بهترین نرم افزارهای crm کدامند؟
داشتن روابط قوی با مشتریان، یکی از مهمترین پایههای یک کسبوکار به حساب میآید. از فروشگاههای کوچک محلی گرفته تا بزرگترین شرکتهای بین المللی دنیا مثل مایکروسافت و آمازون، همهی بیزینسهای موفق دنیا بر این معتقدند جلب رضایت مشتری و حفظ حرفهای یکی از مواردی است که آینده آنها را نجات میدهد. امروزه شرکتها با استفاده از بهترین نرمافزار CRM، نیازهای مشتریان را در هر مرحله از چرخهی عمر مشتری با اهداف کاری مدیریت میکنند.
یک نرمافزار CRM خوب، فعالیتهای مشتریان، درآمد روزانه و فرصتهای بالقوه را پیگیری میکند تا اهداف کاری مجموعه را سرعت ببخشد. برای تیمهای فروش، یک CRM قوی، مسیر فروش را مدیریت کرده، مشتریان آیندهنگر را مشخص میکند و تمامی این دادهها را برای گزارشدهی و پیشبینی تجزیه و تحلیل میکند.
امروزه نرمافزارهای CRM با قابلیتهای هوش مصنوعی بسیار پیشرفتهتر شدهاند و میتوانند انگیزه مشتری را درک کرده و نیازهای احتمالی آینده را پیشبینی میکنند.
نرمافزار CRM چیست؟
نرمافزار CRM مرکز اصلی هر سازمانی است که ارتباط سازنده و کارساز با مشتریان را رکن اصلی خود میداند. اگر بخواهیم ببینیم نرم افزار CRM چیست، در واقع سی آر ام یک فضای دیجیتالی است که تمام اطلاعات مربوط به مشتری در آن نگهداری میشود و به راحتی برای تیمهای فروش و رضایت مشتریان قابل دسترسی است تا به آنها کمک کنند، مشاوره بدهند و فروش محصولات مجموعه را افزایش دهند.
مزایای نرمافزار CRM
بهترین نرمافزار CRM میتواند به خوبی امور اجرایی تیمهای مهمی مثل فروش و بازاریابی را تسریع نموده و به اعضای آنها برای رسیدن به حداکثر پتانسیل خود کمک کند. ۳ مورد از اصلیترین مزایای یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریان حرفهای را در ادامه مشاهده میکنید:
یکسانسازی فرآیندها
استفاده از یک نرمافزار CRM جدید میتواند در ابتدا ترسناک باشد، بهخصوص اگر اطلاعات مهم شما در بخشهای مختلفی به صورت جداگانه نگهداری شوند. خوشبختانه، بهترین نرمافزارهای CRM میتوانند هماهنگی و کارایی را به سازمان شما بیاورند. این سیستمها فضایی مشترک و قابل دسترسی فراهم میکنند که در آن تمامی بخشهای یک کسبوکار میتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و هماهنگ باشند، درست مثل یک چتر بزرگ که تمامی بخشهای یک مجموعه را دربر گرفته است. همچنین با استفاده از CRMهای ابری امروزی، این رویکرد جامع میتواند بدون هیچ مشکلی، در هر نقطه از جهان اجرا شود.
افزایش کارایی تیمهای مختلف
بهترین نرمافزار CRM میتواند فرآیندهای کلیدی خدمات مشتریان را با استفاده از اتوماسیون (automation) بهصورت خودکار و بهینهسازی شده پیش ببرد. فرایندهای اتوماتیک میتوانند به شما کمک کنند تا نحوه تعامل مشتریان با شرکت خود را تغییر داده و یا به طور کامل بازنگری کنید. از طرف دیگر CRM با استفاده از مدیریت نقاط تماس با مشتری و ارتباطاتی که با او شکل میگیرد، میتواند سفر مشتری را بیش از پیش ساده کند.
به عنوان مثال میتوانید از چتباتهای مجهز به هوش مصنوعی استفاده کنید تا بخش زیادی از زمان تیم پشتیبانی برای پاسخ به سوالات تکراری و ساده صرف نشود و از طرفی مشتریان به صورت فردی بتوانند مشکل خود را در سریعترین زمان حل کنند.
قرار دادن مشتریان در مرکز توجه کسبوکار
یکی از موارد اصلی که باعث میشود استفاده از نرمافزار CRM باعث افزایش رضایت مشتریان شما شود، این است که کارشناسان بخشها و تیمهای مختلف، تمامی اطلاعاتی که برای پاسخدهی بهتر و سریعتر به مشتریان لازم دارند را در اختیار خواهند داشت.
این به معنای صرفهجویی در زمان و افزایش نرخ رضایت مشتری (CSAT) است. همچنین، این امکان را برای افراد تیم پشتیبانی فراهم میکند تا تمرکز بیشتری روی فروش مکمل (Cross Selling) و بیش فروشی (Up-Selling) داشته باشند و بخش خدمات مشتری را به یک مرکز سودآور و پویا تبدیل کنند.
لیست بهترین نرمافزارهای CRM
انتخاب بهترین نرمافزار CRM میتواند تفاوت زیادی در بهبود روابط با مشتریان و افزایش بهره وری سازمانها ایجاد کند. در این بخش، به معرفی برخی از بهترین نرمافزارهای CRM موجود میپردازیم:
نرمافزار CRM دیدار
نرمافزار CRM دیدار با ارائه ویژگیهای مختلفی همچون مدیریت تماسها، پیگیریهای خودکار، و گزارشدهی جامع، به شرکتها کمک میکند تا روابط خود با مشتریان را بهبود بخشند و بهره وری خود را افزایش دهند. این نرمافزار بهعنوان شناخته شدهترین CRM ایران، مجموعهای از بهترین و کاربردیترین ویژگیهایی که یک کسبوکار ایرانی به آنها نیاز دارد را جمعآوری کرده است.
برخی از ویژگیهای کلیدی این نرمافزار عبارتند از:
- ابزارهای تولید فرصت و سرنخ فروش
- کاریز فروش و مدیریت فرصتها
- مدیریت پروژهها و فرآیندهای پس از فروش
- اپلیکیشن موبایل CRM
- مدیریت فعالیتها
- ایجاد همکاری افراد و تیمهای مختلف
- داشبوردهای قابل شخصی سازی
- ابزارهای گزارشهای پیشرفته
- ارسال پیام در شبکههای اجتماعی
همچنین افراد میتوانند با مراجعه به وب سایت CRM دیدار از نسخه ۱۵ روزه آن بهصورت رایگان استفاده کنند و بعد از آن پلن مدنظر خود را خریداری نمایند.
بیشتر بخوانید: آموزش فروش | قدم به قدم تا حرفهایشدن در فروش با دوره آموزش فروشندگی
نرمافزار CRM پیام گستر
پیام گستر یکی از شناختهشدهترین نرمافزارهای CRM ایرانی است که به طور ویژه برای کسبوکارهای کوچک تا بزرگ طراحی شده است. این نرمافزار امکانات گستردهای در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری، بازاریابی و اتوماسیون فروش ارائه میدهد.
ویژگیهای کلیدی پیام گستر عبارتند از:
- مدیریت مشتریان
- اتوماسیون بازاریابی
- مدیریت فروش و پیگیری فرصتها
- گزارشدهی پیشرفته
- یکپارچگی با سایر سیستمها
نرمافزار CRM ویتایگر (PARS VTIGER)
ویتایگر (Vtiger) یکی از نرمافزارهای CRM متنباز (Open Source) است که به دلیل انعطافپذیری بالا مورد استقبال مخاطبانش قرار گرفته است. نسخهی بومیسازیشدهی این نرمافزار در ایران با نام پارس ویتایگر ارائه شده است.
ویژگیهای کلیدی ویتایگر عبارتند از:
- مدیریت سرنخها (Leads) و فرصتهای فروش
- اتوماسیون فرآیندهای بازاریابی و فروش
- سفارشیسازی پیشرفته
- گزارشدهی و داشبورد مدیریتی
- یکپارچگی با سایر نرمافزارها
بیشتر بخوانید: راهکارهای کاربردی جهت افزایش سرنخ فروش
نرمافزار CRM اورست
اورست یکی از نرمافزارهای CRM داخلی است که برای مدیریت ارتباط با مشتریان، بهینهسازی فرآیندهای فروش و بهبود خدمات پس از فروش طراحی شده است. این نرمافزار به دلیل سادگی و کاربرپسند بودن، مورد استقبال بسیاری از شرکتهای ایرانی قرار گرفته است.
ویژگیهای کلیدی اورست عبارتنداز:
- مدیریت مشتریان و مخاطبین
- اتوماسیون فروش و بازاریابی
- مدیریت خدمات پس از فروش
- گزارشدهی و تحلیل دادهها
نرمافزار Zendesk Sell
نرمافزار Zendesk Sell یک CRM مدرن مخصوص فروش است که به کاربران این امکان را میدهد تا بهره وری خود را افزایش داده، دید کاملی به مسیر فروش داشته باشند و فرصتهای فروش خود را به مشتریان دائمی تبدیل کنند. این نرمافزار بر پایه اصول کاربرپسندی طراحی شده است و به راحتی در دسترس کارشناسان فروش قرار میگیرد. با اپلیکیشن موبایل Sell، شما میتوانید در هر مکانی که باشید از این ابزار استفاده کنید.
ویژگیهای کلیدی این نرمافزار عبارتند از:
- پیگیری و اتوماسیون ایمیلها
- گزارشدهی و تجزیه و تحلیل فعالیتها
- داشبورد فروش قابل تنظیم
- اپلیکیشن موبایل CRM
- ایجاد یکپارچگی برای فرایندهای فروش
- مدیریت تماسها و معاملات
- پلتفرم متمرکز
نرمافزار سی آر ام HubSpot
نرمافزار HubSpot یک CRM مناسب برای شروع است که به بخشهای مختلفی همچون بازاریابی، فروش، خدمات، محتوا، عملیات و تجارت تقسیم شده است. این نرمافزار دارای داشبورد مرکزی، پیگیری ایمیل و قابلیتهای هوش مصنوعی جدید برای برقراری ارتباط است.
HubSpot تمرکز ویژهای روی کسبوکارهای کوچک تا متوسط دارد و قابلیتهای بسیاری برای سفارشیسازی بخشهای مختلف ارائه میکند.
برخی از ویژگیهای کلیدی این نرمافزار عبارتند از:
- داشبورد یکپارچه
- ایجاد محتوا با هوش مصنوعی
- مدیریت محتوا
- دیتابیس نرخ تبدیل
- ایجاد فرایند
- پرداختهای خودکار
نرمافزار Less Annoying
نرمافزار سی آر ام Less Annoying با تنظیمات ساده و ابزارهای پایهای و ساختار قیمتگذاری ثابت، یک راه حل مناسب برای کسبوکارهایی است که به دنبال یک نرمافزار ساده و کارآمد هستند. این نرمافزار، تمرکز اصلی خود را روی سادگی قرار داده و فاقد لیست طولانی از ابزارهای CRM است که یک شرکت در حال رشد ممکن است نیاز داشته باشد.
ویژگیهای کلیدی این نرمافزار عبارتند از:
- مدیریت محتوا
- همگامسازی تقویم و وظایف
- مدیریت فرایند فروش
- سفارشیسازی فیلدها و بخشهای مختلف
- گزارشدهی و تجزیه و تحلیل
- دسترسی ابری و همزمان چند دستگاه
نرمافزار Salesforce
نرمافزار Salesforce یک پلتفرم CRM معتبر و شناخته شده است که در سالهای اخیر به شدت به سمت هوش مصنوعی حرکت کرده است. این نرمافزار از هوش مصنوعی و اتوماسیون به عنوان مهمی از راهکارهای CRM خود استفاده میکند تا جریان کاری خود را تسریع کرده و به افزایش کارایی تیمهای مختلف کمک کند. Salesforce با داشتن طیف گستردهای از محصولات و خدمات، گاهی ممکن است برای برخی از تیمها کمی گیجکننده باشد و امکاناتی فراتر از نیازهای یک کسبوکار کوچک را در خود جای داده باشد، به همین دلیل کمتر دیده میشود که بیزینسهای کوچک تا متوسط به آن جذب شوند.
برخی از مهمترین ویژگیهای این نرمافزار CRM عبارتند از:
- ایجاد دید ۳۶۰ درجه نسبت به مشتری
- مجهز به هوش مصنوعی داخلی
- دیتابیس داخلی
- پلتفرم یکپارچه امور بازاریابی
- ارائه خدمات ابری
بیشتر بخوانید: بزرگترین کمپینهای بازاریابی چگونه در سطح جهان وایرال شدند؟
نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریان Zoho
نرمافزار Zoho، نرمافزاری است که از هوش مصنوعی در مسیر سفر مشتری حداکثر استفاده را میکند. این نرمافزار تمرکز خود را نه تنها روی شرکتهای در حال رشد، بلکه بر روی کسبوکارهای کوچک تا متوسط نیز قرار داده است و برای آنها محصولی به نام سی آر ام Bigin ارائه کرده است.
بسیاری از کسبوکارها معتقدند که Zoho بیشترین امکانات و ابزارهایی که میتوان از یک سی آر ام انتظار داشت را ارائه کرده است؛ امکاناتی مثل مانند مدیریت فرایند فروش، اتوماسیون و استفاده از اپلیکیشن موبایل CRM.
این نرمافزار همچنین دارای دستیار هوشمندی به نام Zia است که به کارشناسان و مشتریان کمک میکند.
برخی دیگر از ویژگیهای کلیدی این نرمافزار عبارتند از:
- مدیریت مسیر فروش
- مدیریت مشتری
- اتوماسیون
- تحلیل و آنالیز
- اپلیکیشن موبایل
با انتخاب یکی از این نرمافزارهای CRM، میتوانید بهره وری و کارایی سازمان خود را بهبود بخشید و روابط پایداری با مشتریان خود ایجاد کنید.
بیشتر بخوانید: با این ۹ نکته مشتریان را وادار به خرید کنید! ترفندهای متقاعدکردن مشتریان
نتیجه گیری
استفاده از بهترین نرمافزار CRM میتواند امکاناتی فراتر از یک محیط دیجیتالی برای مدیریت دادههای مشتریان را در اختیار شما بگذارد. شرکتهای شناخته شده ارائه خدمات CRM از جمله دیدار، در طی سالها فعالیت حرفهای خود تلاش کرده اند تا از این امکانات ساده فراتر رفته و یک ابزار همه جانبه برای حفظ ارتباط سازگار و هماهنگ را در اختیار کسبوکارها قرار دهند. امکاناتی مثل هوشمندسازی و اتوماسیون فرایندهای کاری، تحلیل و ارائه گزارشات و ارائه داشبوردهای یکپارچه ارتباط با مشتری از جمله خدمات ویژهای هستند که به بیزینسهای کوچک و بزرگ در دستیابی به پتانسیل حداکثری مشتریان کمک میکنند.