۱۲ روش برتر ساخت برند شخصی در سال ۲۰۱۸ (قسمت اول)
اگر هنوز به طور کامل به فکر ایجاد برند شخصی خود نیستید، اکنون زمانش رسیده است. من بسیار طرفدار ایجاد برند شخصی هستم، در اینجا چگونگی ایجاد اولین آژانس بازاریابی خود را بیان کرده ام. من برند شخصی و رشد خودکار آن را ابزار نفوذ خود قرار داده ام، که منجر به عدم نیاز به سرمایه گذار خارجی و حتی قرض کردن پول برای من شد. و اکنون، من مالک ۱۰۰ درصدی تمام کسب و کار که تاسیس کرده ام می باشم.
وقتی کارتان را به درستی انجام می دهید، قادر خواهید بود خودتان را در راس امور و اختیارات قرار داده، و با تجربه و مهارت خود سکان هدایت کسب و کار خود را به دست بگیرید. در اینجا روش هایی برای ایجاد برند شخصی را ذکر و برخی از ابزار های برندینگ شخصی آنلاین که می توانید استفاده کنید را بیان می کنم.
در این مقاله درباره ی استراتژی های موثر در این زمینه بحث می کنم و لیستی شامل ۱۲ روشی را که می توانید از آن برای ارتقا ی برند شخصی خود در سال پیش رو استفاده کنید را استخراج نموده ام:
بیشتر بخوانید: راهنمای آموزش برندسازی
۱- ایمیل خبری هفتگی ارسال کنید.
من برای سالیان متمادی از طریق درگاه شرکتم که نوعی بازاریابی آنلاین برای کسب و کار من محسوب می شود، به صورت هفتگی ایمیل برای مخاطبین کسب و کار خود ارسال می کنم. علاوه بر این، از یک وب سایت شخصی برای معرفی اطلاعات فعالیت های خدمات و محصولات خود استفاده می کنم. در آن جا هم چنین به صورت هفتگی خبرنامه ای را قرار داده و تا زمانی که به برند شخصی من مرتبط باشد، این کار را ادامه خواهم داد. شما می توانید در این زمینه با عناوین و مقالات مختلف صحبت کرده و اطلاعات لازم را به مشتریان خود ارائه دهید.
بی شک شما نیز درباره اهمیت لیست ایمیل خوب شنیده اید. از آنجایی که ایمیل کارکتینگ همچنان یکی از بهترین ابزار های بازاریابی برای شرکت ها است، داشتن لیست ایمیل برای ارسال ایمیل به مخاطبان واقعی و مشتریان بالقوه شرکت بسیار حیاتی و الزام آور است. از طریق این لیست، به درستی می دانید که چه افرادی را هر هفته مخاطب قرار دهید و به آن ها در مورد خدمات و محصولات خود اطلاعات لازم را ارائه کنید.
من قادرم با این کار هر هفته خود را در روبروی مشتریان فعال خود ببینم و آن ها را از محتوای منتشر کرده ام آگاه سازم. این کار به قوی و محکم تر شدن برند شخصی نیز بسیار کمک می کند.
بیشتر بخوانید: آموزش ایمیل مارکتینگ : بازاریابی ایمیلی چیست؟
۲- کمپین برندسازی شخصی در فیس بوک اجرا کنید.
بسیاری از کارآفرینان با وجود اینکه از فیس بوک برای بسترهای تبلیغاتی خود استفاده می کرده اند، اما به فکر ارسال تبلیغات خود برای ارتقای برند شخصی شان نبوده اند. می توانید از تبلیغات فیس بوک هدف گذاری شده در پیج فیس بوک و در بیشتر در مقابل دیدگان مشتریانی که آن ها را به عنوان هدف خود انتخاب کرده اید، استفاده کنید. این یک استراتژی با هزینه ی پایه بسیار کم می باشد. علاوه بر این، این امکان را نیز خواهید داشت تا با مدیران اجرایی رده بالا در تماس باشید. این کار به شما کمک می کند تا برند شخصی تان را در فیس بوک ارتقا دهید. این یک استراتژی موثر برای بسیاری از کار آفرین ها می باشد.
بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین : Facebook
۳- محتوای منظم در LinkedIn ارسال کنید.
شما می توانید بسیاری از کارآفرینان در حوزه کاری خود در لینکدین ببینید. محتوای با کیفیت بالا می تواند عملکرد خوبتان را به نمایش بگذارد، و به شما در افزایش مخاطبینتان نیز کمک می کند. محبوبیت لینکدین در سال جاری بسیار افزایش یافته، و موقعیت و فرصتی عالی را برای کارآفرینان با داشتن مخاطبان فعال ایجاد کرده است.
امانوئل دبر، مدیر بازاریابی دیجیتالی شرکت Flight Hacks می گوید: :لینکدین همواره بر پایه استفاده کننده بوده، اما اکنون استفاده کنندگان با محتوای مناسب بسیار بیشتر نسبت گذشته با همدیگر در تعامل هستند.”
علاوه بر داشتن محتوا بهتر است برای پروفایلتان نیز محتوای مناسب و متناسب را برای جهت معرفی خود داشته باشید. با پاسخ به کامنت ها با مخاطبین خود در تعامل بوده و از این طریق خود را به خوبی معرفی خواهید کرد.
بیشتر بخوانید: linkedin گامی به سوی فروش حرفه ای
۴- یک وبسایت شخصی ایجاد کنید.
همان طور که در بالا اشاره کردم، من در اینجا یک وب سایت شخصی برای خود طراحی کرده ام. این روزها با وجود تعداد زیادی برند و مخاطراتی که دارند، داشتن وب سایت شخصی کمک شایانی به ایجاد برند شخصی شما خواهد کرد. با وجود این بستر، می توانید مخاطبان و مشتریان را به صفحه وبسایت خود آورده و آن ها را با محصولات و برندهای خود آشنا کنید.
بن لارسی موسس شرکت StoreKit بیان می کند: “ایجاد یک برند شخصی بسیار سخت می باشد. استفاده از وبلاگ ها برای وب سایت های خود می تواند به کسب و کار شما کمک کند.”
برای شروع کار حتی یک وبسایت ساده با عنوان: “درباره ما” و ” بلاگ ” کافی خواهد بود. با وبلاگ شروع کنید و محتوا های خود را به طور مناسب و مرتبط با محصولاتتان در آن قرار داده و با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.
بیشتر بخوانید: برای کسب و کارتان وبلاگ بسازید
۵- پست وبلاگ خود را با کانال های پیدا کننده ( کشف ) محتوا تقویت کنید.
این دقیقا آن چیزی است که من با مشورت با مشتریان به آن دست یافته ام. ما محتوا را از طریق شبکه های پولی و پرداختنی برای داشتن معاملات سریع قرار داده ایم. با مشاهدات و اشتراکات اجتماعی شما به راحتی می توانید از این استراتژی استفاده کنید.
مارک فیجین موسس شرکت پاور ستر (PowerSetter) بیان می کند : “برای ایجاد برند شخصی قوی که به صورت اهرم برایتان باشد، شما نیاز به فالوور دارید. این که آیا هدف شما ایجاد شبکه ی اجتماعی قوی باشد یا داشتن پایگاه داده ی CMS ، شما باید اطلاعات ارزشمند و محتوای مناسب و عالی را برای گروه مخاطبین خود داشته باشید و عرضه نمایید.”
داشتن وبلاگ بسیار عالی است؛ حتی اگر مخاطبین شما با استفاده از این بستر تنها محتوای تولیدی شما را مطالعه و اطلاعات لازم را به دست آورند. یکی از راه های ساده حتی اگر ترافیک سایت شما کم باشد، این است که شما با استفاده از بازاریابی کلیلی، تنها به ازا هر کلیک مشتری، به سایت ها و درگاه های دیگر پول پرداخت کنید.
بیشتر بخوانید: ۱۲ روش برتر ساخت برند شخصی در سال ۲۰۱۸ (قسمت دوم)
سلام.خیلی عالی بود
مطلب ارزشمندی بود. یکی از دوستان ما یکبار مشاوری رو به مجموعه آواتک آوردند که بسیار تخصصی مشاوره دادند به دو کسب و کار موفق
توصیه میکنم باهاشون ارتباط بگیرید حتما
سایت ایشونrahimim.ir
عالی بود. ساخت برند شخصی در فضای کسب و کار حقیقی به چه شکل است؟
خیلی آموزنده بود،متشکرم