۷ دلیل دیده نشدن محتوای وبلاگ شما

0

دلیل دیده نشدن محتوای وبلاگ

اگر محتوایی که در وبلاگ انتشار می دهید قابل توجه نیست پس قابل انتشار هم نیست زیرا جستجو امریست اجتماعی و هرآنچه که شما انتشار می دهید به طور مستقیم بر روی مخاطبین وبلاگتان و همچنین گروه علاقمندان به کسب و کارتان تاثیر خواهد گذاشت.

افراد به دلایل بسیاری محتوای مورد نظرشان را انتشار می دهند. مطالعات اخیر نشان می دهد که تمایل به ترقی و گسترش ارتباطات باعث می شود که ما مطالبی را با محتوای مسائل مورد نظرمان  انتشار دهیم. بنابراین این ۷ دلیل را در نظر بگیرید تا بتوانید محتوایی جذاب و موثر ایجاد کنید.


بیشتر بخوانید: چگونه کامنت هایی فوق العاده بنویسیم؟


۱.تیتر نامناسب

تیتر مهم ترین قسمت پست شماست زیرا اولین عامل موثر و جذب کننده می باشد. بدون تیتری مناسب, حس تحریک کننده ای که باعث می شود کسی پست های شما را بخواند در تعداد خیلی کمی از افراد ایجاد می شود. تیترهای جذاب و فوق العاده ای بنویسید که هم شرح دهنده ی محتوا باشد و هم بتواند در آن واحد حسی فوری ایجاد کند. نترسید و ریسک کنید, گاهی استفاده از تیترهای طنز نیز مفید واقع می شود. توجه خوانندگان را با استفاده از تیتری مناسب جذب کنید و سپس با استفاده از متن و محتوایی گیرا آنها را به دام بیندازید.

۲.زمان بندی نامناسب

دلیل دیده نشدن محتوای وبلاگ

طبق تحقیقات انجام شده در حوضه ی علم زمان بندی, پست هایی که در صبح منتشر می شوند بیشترین آمار خوانندگان را از آن خود می کنند، مخصوصا اگر مخاطبینشان بانوان باشند. آیا مخاطبین خود را می شناسید؟ و آیا می دانید که چه زمانی باید پست خود را انتشار دهید تا بیشترین نتیجه را بدست آورید؟ اطلاعات و بینشی را که لازم دارید بدست آورید تا مطالبی جذاب و قابل انتشار پست کنید و برای این کار سری به اطلاعات آماری مخاطبین بزنید تا اطلاعات مورد نظر را بدست آورید.


بیشتر بخوانید: ۷ اشتباهی که برای SEO سایت نباید انجام دهید


۳.عدم وجود نظم در انتشار

یکی از راه های ایجاد ارتباط مستحکم با مخاطبین, توجه به نظرات آنها در پست هایتان است. بحث و گفتگویی را در خصوص اتفاقات اخیر صنعتی راه بیندازید و یا از مخاطبینتان بخواهید تا نظراتشان را در خصوص تحقیقات اخیر بیان کنند. موضوع بسیار مهم سبک نوشتاری شماست و این نکته که از دیدگاه متخصصان به موضوعات نگاه کنید و در مباحث شرکت کنید.

برای اینکه بتوانید به طور مستمر نظرات را دریافت کنید بایستی محتوایی مفید انتخاب کنید و سعی کنید به تمامی نظرات پاسخ دهید. اگر بتوانید گروهی از مخاطبین را تشکیل دهید که به طور مرتب مطالب شما را خوانده و نظراتشان را ارائه دهند, شانس این را خواهید داشت که آنها همچنین مطالب شما را انتشار دهند.

۴.نوشتن مطالب شخصی

شرکت شما برای خود و خانواده تان جالب و جذاب است و ممکن است بخواهید راجع به آن مقاله ای بلند بالا به همراه تعدادی عکس قدیمی از مهمانی های شرکت بنویسید. اما آیا این مطلب برای مخاطبان شما نیز جالب توجه است؟

هنگامی که مخاطبان برای اولین بار وبلاگ شما را مشاهده می کنند, آنها اهمیتی به اینکه شما که هستید نخواهند داد و شما باید با استفاده از موضوعات و مطالب جذابی که دوست دارند در موردشان بخوانند و صحبت کنند, نظر آنها را به وبلاگ خود جلب نمایید. برای این کار بهتر است در خصوص اصول مقاله نویسی و بایدها و نبایدهای آن تحقیق به عمل آورید.

۵.پست های تکراری

محتوای پست های خود را با استفاده از ابزارهایی مانند نمودارها, اینفوگرافیک ها, عکس ها و فیلم های مناسب ارتقا دهید و از تکراری بودن جلوگیری کرده تا مخاطبین باز هم برای خواندن پست هایتان به وبلاگ شما مراجعه کنند. همچنین مطالب خود را تفکیک کرده تا مخاطبان بتوانند آنها را به طور جداگانه مطالعه کنند. 


بیشتر بخوانید: ۴ ترفند جادویی برای جذب مخاطب


۶.سخنان بی ربط

اگر نکته ای کلیدی در محتوای پست شما وجود ندارد مخاطبین شما آن را نخواهند خواند و بین دوستانشان انتشار نخواهند داد. پاراگراف های طولانی با کنایه های بسیار, نمادهای زیاد و صفات و قید های مبهم بیشتر برای کلاس های زبان و ادبیات مناسب هستند. سعی کنید مطالب را شفاف, رسا و مستقیم بیان کنید.

۷.دشواری در انتشار

بسیار عجیب است که برخی از افراد مطالبی با کیفیت و پرمحتوا ایجاد می کنند اما برای آن دکمه ی انتشار قرار نمی دهند. به راحتی ممکن است که فردی تمام تمرکز خود را بر روی طراحی مطلب و ویرایش آن خرج کند اما فراموش کند که موردی اساسی مثل طراحی دکمه ی انتشار و یا خبر رسانی توسط ایمیل را رعایت کند. سعی کنید طراحی ساده ای برای مطالب خود در نظر بگیرید و در عوض به مسائل مهم و کلیدی که در امر انتشار تاثیر گذار هستند توجه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.