راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی : رپورتاژ آگهی چه هست و چه نیست؟
رپورتاژ فضای یک مقاله را در اختیار شما میگذارد
با رپورتاژ آگهی، شما فضایی معادل یکی از مقالات و اخبار وبسایت مورد نظرتان را در اختیار دارید. به این معنا که به طور مثال اگر تمایل داشته باشید تا رپوتاژ خود را در وبسایت عصر ایران منتشر کنید، رپورتاژ شما در قالب یک خبر، مشابه سایر اخبار وبسایت، در عصر ایران منتشر خواهد شد.
طبیعی است که در این حالت رپورتاژ شما آدرس منحصر به فرد و مستقل خود را در داخل وبسایت عصر ایران خواهد داشت. در صورتی که لینک این آدرس را در اختیار مخاطبان خودتان قرار دهید، میتوانید ایشان را مستقیما به صفحه رپورتاژ خود در وبسایت عصر ایران هدایت کنید.
رپورتاژ در وبسایت آرشیو میشود
رپورتاژ آگهی به معنای اجاره زماندار بخشی از یک وبسایت نیست. به این ترتیب صفحه رپورتاژ شما در رسانه مورد نظرتان حذف نخواهد شد و برای همیشه آرشیو میشود.
در این حالت هر زمانی که افراد از طریق موتورهای جستجو یا لینک صفحه رپورتاژ شما به آن هدایت شوند به متن رپورتاژ شما دسترسی خواهند داشت.
متن رپورتاژ قابل مدیریت است
به این ترتیب شما میتوانید صفحه رپورتاژ خودتان را مدیریت کنید و این مورد دست شما را برای ابتکار عمل باز میگذارد. شما میتوانید خروجی مد نظر خود را در قالب یک فایل Word به همراه چند عکس و چند لینک برگشتی به وبسایت خودتان برای انتشار در وبسایت ارسال کنید. در غالب موارد این خروجی بدون هیچ گونه دخل و تصرفی روی وبسایت قرار میگیرد.
مقالات آموزشی در خصوص مزایا و ضرورت استفاده از محصولات شما، خبر موجود شدن یک محصول جدید در کسبوکارتان، دریافت جوایز و لوحهای تقدیر، شرکت در نمایشگاهها، اطلاعرسانی در خصوص جشنوارههای مختلف و … میتواند از موضوعات رپورتاژ آگهی شما باشد.
محل نمایش رپورتاژ ثابت نیست
در تبلیغات متداول فعلی مانند تبلیغات بنری، تبلیغات متنی و تبلیغات محلی، یک بخش ثابت و مشخص از وبسایت به تبلیغات شما اختصاص پیدا میکند. این بخش فارغ از بروزرسانیهای وبسایت و اضافه شدن مطالب جدید، همیشه در دیدرس مخاطبان قرار دارد و به نوعی تبلیغاتی بودن آن کاملا محرز و مشخص است.
بر خلاف این رویه، در رپورتاژ آگهی گزارش شما در قالب بخشی از محتوای اصلی وبسایت منتشر میشود و در باکس مجزایی در قالب تبلیغات قرار نمیگیرد. همانطور که مطالب اصلی وبسایت با بروزرسانی و درج مطالب جدید طی مرور زمان از صفحه اصلی وبسایت خارج میشوند و به صفحات داخلیتر و آرشیو وبسایت انتقال پیدا میکنند، رپورتاژ شما نیز پس از مدتی به صفحات داخلی و آرشیو وبسایت انتقال مییابد.
در رپورتاژ برای ترافیک اضافه هزینه اضافه نخواهید پرداخت
در برخی از شیوههای تبلیغاتی مانند تبلیغات کلیکی شما به ازای تعداد کلیک دریافتی از سایتی که به آن آگهی میدهید هزینه پرداخت میکنید و به این ترتیب هر چه ترافیک بیشتری دریافت کنید باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید.
در رپورتاژ آگهی شما هزینه اضافی بابت ترافیک دریافتی نمیپردازید و در صورتی که عنوان و تصویر رپورتاژ خود را با کمی خلاقیت انتخاب کنید، میتوانید بازگشت سرمایه بسیار فوقالعادهای را تجربه نمایید.
همراستایی رسانه انتخابی با متن رپورتاژ آگهی و موضوع کسبوکار شما در افزایش بهرهوری رپورتاژ آگهی شما تاثیر مستقیمی دارد. در خصوص انتخاب رسانه و شناخت رفتار مخاطب در پابلیکا اطلاعات بیشتری را کسب کنید.