سوال مهمی که تمامی تولیدکنندگان با آن روبهرو هستند این است که ” چگونه میتوانم محصولات خود را سریع به فروش برسانم؟” اما سوال درست این است که “چگونه می توانم کانال فروش ایجاد کنم؟” ما باید به دنبال پاسخ به سوال دوم باشیم زیرا تا کانالهای فروش مناسب محصولات خود را شناسایی نکنیم فروش مطلوب و پرسود تقریبا غیر ممکن است. در این مقاله ما ۵ نکته مهم در مورد کارهایی که برای ایجاد کانال فروش خود و صفحات فرود( landing page)،نیاز دارید انجام دهید را مورد بررسی قرار میدهیم.
۱- بلافاصله با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
فقط چند ثانیه فرصت دارید تا با مخاطبان آنلاین خود که از صفحه وب شما بازدید میکنند، ارتباط برقرار کنید. صفحه فرود تقسیمبندی کنید و از عناوین جذاب و پیشنهادهای غیرقابل مقاومت و… استفاده کنید. به یاد داشته باشید که وقتی کاربران در صفحه شما قرار میگیرند میخواهند بدانند که :
آنها در جای مناسب قرار دارند.
شما آنچه لازم دارند را ارائه میدهید.
دریافت پاسخهای مورد نظرشان آسان و سریع خواهد بود.
قالب بندی جذاب با طراحی تمیز و متناسب به شما در برقراری این ارتباط سریع کمک میکند.
۲- مخاطبان خود را جذب کنید.
بخشهایی برای دریافت اطلاعاتی مانند نام، آدرس ایمیل و… از مخاطبین ما به دست آورید. برای این کار میتوانید پیشنهادهای وبینار، مطالعه مقاله، دانلود یک کتاب و… به صورت رایگان را به کاربران بدهید. این کار باعث تولید سرنخ میشود و از اطلاعات به دست آمده میتوانیددر راستای آنالیز مشتریان و مخاطبان استفاده کنید.
۳- سایت خود را ریسپانسیو کنید.
امروزه افراد بیشتر و بیشتر از دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند. در حقیقت، به طور متوسط ۸۵٪ مردم هر روز از دستگاههای تلفن همراه خود برای دسترسی به وب استفاده میکنند.
اگر میخواهید محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید، داشتن یک وب سایت مناسب برای موبایل دیگر گزینه ای نیست، بلکه از نیازهای اولیه است.
۴- اقتدار و اعتبار را ایجاد کنید.
وقتی افراد به وبسایت شما وارد میشوند باید بتوانند به شما اعتماد کنند. از طرفی آنها تمایل دارند بدانند که شما با چه برندهایی همکاری داشتهاید و دیگران در مورد شما چه نظری میدهند. شما میتوانید با نشان دادن کامنتهای مشتریان در مورد تجربه استفاده از محصول شما و قرار دادن آرمهای برندهایی که با آنها همکاری کردهاید از این فرصت به خوبی برای فروش سریع استفاده کنید.
۵- مخاطبان خود را به مشتریان پرداخت کننده تبدیل کنید.
پس از طراحی یک لندینگ پیج جذاب، و متقاعد کردن مخاطبان نسبت به محصول خود حال باید یک قیف بازاریابی ایجاد کنید تا مشتریانی که از شما خرید میکنند را شناسایی کرده و مشتریان در شرف خرید را شناسایی کنید. پس از یک سری سامانههای مدیریت مشتری (CRM) یا “پاسخگوی خودکار” استفاده کنید. این کار به مرور زمان فروش شما را به دو برابر ، سه برابر و چهار برابر میرساند. پس در استفاده از آن شک نکنید.
چند مثال را باهم برای بهتر متوجه شدن مطالب بالا ببنیم:
ما تعدادی کانال فروش داریم که بسته به آنچه میفروشیم از آنها استفاده میکنیم. قیف فروش مناسب خود را آماده کنید.
به عنوان مثال، اگر بخواهم سرنخ های کسب و کار خود در مورد مشتریانی که فقط به دنبال اطلاعات رایگان هستند را نسبت به افرادی که با صرف پول مشکالی نداشته باشند را فیلتر کنیم در این حالت
در این حالت ، من از یک قیف استفاده می کنم که دارای نقطه ورود کم است تا خریداران بیش از حد خود را از کسانی که فقط به چیزهای رایگان علاقه مند هستند فیلتر کند. به این صورت که اگر یک پیشنهاد رایگان داشته باشیم اشخاص درخواست کننده به اعضای جدید و… تبدیل میشود.
اما اگر بخواهید برنامهای با قیمت بالا رو بفروشید، از قیفی با شرایط خاص استفاده میکنیم که برای افراد واجد شرایطتر است.این کمک میکند تا تمرکز اصلی روی مشتریانی که تمایل به پرداخت دارند قرار بگیرد و از صرف وقت و انرژی برای کسانی که توانایی یا تمایل خرید ندارند جلوگیری شود.
کلام آخر
بنابراین برای فروش سریع محصولات خود، بلافاصله با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، اطلاعات آنها را بگیرید و با قرار دادن یک قیف مناسب بازاریابی، آنها را به مشتریانی پرداختی تبدیل کنید. به یاد داشته باشید، هرچه سریعتر حرکت کنید، سریعتر پول جمع میکنید. به علاوه، این روزها مشتریها بی واسطه را می خواهند و انتظار دارند. هرچه بیشتر بتوانید این مورد را رعایت کنید، رابطه شما با مشتریان قویتر خواهد بود.