۴ عامل که بایستی در نگارش رپورتاژ آگهی درنظر گرفت
همان طور که در مقاله قبل توضیح دادم، استفاده از رپورتاژ آگهی برای شناسایی سرنخ در کسب و کارهای B۲B نقش اساسی می تواند داشته باشد.
اصولا استراتژی ها و راهکارهای مختلفی برای اینکه کسب و کارهای B2B بتوانند از رپورتاژ آگهی در کمپین های روابط عمومی خود کنند، وجود دارد. با این حال هر کدام از این استراتژی ها را تنها می توان در شرایط خاصی اجرا کرد و هر کدام از آن ها با دیگری نتایج متفاوتی خواهد داشت. در صورتی که می خواهید بخشی از هزینه های مارکتینگ خود را به انجام رپورتاژ آگهی اختصاص دهید، این کار را بدون برنامه ریزی قبلی انجام ندهید. برای خود استراتژی تعیین کنید، برنامه ریزی کنید، اهداف و KPIها را مشخص کنید و در نهایت کمپین خود را پیگیری کنید.
در این مقاله قصد دارم ۴ عامل که می توانند فرایند شناسایی سرنخ از طریق کمپین های رپورتاژ آگهی را بهبود بخشند، معرفی کنم.
۱- بین تمامی کانال های شناسایی سرنخ خود، هماهنگی ایجاد کنید.
مسلما بخش روابط عمومی و استفاده از کمپین های روباط عمومی تنها راهکار سازمان شما برای تولید سرنخ نیست. بنابراین، تمامی کارهایی که از طریق یان کانال برای شناسایی سرنخ ها انجام می گیرد بایستی همراستا با سایر کانال های سازمان باشد. به عنوان مثال، تمامی رورتاژ هایی که شما انجام می دهید باید بهینه سازی سئو شده باشند؛ که این امر نیازماند همسویی با استراتژی های سئو کسب و کار شما است. علاوه بر این، استراتژی شبکه های اجتماعی شرکت شما نیز بایستی کمپین های PR را تحت پوشش خود قرار دهند.
۲- رسانه های مرتبط تعداد بیشتری سرنخ تولد خواهند کرد.
برای اینکه بتوانید نتیجه مطلوب را از فعالیت های بازاریابی خود بدست بیاورید، لازم است حتما اینن نکته را بدانید که اجرای کمپین های PR یک روش “روز بازده” برای شرکت شما نبوده و نیازمند زمان برای رسید به نتیجه است. در طول این زمان شما بایستی از طریق تولید محتوای مناسب، خود را تبدیل به یک رهبر در صنعت خود نمایید. شما می توانید برای این کار از بخش بلاگ سایت خود استفاده کرده و اخبار و اتفاقات مربوط به صنعتی کسب و کار خود را در آن قرار دهید (دقت کنید که نه محصول تولید شما)
۳- از کارشناسان حرفه ای در این زمینه استفاده کنید.
یک لحظه خود را به عنوان مشتری محصول خود تصور کنید. بیشتر از همه به چه چیزی اعتماد خواهید کرد: “فروشنده ای که به شما می گوید محصولش از کیفیت بالایی برخوردار است” و یا “شخصی که قبلا از این محصول استفاده کرده و تجربه موفق خود را با شما اشتراک می گدارد”؟
استفاده از نظرات مشتریان شما در داخل متن رپورتاژ می تواند تاصیر مثبتی بر ذهن خواننده داشته باشد (البته که لازم به ذکر است طریقه نگارش متن بایستی به شکلی باشد که خواننده احساس کند متن از طرف خود مشتری نوشته شده و نه شما)
۴- رقبای خود رو مورد بررسی و پیگیری قرار دهید.
آیا شما رقبای مستقیم در کسب و کار خود دارید؟ پیگیری کمپین های رپورتاژ آگهی آنها می تواند برای شما نتایج ارزنده ای را داشته باشد. از این طریق شما می توند با برخی از رسانه ها و افراد تاثیرگذار صنعت خود آشنا شده، به آنها پیام داده و ارتباط برقرار کرده و از این طریق به اطلاعات مفیدی را کسب کنید (به این ترتیب می تواند کمپین های تبلیغاتی خود را به شکلی بهتر و موثرتر اجرا کنید).
علاوه بر رقبای مستقیم، هر کسب و کاری دارای رقبای غیرمستقیم نیز هست: شرکت هایی محصولات جایگزین محصول شما را تولید کرده و در صورتی که نتوانید محصول با کیفیت را در اختیار مشتری خود قرار دهید، وی از محصول جیگزین رقیب استفاده خواهد کرد. بهتر هست که این دسته از رقبای خود را نیز مورد بررسی قرار داده و سعی کنید در تبلیغات رپورتاژ آگهی خود، مشتریان او را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.