی‌کند یا سرویس مناسبی نمی‌دهدرا رتبه بندی کنند. برای افزایش رتبه بندی و  بازخورد خود، چیزهای کوچک و ارزان را به سرعت بفروشید. با این کار می توانید در مدت زمان کوتاهی بازخورد مثبت بسیاری را بدست آورید. برای ارسال کالایی که فروخته اید بیش از ۲۴ تا ۴۸ ساعت منتظر نمانید و وسایلی را که می فروشید با دقت بسته بندی کنید تا در شرایط عالی به دست  خریدار برسد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.