۸ روند نرم افزارهای CRM که باید نظاره گر آن ها باشید

3

گسترش روز به روز تکنولوژی در زمینه های مختلف تمامی ابزارها و نرم افزارهای کابردی را با تغییرات فراوانی روبرو ساخته است. در این میان نرم افزارهای CRM نیز مستثنی نبوده و دائما در حال به روز رسانی هستند.

در اینجا ۸ روند CRM که باید در سال ۲۰۱۸ مورد توجه قرار گرفته و اجرا گردند، ارائه شده است.

خدمات CRM مبتنی بر cloud به جذابیت خود ادامه می دهند

CRM قدیمی شامل افرادی درون سازمان بود که درباره مشتریان صحبت می کردند. با این حال، اطلاعات که مهم ترین نقش را در سیستم CRM ایفا می کند در بیرون از مرزهای سازمان، درون گفتگوهای شبکه های اجتماعی و در سایر منابع بیرونی قرار دارد. برنامه­ های مبتنی بر cloud به طور ایده آل جهت کسب اطلاعات و تبدیل آن ها به هوش عملی مناسب هستند. زمانی که نرم افزارهای مبتنی بر cloud می توانند این کار را بهتر و با صرفه اقتصادی بیشتر انجام دهند، دیگر تداوم سرمایه گذاری بر روی افرادی که کارشان جمع آوری اطلاعات و تبدیل آن ها به هوش اطلاعاتی منطقی می باشد،  نیست.


بیشتر بخوانید: آینده نرم افزار CRM


رابط (interface) همه چیز است

قابلیت استفاده از اپلیکیشن به یکی از مسائل مهم سازمان ها تبدیل شده است و CRM از این امر مستثنی نیست. کاربران در مورد فضای کاری خود حساس هستند. امروزه بیش از هر زمان دیگری آن را با صفحه نمایش روبروی خود جلوه می دهند که می تواند لپ تاپ، iPad یا تلفن های هوشمند باشد. علاوه بر این، کاربران مایل نیستند ترکیب دکمه های صفحه کلید همانند alt-tab را برای انجام کارها به خاطر بسپارند. داده ها باید از طریق یک UI (رابط کاربر) در دسترس باشند. بنابراین نرم افزار CRM که شما استفاده می کنید باید هم بر روی پلتفورم های سنتی و هم پلتفورم های متحرک در دسترس بوده و جامعیت داشته باشد، همراه با رابط کاربر دوستانه و سفارشی شده.

CRM جایی برای کنار هم قرار دادن همه چیز خواهد بود

با تداوم رشد تعداد روش های تعامل شرکت ها با مشتریان، سیستم های CRM نقشی مهم تر در ساخت روابط با کیفیت ایفا خواهند نمود. کسب و کارهایی که از CRM به شکلی اثربخش استفاده می کنند می توانند تمامی رشته های ضعیفی خود را در یکجا جمع کنند و پیوندی مستحکم با هر مشتری خود ایجاد کنند. علاوه بر این، با متمرکزسازی داده های مشتری، شرکت ها قادر خواهند بود تا خدمات بهتر و پیشنهادهای هدف محورتری برای مشتریان فراهم سازند.

CRM با سایر سیستم های حیاتی کسب و کار یکپارچه می شود

خریداران انتظار دارند CRM با ERP، اپلیکیشن های خودکار خدمات حرفه ای و تجارت الکترونیک پیوند و هماهنگی داشته باشد تا فرایندهای کسب و کار را کارآمدتر و یکپارچه تر سازد. سازمان ها فرایندهای یکپارچه ای که به وجه نقد منتهی شوند، دیدگاهی یکپارچه نسبت به مشتری و سیستم گزارش دهی مالی جامع تر می خواهند و فروشندگان تلاش می کنند تا پیشنهادهایی خلق نماید که این تقاضاها را برآورده سازد.

انعطاف پذیری همه چیز است

با درک بهتر کاربر از گزینه های موجود در مدل ها، رابط ها، و سایر جنبه های فنی CRM، این متغیرها را به عنوان عوامل اثرگذار در تصمیم خرید خود می گنجانند. این امر به اپلیکیشن CRM، که برای راحتی یکپارچگی و سفارشی نمودن توسط خود کاربر طراحی شده اند، مزیت ایجاد می کند و فروشندگانی که محصولات با یک ویژگی SaaS (نرم افزار به عنوان خدمت) طراحی می کنند را در تقلا برای بسط گزینه های در دسترس مشتری باقی می گذارد. بدین منظور، نرم افزارهای open source به کاربران اجازه می دهند تا به سادگی در نرم افزار تغییر ایجاد کرده و آن را سفارشی نمایند.


بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار crm ایرانی


CRM به اجتماعی شدن ادامه خواهد داد

شبکه های اجتماعی پس از کسب موفقیت چشم گیر در سال های گذشته، در حال تبدیل شدن به بخشی اثرگذار در فرایند تصمیم گیری برای مصرف کنندگان هستند. در نتیجه، فروشندگان نرم افزار CRM ویژگی اجتماعی بودن را درون محصولات خود می گنجانند و به کسب و کارها اجازه می دهند تا درک بهتری از روندهای ظریف موجود در بازار داشته باشند. همچنین سیستم های CRM از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند تا روش هایی برای تیم های کسب و کار فراهم ساخته تا بتوانند بین کانال های پشتیبانی و فروش درون پلتفورم CRM ارتباط بهتری برقرار کنند.

اپلیکیشن های متحرک، کارکنانی که با مشتریان در ارتباط هستند و مصرف کنندگان را توانمند می سازند

سیستم ­های CRM به دلیل قدرت در جزء متحرکشان خریداری می شوند. فروشندگانی که اجزاء متحرک قوی دارند نسبت به فروشندگانی که فاقد چنین توانمندی هستند مزیت زیادی دارند.

قابلیت تحرک به اولویت کلیدی شرکت تبدیل شده است. به ویژه، توانایی استفاده از دستگاه های متحرکی که در دست جا می گیرند، جهت پشتیبانی از کارکنانی که با مشتریان در ارتباط هستند، همانند فعالیت های مخاطبان فروش و خدمات مشتری، فراتر از جایگاه پیشین خود به عنوان یک گزینه اختیاری رفته و به فعالیت اصلی تبدیل خواهند شد.

بهبود فرایند crowdsourcing

سازمان ها به طور فزاینده ای تلاش خواهند کرد تا از صدای مشتری برای اولویت بندی بهبود فرایند استفاده کرده و به کارکنان شرکت کمک کند تا درک بهتری از انتظارات مشتری داشته باشند. ارائه بازخوردهای مشتری بیشتر به کارکنان در سازمان در قالب نتایج نظرسنجی، ملاقات های مشتری، داده های احساسی اجتماعی و غیره به کارکنان کمک خواهد کرد تا درک بهتری از اثر تصمیماتشان بر مشتری داشته باشند.


پیشنهاد نویسنده: نرم افزارهای CRM چگونه به شما کمک می کند؟ (ویدیو)


3 نظرات
  1. مرتضی می گوید

    عالی بود
    من با دیدار بیشتر می فروشم!
    یک ماه استفاده رایگان از نرم افزار را تجربه کنید
    https://didarcrm.ir/?r=65939670

  2. سحر می گوید

    سلام
    میشه لطفا منبع مطلب مربوط به روندهای crm را لطف کنید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.